دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دولت برای جبران عقب ماندگی محرومترین شهرستان کهگیلویه و بویراحمد چه کرده است؟

به گزارش کرونا از یاسوج، شهر مارگون از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد در هشتم دی ماه سال ۱۳۹۸ از شهرستان بویراحمد جدا و با جمعیت بیش از ۲۱ هزار نفر به عنوان شهرستان مستقل شد. مارگون شهرستانی که تنها نام شهرستان بودن را یدک می‌کشد را شاید بتوان یکی از محرومترین شهرستان‌های کهگیلویه و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 102839
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱:۲۵

کرونا :

دولت برای جبران عقب ماندگی محرومترین شهرستان کهگیلویه و بویراحمد چه کرده است؟

به گزارش کرونا از یاسوج، شهر مارگون از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد در هشتم دی ماه سال ۱۳۹۸ از شهرستان بویراحمد جدا و با جمعیت بیش از ۲۱ هزار نفر به عنوان شهرستان مستقل شد.

مارگون شهرستانی که تنها نام شهرستان بودن را یدک می‌کشد را شاید بتوان یکی از محرومترین شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد قلمداد کرد و از امکانات لازم بی بهره است، البته مردم مارگون امیدوارند در دولت سیزدهم این امکانات تامین و غبار محرومیت از چهره مارگون رخت بر بندد.

 در همین خصوص معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه به مشکلات مارگون آگاه هستیم و همه تلاش مجموعه استانداری رفع این مشکلات است، گفت: به کمی فرصت نیاز است تا برنامه‌ها و اقدامات در نظر گرفته شده دولت در این شهرستان عملیاتی شود.

علی‌محمد روستا با بیان اینکه مارگون شهرستان محروم استان است، افزود در تلاشیم تا بنیاد علوی را در مارگون مستقر کنیم و اگر مستقر شود طی چهار سال رقمی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان در این منطقه هزینه خواهد شد و وعده‌هایی که در حوزه تعمیر و تحول در زیرساخت دادیم عملیاتی شود.

وی عنوان کرد: افتتاح فاز دوم پروژه بهسازی معابر مارگون کار خوبی است و سعی بر این بوده تا کارهای زیادی در حوزه راه، گاز، برق، کشاورزی، مدارس و خانه های بهداشت در این منطقه انجام شود.

روستا اظهار داشت در دور دوم سفر دولت به کهگیلویه وبویراحمد همراه وحیدی وزیر کشور به این شهرستان سفر کردیم که ۵۰ میلیارد تومان برای شهرداری مارگون و ۱۰۰ میلیارد تومان برای آب و راه روستایی اختصاصی داد که با تخصیص آن بخشی عمده مشکلات در این دو حوزه رفع می شود.

از اصلاح و بهینه‌سازی ۵۶ کیلومتر شبکه برق‌رسانی تا روشنایی میادین و پارک‌های کهگیلویه
دنبال کنید

وی بر حمایت مجموعه استانداری از شهرداری و شورای اسلامی شهرستان مارگون در صورت داشتن تعامل تاکید کرد و گفت با کمک بنیاد برکت ستاد اجرایی حضرت امام(ره) ۱۶ پروژه برای رفع محرومیت از زیلایی و سیلاب و کلوار در شهرستان مارگون با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی کرد که ۲۰ میلیارد این اعتبار را استانداری و ۲۰ میلیارد را بنیاد برکت تامین می کند.

وی با اشاره به تقاضاها برای ساخت بیمارستان در شهرستان مارگون گفت: ساخت بیمارستان را که موجب گردش مالی و اقتصادی و تحول در این شهرستان می‌شود را پیگیری خواهیم کرد.

پروژه گازرسانی به زیلایی مارگون با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی 

اما دولت سیزدهم چه اقداماتی برای رفع محرومیت شهرستان مارگون انجام داد، مردم مارگون امیدوارند تا با تخصیص اعتبارات چشمگیر مصوب شده در سفر دور دوم دولت به استان شاهد رونق این شهرستان باشند.

آغاز عملیات گازرسانی به مناطق سردسیری زیلایی از جمله اقدامات ماندگار دولت سیزدهم است که این پروژه هم‌اکنون دارای ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.با اجرای طرح گازرسانی به منطقه زیلایی ۵۵ روستای سخت‌گذر و محروم این شهرستان با جمعیت بیش از چهار هزار نفر از نعمت گاز برخوردار خواهد شد.

فرماندار مارگون با اشاره به اینکه با گازرسانی به زیلایی، رنج دختران و زنان سخت‌کوش و رنج کشیده زیلایی به حداکثر خواهد رسید، گفت: مرحله نخست طرح گازرسانی به منطقه زیلایی امسال بهره‌برداری می‌شود و پروژه مذکور قرار است به طور کامل نیمه اول سال آینده بهره‌برداری شود.

کلنگ‌زنی سد سقاوه در سفر دوم دولت 

تیرماه سال جاری در سفر دور دوم دولت به کهگیلویه وبویراحمد بود که با حضور سردار وحیدی کلنگ احداث سد سقاوه با اعتبار اولیه ۴۳۰ میلیارد تومان به زمین زده شد.

نظارت نماینده وزارت جهاد بر زنجیره تولید تا عرضه مرغ و تخم‌مرغ/‌ معرفی 10 هزار واحد متخلف و گرانفروش‌ به سازمان تعزیرات
دنبال کنید

این سد برای توسعه و کنترل سیلاب و توسعه گردشگری، صنعت و کشاورزی کلنگ‌زنی شده و حجم این سد ۱۰ میلیون مترمکعب است.

این سد برای توسعه و کنترل سیلاب و توسعه گردشگری، صنعت و کشاورزی کلنگ زنی شده و حجم این سد ۱۰ میلیون مترمکعب است.

از طرف دیگر،رفع تنش آبی در اغلب روستاهای مارگون، توجه به جاده‌سازی و راه روستایی، تلاش برای پایداری انرژی برق با تبدیل شبکه سیمی به کابلی و اجرای ۱۶ طرح عمرانی با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال از جمله اقدامات دولت سیزدهم در راستای رفع محرومیت از این شهرستان است.

افزایش اعتبارات مارگون 

راه‌اندازی آزمایشگاه و رادیولوژی تشخیص طبی از دیگر نیازهای مردم شهرستان بود که در دولت آیت‌الله رئیسی محقق شد.

فرماندار مارگون گفت: خرداد ماه پارسال ۴۵۰ میلیارد ریال بودجه استان برای شهرستان مارگون مصوب شده بود که ۳۶۰میلیارد ریال از این میزان جذب و برای توسعه شهرستان در سرفصل های مختلف هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته معمولا ۴۵تا ۵۰درصد بودجه استانی تخصیص می یافت تاکید کرد که تحقق این میزان بودجه در شهرستان امری کم سابقه است.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi