یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

حادثه برای کوهنوردان استان فارس در ارتفاعات دنا

زریر حسین زاده در گفت ‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج گفت: با توجه به اقلیم، جغرافیا و شرایط خاص استان، هواشناسی تذکرات لازم مبنی بر بارش سنگین برف و باران در ارتفاعات و عدم صعود به دنا را داده بود. رئیس هیات کوهنوردی کهگیلویه وبویراحمد افزود: در سنوات گذشته صعود بدون مجوز کوهنوردان به

اختصاصی کرونا

کد خبر : 103109
تاریخ انتشار : شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۳۰

کرونا :

حادثه برای کوهنوردان استان فارس در ارتفاعات دنا

زریر حسین زاده در گفت ‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج گفت: با توجه به اقلیم، جغرافیا و شرایط خاص استان، هواشناسی تذکرات لازم مبنی بر بارش سنگین برف و باران در ارتفاعات و عدم صعود به دنا را داده بود.

رئیس هیات کوهنوردی کهگیلویه وبویراحمد افزود: در سنوات گذشته صعود بدون مجوز کوهنوردان به ارتفاعات دنا باعث شد که صدمات جبران ناپذیری به کوهنوردان وارد شود که به منظور پیشگیری از صدمات و تلفات هیات کوهنوردی استان از دو هفته گذشته مکاتباتی با فدراسیون و هیات‌های کوهنوردی سراسر کشور داشته و هرگونه صعود به دنا ممنوع اعلام شد.

حسین‌زاده بیان کرد: علی‌رغم این تذکرات یک باشگاه کوهنوردی ۱۰ نفره از استان فارس روز گذشته بدون اطلاع هیات کوهنوردی استان، وارد کهگیلویه و بویراحمد شده و شب را در ارتفاعات چهار هزار و ۱۰۰ متری قله ” برف‌کرمو”شب مانی و کمپ زدند و امروز قصد صعود داشتند که در حین صعود یکی از بانوان سُر خورده و سقوط می‌کند و از ناحیه پا و لگن آسیب می‌بیند.

وی بیان کرد: بعد از اطلاع، تیم هیات کوهنوردی استان به همراه هیات کوهنوردی دنا به منطقه اعزام شدند و پس از انجام اقدامات لازم مصدوم به مرکز بستر درمانی دنا منتقل می‌شود.

این مسوول با بیان اینکه این موضوع به صورت تلفنی با هیات کوهنوردی فارس در میان گذاشته شد و آنها ابراز بی‌اطلاعی کردند، گفت: هیات کوهنوردی استان به منظور پیشگیری از هر حادثه‌ای رسما اعلام می‌کند هرگونه صعود به ارتفاعات دنا بدون هماهنگی با هیات غیرقانونی است و هر باشگاه و هیات کوهنوردی از سراسر کشور که به ارتفاعات دنا اعزام شوند و برای آنها حادثه‌ای رخ دهد متوجه باشگاه و هیات کوهنوردی خواهد بود.

بودجه شهرداری های استان در سال‌های اخیر رشد یافته است
دنبال کنید

وی بیان کرد: مدام تذکرات لازم در خصوص عدم صعود به ارتفاعات اعلام می‌شود و در صورت عدم توجه کوهنوردان مدیریت بحران استانداری از طریق دادستانی اقدام می‌کند.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi