یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز دانشگاه صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد را صادر کند

به گزارش کرونا از یاسوج سید علی احمدزاده در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد به مزیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: ما یک درصد خاک و یک درصد جمعیت کشور را داریم که در همین

اختصاصی کرونا

کد خبر : 103319
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۳۳

کرونا :

شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز دانشگاه صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد را صادر کند

به گزارش کرونا از یاسوج سید علی احمدزاده در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد به مزیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: ما یک درصد خاک و یک درصد جمعیت کشور را داریم که در همین استان ۱۰ درصد از روان آب‌های کشور را داریم یعنی ۱۱ میلیارد متر مکعب که ۹ میلیارد متر مکعب آن از استان خارج می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد نفت صادراتی کشور از استان ما صادر می‌شود باشه یک درصد از و یکی از ابر مخزن‌های نفت جهان در شهرستان گچساران است.

وی به شاخصه مردمی استان اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ درصد مردم استان کهگیلویه و بویراحمد شیعه ۱۲ امامی هستند و جمعیت بسیار بالایی از ما را سادات تشکیل استانی بودیم که در اعزام به جبهه رتبه اول را داشتیم همچنین تنها استانی در کشور هستیم که توسط رژیم ستمشاهی دو بار بمباران هوایی شدیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود در نشست شورای فرهنگ عمومی با حضور دبیر شورای انقلاب فرهنگی گفت: سهم ما از وزارت علوم تکمیل نیست هرچند دانشگاه‌های متعددی در استان داریم اما این استان با داشتن پتروشیمی نفت و گاز و فولاد نیاز به دانشگاه صنعتی دارد انتظار تشکیل دانشگاه صنعتی را داریم.

وی در ادامه اظهارات خود در خصوص کمبود و نبود دانشگاه صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سفری که دبیر وقت شورای عالی انقلاب فرهنگی به استان ما داشتند موافقت شد تا مجوز دانشگاه صنعتی به کهگیلویه و بویراحمد ارائه شود.

تلاش تیم اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه استان/ خرید هواپیما در دستور کار مسئولان
دنبال کنید

استاندار گفت: ما این امکان را داریم که زمین را فراهم کرده بسترهای لازم را فراهم کنیم همچنین هیئت علمی به صورت پراکنده در استان وجود دارد تا تحرکی در حوزه صنعت ایجاد شود و همپای استان‌های دیگر شویم.

وی به برخی از نارسایی‌ها در دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: هر چند نارسایی‌هایی داریم اما در سفر دولت به استان ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای دانشگاه علوم پزشکی و مبلغ خوبی هم برای سایر دانشگاه‌ها در نظر گرفته شد هر چند برخی از دانشگاه‌ها مانند دانشگاه آزاد دیده نشدند اما باید حمایت‌های لازم را از آنها داشته باشیم.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi