چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

ذخیره بیش از 100هزار مترمکعب آب در طرح‌های تغذیه مصنوعی گچساران

سید معصوم افضلی در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: بارندگی اخیر باعث خیره شدن آب در طرح های تغذیه مصنوعی این شهرستان شد. وی بیان کرد:: این میزان آب در طرح های تغذیه مصنوعی ناصرآباد، گرگدا و شیخ خواجه آبگیری و ذخیره شده است. رئیس اداره امور آب گچساران تصریح

اختصاصی کرونا

کد خبر : 102977
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵

کرونا :

ذخیره بیش از 100هزار مترمکعب آب در طرح‌های تغذیه مصنوعی گچساران

سید معصوم افضلی در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: بارندگی اخیر باعث خیره شدن آب در طرح های تغذیه مصنوعی این شهرستان شد.

وی بیان کرد:: این میزان آب در طرح های تغذیه مصنوعی ناصرآباد، گرگدا و شیخ خواجه آبگیری و ذخیره شده است.

رئیس اداره امور آب گچساران تصریح کرد: هدف از ساخت این طرح ها مهار و کنترل سیلاب ،جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی، تقویت آبخوان دشت و منابع آب زیر زمینی و جلوگیری از فرسایش خاک بوده است.

افضلی عنوان کرد: ظرفیت آب بندخاکی رسوبگیر طرح تغذیه مصنوعی ناصر آباد این شهرستان تاکنون تکمیل و سرریز شد.

وی گفت: هم اکنون سه طرح آبخوانداری در مناطق ناصرآباد ، شیخ خواجه (آبدالان میشو ) و گرگدا در محدوده مطالعاتی دشت امامزاده جعفر گچساران در حال بهره برداری هستند.

رئیس اداره امور آب گچساران خاطرنشان کرد: طرح های در حال بهره برداری تغذیه مصنوعی این شهرستان در صورت بارندگی و سیلاب سالیانه بیش از ۲۳ میلیون مترمکعب آب به آبخوان ها و سفره های آب زیرزمینی تزریق می کنند.

افضلی بیان کرد: با توجه به گرمسیری بودن این شهرستان و کمبود نزولات جوی و در پی آن بروز خشکسالی های متوالی در سال های اخیر ایجاد طرح های تغذیه مصنوعی برای مدیریت و ذخیره آب در این شهرستان ضروری است.

وی افزود: اجرای طرح های تغذیه مصنوعی این شهرستان موجب شده خشکسالی های اخیر تاثیر کمتری در افت منابع آبی زیر زمینی دشت امامزاده جعفر داشته است.

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi