شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

افزایش میزان صادرات محصولات غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد در ۸ ماهه ۱۴۰۲

به گزارش کرونا از یاسوج، سید علی احمدزاده در نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بر افزایش صادرات محصولات غیرنفتی در استان تاکید کرد و گفت: رقم محصولات صادراتی استان طی سال گذشته ۲ میلیون دلار بوده که رقم پایینی است. استاندار با اشاره به اینکه در حوزه صادرات به جایگاه مدنظر نرسیدیم، افزود: استان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 103460
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸

کرونا :

افزایش میزان صادرات محصولات غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد در ۸ ماهه ۱۴۰۲

به گزارش کرونا از یاسوج، سید علی احمدزاده در نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بر افزایش صادرات محصولات غیرنفتی در استان تاکید کرد و گفت: رقم محصولات صادراتی استان طی سال گذشته ۲ میلیون دلار بوده که رقم پایینی است.

استاندار با اشاره به اینکه در حوزه صادرات به جایگاه مدنظر نرسیدیم، افزود: استان در زمینه مختلف آب معدنی، گیاهان دارویی، محصولات کشاورزی و حوزه صنعت خصوصا پتروشیمی ها ظرفیت بالایی برای صادرات دارد و با بهره برداری از پلمیر گچساران و دهدشت در سال های آینده درآمد استان بالا و صادرات افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه آب معدنی استان قابلیت صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس را دارد، گفت: اتحادیه و تشکل های صادراتی تشکیل شود، ضمن اینکه طبق مصوبه جلسات کارگروه باید توسعه صادرات نیز فعال شود.

احمدزاده از صادرات محصولات سیمان مارگون و سیمان یاسوج از گمرک استان خبر داد و گفت در گذشته این محصولات از گمرک سایر استان ها صادر می شد اما با اقدامات صورت گرفته دو واحد بزرگ صنعتی گمرک استان را برای صادرات انتخاب کردند.

اروپا بازار هدف گیاهان دارویی استان

استاندار با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ جهش خوب و امیدوار کننده ای در حوزه صادرات داشتیم و در حال هدف گذاری صادراتی تا پنج میلیارد دلار در آینده هستیم گفت: کارخانه گیاهان دارویی در گچساران به بهره برداری رسید و کشت گیاهان دارویی افزایش پیدا کرده که کشورهای اروپایی و کشورهای حوزه خلیج فارس بازار هدف استان هستند.

احمدزاده به توانایی صادرات استان در حوزه شیلات پرداخت و گفت در شیلات استان سوم کشور هستیم اما صادرات قابل قبولی نداریم، دلال ها ماهی این استان را با قیمت پایینی خریداری می کنند و اما چندین برابر قیمتی که خرید کردند صادر می کنند که باید این واسطه ها حذف شوند.

توضیحات موحدزاده در خصوص شکل‌گیری شورای ائتلاف کهگیلویه و بویراحمد
دنبال کنید

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر فعالتر شدن حوزه کشاورزی برای صادرات تاکید کرد و گفت در حوزه صنایع دستی و صنعت از استعداد بالایی برخوردار هستیم و در صورتی که به ظرفیت های صادراتی توجه شود و محصول پتروشیمی استان به حد صادرات برسد به جایگاه که شایسته استان است می رسیم.

۵۰ واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشت

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش دولت برای بازگشت واحدهای راکد به چرحه تولید گفت: واحدهای تولیدی زیادی در سال های گذشته دچار رکود شده و تعطیل شدند و برخی از واحدها را بانک‌ها می‌خواستند مصادره کنند که در کارگروه رفع موانع تولید جلوی این کار را گرفتیم و فرصت دادیم تا به چرخه تولید بازگردند.

احمدزاده با اشاره به اینکه ۵۰ واحد تولیدی راکد در استان به چرخه تولید بازگشت گفت: کارخانه قند یاسوج و کارخانه شهدناب که پس از پانزده سال به چرخه تولید بازگشت و اجازه نداد سیب تولیدی روی دست کشاورزان بماند از جمله این واحدها است.

وی از افزایش سردخانه ها خبر داد و گفت: بانک ها در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش در حد انتظار همکاری نمی کنند و دلیل آن را ناترازی منابع و مصارف عنوان می کنند که قرار است در سفر وزیر اقتصاد به استان این ناترازی جبران شود تا بتوانیم واحدهای تولیدی را حمایت کنیم.

استاندار عنوان کرد در سفر دور دوم دولت به استان ۱۰ هزار میلیارد تومان برای سه سال به حوزه اقتصادی تخصیص داده شده است که با اختصاص این مبلغ جهش خوبی در تولید و سرمایه گذاری حاصل می شود و از محل حمایت های دولت شاهد یک تحول در استان خواهیم بود که با بازگشت واحدهای تولیدی اشتغال خوبی ایجاد خواهد شد.

بازگشت 2 ایستگاه‌ راکد سنجش آلودگی کهگیلویه و بویراحمد به مدار
دنبال کنید

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi