شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

۱۰ درصد وجوه دریافتی از مشترکان صرف اصلاح شبکه آب روستایی می‌شود

به گزارش خبرنگار سیاسی کرونا ، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه ۱۴ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با بند الحاقی ۲ تبصره ۸ ماده واحده این لایحه موافقت کردند و سازمان برنامه و بودجه را مکلف به تامین اعتبارات تاسیسات آبرسانی در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 102562
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۲۵

کرونا :

۱۰ درصد وجوه دریافتی از مشترکان صرف اصلاح شبکه آب روستایی می‌شود

به گزارش خبرنگار سیاسی کرونا ، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه ۱۴ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با بند الحاقی ۲ تبصره ۸ ماده واحده این لایحه موافقت کردند و سازمان برنامه و بودجه را مکلف به تامین اعتبارات تاسیسات آبرسانی در روستاهای بالای ۲۰ هزار خانوار کردند.

در بند الحاقی ۲ تبصره ۸ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲ آمده است؛ سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است ظرف شش ماه از ابلاغ این قانون کلیه روستاهای بالای بیست خانوار کشور را که دارای تنش کمی یا کیفی در تأمین آب شرب هستند و یا فاقد تأسیسات آبرسانی می‌باشند را براساس اعلام وزارت نیرو به طرح آبرسانی به تک روستاها و تکمیل مجتمع های اولویت دار کشور به شماره طبقه بندی ۱۵۰۳۰۰۳۰۰۶  اضافه نماید و بیست درصد(۲۰%) از  کلیه اعتبارات طرح مذکور در سال ۱۴۰۲ را برای روستاهای اضافه شده به طرح اختصاص دهد.

سازوکار اجرای طرح های ایجاد و بازسازی فاضلاب در روستاها تعیین شد

نمایندگان همچنین در ادامه با بندهای (ز) و (ح) تبصره ۸ ماده واحده این لایحه موافقت کردند و سازوکار اجرای طرح های ایجاد و بازسازی فاضلاب در روستاها را تعیین کردند.

براساس بند (ز) تبصره ۸ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲؛

ردیف ۱-  به دولت اجازه داده می‌شود تا ‌ده‌ درصد وجوه حاصل از منابع دریافتی از مشترکان داخل شهر‌ها که اقدام به تفکیک ملک و افزایش واحد می‌نمایند (موضوع ماده (۱۱) قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب مصوب ۱۳۶۹/۱۰/۱۱ با اصلاحات و الحاقات بعدی)، را صرف اصلاح شبکه آب روستایی همان استان براساس شاخص جمعیت و کمبود آب شرب سالم در هر یک از شهرستان‌های آن استان نماید.

نقد غیرمنصفانه از دلایل عقب‌ماندگی کهگیلویه و بویراحمد/کارنامه موفق رسانه استان در سیل اخیر
دنبال کنید

ردیف ۲- ‌شرکتهای آب و فاضلاب استانی مجازند حداکثر تا ده درصد (۱۰%) از وجوه حاصل از اجرای تبصره (۳) قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح‌های فاضلاب و بازسازی شبکه‌های آب شهری مصوب ۱۳۷۷/۳/۲۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی را برای تسریع در اجرا و توسعه‌ طرحهای ایجاد ‌تأسیسات آب و فاضلاب با اولویت اجرای طرحهای ایجاد و بازسازی فاضلاب در روستاهای همان بخش هزینه نمایند.

همچنین در بند (ح) تبصره ۸ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲؛  به‌منظور پیشگیری و بازسازی خسارت ناشی از سیل و ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها به شرکت‌های آب منطقه‌ای ‌استان‌ها و سازمان آب و برق خوزستان اجازه داده می‌شود بهره‌برداری از مصالح مازاد رودخانه‌ای را از طریق مزایده به پیمانکاران و بهره‌برداران شن و ماسه (با به‌کارگیری پیمانکاران دارای صلاحیت) به شرط واریز حقوق دولتی و رعایت ملاحظات محیط زیستی و حقوق ذی‌نفعان واگذار نماید. در‌صورت وصول درآمد مازاد بر عملیات تعیین شده در قرار داد، منابع حاصله به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و منابع حاصله در چارچوب موافقتنامه متبادله با سازمان ‌برنامه‌و‌بودجه کشور صرف سردهنه‌سازی و ساماندهی رودخانه‌های کشور شود. آیین‌نامه اجرائی این بند ظرف یک‌ماه از تاریخ ابلاغ این قانون توسط وزارت نیرو تهیه و ابلاغ می‌گردد.

مهلت ۳ ماهه مجلس به دولت برای شناسایی مناطق اولویت دار جهت تامین آب شرب از دریا

نمایندگان همچنین با تصویب بند الحاقی ۳ تبصره ۸ ماده واحده  این لایحه به دولت مهلت ۳ ماهه دادند تا نسبت به شناسایی مناطق دارای اولویت برای تامین آب شرب از دریا اقدام کند.

براساس بند الحاقی ۳ ؛ در راستای اجرای بند(خ) الحاقی به ماده(۲) قانون توسعه و بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی در کل کشور موضوع ماده واحده قانون انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان بلوچستان، وزارت نیرو با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است ظرف مدت سه ماه از ابلاغ این قانون نسبت به شناسایی نقاط دارای اولویت برای تأمین آب شرب از دریا اقدام  نماید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با صدور پیامی سال نو را تبریک گفت
دنبال کنید

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi