سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

بخش عمده‌ای از آب شرب روستاها به دلیل فرسودگی شبکه‌های آبرسانی هدر می‌رود/ضرورت تسریع روند ترمیم شبکه آبرسانی روستاها توسط وزارت نیرو

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس، با بیان اینکه ما در کشور با مشکلات بسیاری نسبت به تامین آب اقدام می‌کنیم اما بخش عمده‌ای از آنها در همین شبکه‌های فرسوده از بین می‌رود از وزارت نیرو خواست تا روند ترمیم شبکه آبرسانی روستاها را تسریع کند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 103640
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵

کرونا :

بخش عمده‌ای از آب شرب روستاها به دلیل فرسودگی شبکه‌های آبرسانی هدر می‌رود/ضرورت تسریع روند ترمیم شبکه آبرسانی روستاها توسط وزارت نیرو

پرویز اوسطی  در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت ، در بیان دلیل تذکر وی به وزیر نیرو در خصوص ضرورت تسهیل در بازسازی شبکه فرسوده و نصب تجهیزات مورد نیاز شبکه آب شرب برخی از روستاهای حوزه انتخابیه خود، گفت: بسیاری از شبکه‌های آبرسانی در سطح این منطقه و روستاها مربوط به دهه ۶۰است بنابراین بسیاری از آنها فرسوده شده است و به دلیل شکستگی‌های متعدد قابل ترمیم و بازسازی هم نیستند.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بی‌تردید بازسازی شبکه آبرسانی روستاها در سطح کشور و این منطقه یکی از ضروریات است که وزارت نیرو باید در دستورکار خود قرار داده و به سرعت انجام دهد.

وی تصریح کرد: البته برای تحقق این امر اقداماتی در قالب طرح جهاد آبرسانی و قراردادی که وزارت نیرو با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) دارد در برخی مناطق در حال انجام است اما حجم کار بسیار زیاد است بنابراین با این روند به نتیجه مطلوبی دست پیدا نخواهیم کرد.

این نماینده مردم درمجلس یازدهم، یادآور شد: هم‌اکنون لازم است وزارت نیرو اعتبارات بیشتری برای این بخش پیش‌بینی کند و مجلس هم در زمان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ کمک کند تا بتوان در بازه زمانی مناسب بازسازی شبکه‌های آبرسانی فرسوده روستاها را به سرعت انجام داد.  

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما در کشور با مشکلات بسیاری نسبت به تامین آب اقدام می‌کنیم اما بخش عمده‌ای از آنها در همین شبکه‌های فرسوده از بین می‌رود که این ارزش را دارد در بازه زمانی کوتاه مدت و پیش‌بینی اعتبارات مناسب، این کار حتما انجام شود بنابراین در حال پیگیری هستیم تا این مهم محقق شود. /

دولت سریعاً مشکل زیرساختی مناطق سیل زده اردبیل را برطرف کند
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi