پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

500 روستای استان خراسان شمالی با معضل تنش آبی مواجه هستند/پیگیری برای قرارگیری سدهای خرتوت و نیلوفر در ردیف بودجه‌ای

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس، با بیان اینکه ۵۰۰ روستای این استان به دلیل کاهش بارندگی در سنوات اخیر و کاهش سطح آب سفره‌های زیرزمینی با معضل تنش آبی مواجه هستند به تشریح روند پیگیری‌ها برای قرارگیری سدهای خرتوت و نیلوفر در ردیف بودجه‌ای پرداخت.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 103202
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵

کرونا :

500 روستای استان خراسان شمالی با معضل تنش آبی مواجه هستند/پیگیری برای قرارگیری سدهای خرتوت و نیلوفر در ردیف بودجه‌ای

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت ، با بیان اینکه یکسری از موضوعات مرتبط با حوزه انتخابیه در گروی تصمیماتی است که در سطوح ملی اتخاذ می‌شود، گفت: این موارد از اولویت‌های ما هستند چرا که در سطح استان قابلیت اجرایی ندارند و باید در سطح ملی پیگیری شوند و مهم‌ترین راهبردمان در این حوزه تامین آب شرب مورد نیاز حوزه انتخابیه است.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: براساس مطالعاتی که انجام شده است تعداد ۵۰۰ روستای استان خراسان شمالی با معضل تنش آبی مواجه هستند و این در حالی است که در گذشته ۳۰۰ روستا با این مشکل مواجه بودند و تعداد روستاهای دارای تنش آبی به دلیل کاهش بارندگی در سنوات اخیر و کاهش سطح آب سفره‌های زیرزمینی افزایش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: به دنبال پیگیری‌هایی که انجام دادیم قرار شد این روستاها از خدمات آب شرب روستایی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) بهره‌مند شوند کما اینکه جلساتی در این رابطه در مجلس نیز برگزار کردیم و قرارگاه مذکور این تعهد را پذیرفت.

وحیدی اظهار کرد: استفاده از آب‌های پایدار مرزی استان خراسان شمالی موضوع دیگری است که ماده ۲۳ آن در سازمان برنامه و بودجه مصوب شد و می‌توان با سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی ظرف مدت ۳ سال آب مورد شرب مورد نیاز ۵ شهرستان در استان را تامین کرد تا از این طریق آب موجود در استان بیشتر در بخش تولید حوزه کشاورزی و صنعتی استفاده شود.

اختصاص۲.۳ میلیارد تومان جهت لایروبی ۲۰ رشته قنات توسط جهاد کشاورزی
دنبال کنید

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با اشاره به اهمیت سدسازی در حوزه انتخابیه خود، یادآور شد: ما ۳ سد پیشنهادی در این منطقه داریم که سد دربند در مانه و سملقان در دست اجرا بوده و پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی داشته است ضمن‌اینکه آقای وزیر هم دستور دادند که جزء سدهای اضطراری باشد تا روند تخصیص اعتبارات به آن تسریع شود همچون سد گلمندره که سال گذشته به اتمام رساندیم و الان در مرحله آبگیری قرار دارد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ۲ سد خرتوت و نیلوفر هم در مرحله مطالعاتی قرار دارند و در حال پیگیری هستیم که بعد از تایید در ردیف بودجه‌ای قرار گیرند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi