سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

استقرار ایستگاه سنجش آلودگی‌ هوا در شهرهای گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا از یاسوج،  اسلام جاودان‌خرد در نخستین جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان گفت: انباشت آلاینده‌های هوا در زمستان و گرد و غبار در تابستان از علل ایجاد کارگروه اضطرار آلودگی هوا در ادارات محیط زیست است. مدیرکل محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد بر تجهیز ایستگاه‌های سنجش آلودگی، رفع نقص، تعمیر، خرید ، نصب

اختصاصی کرونا

کد خبر : 102878
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷

کرونا :

استقرار ایستگاه سنجش آلودگی‌ هوا در شهرهای گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا از یاسوج،  اسلام جاودان‌خرد در نخستین جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان گفت: انباشت آلاینده‌های هوا در زمستان و گرد و غبار در تابستان از علل ایجاد کارگروه اضطرار آلودگی هوا در ادارات محیط زیست است.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد بر تجهیز ایستگاه‌های سنجش آلودگی، رفع نقص، تعمیر، خرید ، نصب و راه‌اندازی ایستگاه‌ها تاکید کرد و گفت: تا قبل از سال ۱۴۰۲ استان فقط دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان های بویراحمد و گچساران داشتیم  که اغلب قطعات بدلیل تحریم‌های ظالمانه مستهلک و از رده خارج شده بودند.

این مسوول در ادامه به راه اندازی سه ایستگاه جدید اشاره کرد و افزود: در سال جاری با رایزنی‌های متعدد از اعتبارات ملی و استانی موفق شدیم ۳ ایستگاه جدید برای شهرستان‌های لیکک ، دهدشت و مجدد در گچساران خرید و راه‌اندازی کنیم.

وی گفت: در شهرستان گچساران بدلیل آلودگی های صنعتی متعددی که دارد هم اکنون دو ایستگاه سنجش مستقر شده که این ایستگاه‌ها مجهز به آنالیزر گرد و غبار و اُزن هستند .

وی همچنین به انباشت آلاینده‌های هوا در فصل زمستان اشاره و خاطرنشان کرد: علل آن وارونگی هوا می باشد مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

پایان پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi