سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

بعد از ایزوگام ابتدایی پل تاریخی روی زاینده رود سنگ فرش‌های آن باز می‌گردد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر سبک سازی کف قدیمی ترین پل تاریخی روی زاینده رود؛ گفت: کف این پل یک لایه سبک، نازک قیرگونی برای ایزولاسیون شد و عرشه این پل سبک‌سازی شده است؛ آنچه توسط برخی از رسانه‌‍‌ها منتشر شده مربوط به تعمیرات این پل است که هنوز تکمیل نشده و قرار است بعد از این عایق بندی سنگ فرش‌ها بر روی آنها قرار بگیرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 103364
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰

کرونا :

بعد از ایزوگام ابتدایی پل تاریخی روی زاینده رود سنگ فرش‌های آن باز می‌گردد

 عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، در تشریح ایزوگام کردن پل دوران ساسانی بر روی زاینده رود، گفت: آنچه که اکنون در مورد پل تاریخی و قدیمی که روی زاینده رود در رسانه‌ها منتشر شده مربوط به نوسازی ابتدایی آن است، این پل نیازمند رسیدگی‌‌هایی فراتر از اتفاقاتی است که رخ داده و احتیاج به تعمیراتی داشت، با پیگیری‌های صورت گرفته مسئولان مربوطه گزارش دادند که سطح روی پل دچار روزنه و درزهایی بود که امروز با آسفالت مانع آسیب‌های بعدی به این اثر تاریخی خواهیم بود و همچنین سنگ فرش‌های قبلی در حال تعمیر هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد کف این پل یک لایه سبک، نازک قیرگونی برای ایزولاسیون انجام شده، عرشه این پل سبک‌سازی شده است؛ آنچه توسط برخی از رسانه‌‍‌ها منتشر شده مربوط به تعمیرات این پل است که هنوز تکمیل نشده و قرار است بعد از  این عایق بندی سنگ فرش‌ها بر روی آنها قرار بگیرد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس  اسلامی افزود:  مقرر شد، این پل به گونه‌ای عایق بندی شود که در زمان شدت بارندگی کمترین آسیب به این اثر تاریخی وارد شود؛ مسئولان میراث فرهنگی این اطمینان را دادند که کار در حال انجام با نظرات کارشناسی است، آنچه در رسانه‌ها از این پل تاریخی منتشر شده اقدامات نیمه تمام هستند البته در نظر داشته باشیم در این راستا نظارت بیشتری را خواستاریم تا آسیبی به پل وارد نشود.

عباس مقتدایی

نماینده مردم اصفهان در ادامه یاد آور شد: اقدامات انجام شده بر روی پل تاریخی اصفهان فقط برای جلوگیری از آسیب‌های بعدی به آن است، پیشنهاد شده نوسازی آن بدون  وقفه‌ای تکمیل شود و اکنون  لایه قیرگونی کف پل مرطوب است و پس از خشک شدن  به طور کامل سنگ فرش خواهد شد. /

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi