سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تذکر امام جمعه گچساران به مسوولان پتروشیمی

به گزارش کرونا از گچساران حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت هاشمی منش، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: روز شهادت شهید مدرس را روز مجلس نام‌گذاری کرده‌اند و یاد و خاطره شهدای مجلس را گرامی می‌داریم. مسئله مهم اینکه مجلس شورای

اختصاصی کرونا

کد خبر : 103598
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۳۲

کرونا :

تذکر امام جمعه گچساران به مسوولان پتروشیمی

به گزارش کرونا از گچساران حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت هاشمی منش، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: روز شهادت شهید مدرس را روز مجلس نام‌گذاری کرده‌اند و یاد و خاطره شهدای مجلس را گرامی می‌داریم. مسئله مهم اینکه مجلس شورای اسلامی حساس‌ترین و مؤثرترین نهادهای قانون‌گذاری کشوراست و لذا انتخاب نماینده مجلس به همین عنوان بسیار مهم است.

وی افزود: از نگاه مقام معظم رهبری یک نماینده مجلس باید دارای چهار معیار باشد اینکه متدین باشد و وامدار کسی هم نباشد، دلسوز مردم و انقلاب و درعین‌حال نیز شجاع باشد و اما رکن اصلی انتخاب نماینده تراز انقلاب همان تدین است و یک نماینده باید معتقد به اصول و پایه‌های دینی باشد.

امام‌جمعه گچساران اظهار کرد: نماینده مجلس باید وامدار کسی نباشد و خداوند را شاهد و ناظر بر رفتار و اعمال خود ببینند پس اگر چنین نماینده‌ای با این نگاه وارد مجلس شود در مواقع حساس به مردم جامعه و انقلاب کمک می‌کند و یک نماینده باید دلسوز مردم باشد.

حجت‌الاسلام هاشمی منش تصریح کرد: متأسفانه برخی‌ها در دفاع از حق مردم شجاع نیستند پس یک نماینده باید کارآمد، شجاع، متدین و در برابر زورگویان داخلی و خارجی نیز شجاعت داشته باشد. یک نماینده نباید مقابل توپ‌وتشر برخی‌ها خود را ببازد و باید مقابل باطل بایستد و با شجاعت برخورد کند و در مقابل فکرهای باطل قد علم کند پس چنین نماینده‌ای می‌تواند در مواقع مشکلات به مردم و جامعه کمک کند.

وی افزود: شهید مدرس شجاع، کارآمد و دلسوز مردم بودند و باید امثال مدرس‌ها را انتخاب کرد و وارد مجلس کرد چراکه بصیرت و بینش بالای سیاسی داشتند هم استکبارستیز بودند و هم روحیه خدمت گذاری به مردم را داشتند بنابراین می‌تواند الگوی مناسبی بر ای نمایندگان مجلس باشند.

بهترین راه سعادت تمسک به عاشوراست
دنبال کنید

خطیب جمعه گچساران ادامه داد: امروز نیاز است که مسیر شهید مدرس‌ها و نگاه شهید مدرس‌ها به مجلس راه پیدا کند.۱۲ آذرماه روز جهانی معلولان است که این روز را تبریک عرض می‌کنم و از خانواده‌های آن‌ها و از مسئولان بهزیستی و کسانی که به معلولان خدمت‌رسانی می‌کنند نیز قدردانی می‌کنم.

حجت‌الاسلام هاشمی منش تصریح کرد: معلولان با خلاقیت‌ها و توانایی‌هایی که دارند به جامعه خدمت می‌کنند آنچه معلولان به آن نیاز دارند تسهیلاتی برای اشتغال‌زایی آن‌هاست و انتظار هم این است که قانون سه درصد استخدام معلولان در ادارات و دستگاه‌ها نیز اجرایی شود چراکه این قشر از جامعه هم نیاز به اشتغال و حمایت دارند.

امام‌جمعه گچساران بیان کرد: بااین‌وجود نیز مناسب‌سازی اماکن عمومی واداری و… برای تردد معلولان ضروری است اگرچه باید به هنرمندان و نخبگان ورزشی این قشر نیز توجه ویژه‌ای شود و لذا شایسته است که دغدغه‌ای این قشر توسط مسئولین مرتفع شود.

وی افزود:۱۶ آذرماه به‌عنوان روز دانشجو نام‌گذاری شده است که یاد و خاطره شهدای دانشجو را گرامی می‌داریم، این روز یادآور بصیرت جمعی از دانشجویان در دوران پهلوی است که برای مبارزه با آمریکای جنایت‌کار و خاندان منحوس پهلوی در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند.

خطیب جمعه گچساران در ادامه اظهار کرد: دانشجویان به‌عنوان انسان‌های آگاه، فهیم و بصیر در تاریخ کشورمان نقش مفید و ارزنده‌ای را ایفا کرده‌اند و قبل از انقلاب اسلامی هم در قضایای مختلف ورود کردند و در دوران بعد از انقلاب هم دانشجویان بودند که در مبارزه با فتنه‌های داخلی در خط مقدم بودند و در کنار دیگر اقشار مردم کشورمان پرچم‌دار مبارزه با استکبار جهانی بودند و امروز هم مجاهدت‌های دانشجویان در خودکفایی کشور نقش مؤثر دارد.

ظرفیتهای مختلف کهگیلویه وبویراحمدنیازمند شکوفایی و توجه بیشتر است
دنبال کنید

حجت‌الاسلام هاشمی منش ادامه داد: دانشجویان باید مراقب باشد که دشمن از وجود آن‌ها برای مقاصد پلیدشان بهره‌برداری نکند چراکه دشمن با جنگ شناختی اعتقادات و باورهای مردم جامعه را مورد هدف قرار داده است و می‌خواهد مردم را از مسیر تدین دور کند و امید را از مردم سلب کند.

امام‌جمعه گچساران بیان کرد: در مرحله بعد نیز دشمن به دنبال تضعیف اراده مردم است تا شعار ما می‌توانیم را کمرنگ و بی‌رنگ کند. دشمن می‌خواهد اعتماد مردم را از ولایت‌فقیه سلب کند که راه خنثی‌سازی فتنه دشمن نیز تزریق امید به جامعه و جهاد تبیین و همچنین رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال مردم است.

وی با اشاره به به‌کارگیری نیرو در پتروشیمی گچساران هم تصریح کرد: هر هفته تذکر می‌دهیم و هر هفته نیز به مردم قول می‌دهند که سایت ثبت‌نام پتروشیمی گچساران بازخواهد شد اما چنین اتفاقی نمی‌افتد، مگر متولیان امر در پتروشیمی با چند بند این را بسته‌اند که باز نمی‌شود؟! با چه وسیله‌ای بسته‌شده است! سایت ثبت‌نام را بازکنید و کار را بر مردم سخت نکنید و بگذارید این آرامشی که وجود دارد بیشتر شود و مردم به آرامش برسند اگرچه برخی وقت‌ها تعلل در کاری موجبات نگرانی مردم را فراهم می‌کند و بنده نیز مجدداً از مسوولان می‌خواهم هر چه زودتر تکلیف این مسئله نیز مشخص شود.

حجت‌الاسلام هاشمی منش اظهار کرد: ملت قهرمان ما در طول این سال‌ها نشان دادند که اهداف دشمن را می‌شناسند و در صورت هرگونه تعرض از سوی دشمن بازهم سیلی محکمی دریافت خواهند کرد و همه مشاهده کردیم که ملت بزرگ فلسطین در عملیات طوفان الاقصی سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی زدند و طوفان الاقصی خاموش شدنی نیست و منجر به زوال صهیونیست‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/ ۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi