شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

طرح‌های واحد‌های صنعتی در چهارمحال و بختیاری نیازمند تسهیلات بانکی است

به گزارش کرونا از شهرکرد فضل‌الله رحمتی امشب در آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه، صنعت‌گران و معدن‌کاران برتر چهارمحال و بختیاری که با حضور عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: این استان با یک درصد مساحت کشور، ۱/۳ دهم درصد سرمایه‌گذاری های کشور را داراست. مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری افزود: هم‌اکنون

اختصاصی کرونا

کد خبر : 102538
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸

کرونا :

طرح‌های واحد‌های صنعتی در چهارمحال و بختیاری نیازمند تسهیلات بانکی است

به گزارش کرونا از شهرکرد فضل‌الله رحمتی امشب در آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه، صنعت‌گران و معدن‌کاران برتر چهارمحال و بختیاری که با حضور عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: این استان با یک درصد مساحت کشور، ۱/۳ دهم درصد سرمایه‌گذاری های کشور را داراست.

مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری افزود: هم‌اکنون یک هزار و ۱۴ واحد صنعتی فعال، ۵۷ هزار واحد صنفی فعال و ۱۵۶ معدن در استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه در برخی از محصولات تولیدی از جمله چادر مشکی، ورق‌های گالوانیزه فولادی، فرآورده‌های نسوز ، خوراک آبزیان و نساجی دارای جایگاه شاخص کشوری هستیم، بیان کرد: با انجام مذاکره با هلدینگ‌های بزرگ مانند ایدرو، ایمیدرو و شستا صنعت استان شاهد تحولات جدیدی می‌شود.

رحمتی افزود: در چهارمحال و بختیاری با تدوین چهار زنجیره ارزش در حال توسعه و تکمیل زنجیره‌های صنعتی هستیم .

وی تصریح کرد: زنجیره آبزیان در چهارمحال و بختیاری تکمیل شده و واحدهای صنعتی استان ۷۰ درصد خوراک آبزیان کشور را تامین می‌کنند و تنها واحد فرآوری بادام مامایی کشور در این استان است.

مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری گفت:  با تکمیل زنجیره فولاد انواع ورق‌های گالوانیزه آهن اسفنجی شمش و بیلت تکمیل و تولید شده است و با توجه به اینکه ۴۰ درصد نخ پلی استر کشور در مجموعه‌های نساجی چهارمحال و بختیاری تامین می‌شود، زنجیره ارزش نساجی در استان اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: بیش از ۲ هزار طرح صنعتی در استان وجود دارد که از این مجموعه ۵۴۳ درصد نیازمند تسهیلات بانکی است.

رحمتی همچنین با اشاره به دغدغه های فعالان اقتصادی استان، افزود: بیشتر واحدهای صنعتی استان مشکل تامین نقدینگی مواد اولیه دارند که گاهی به دنبال تصویب قوانین جدید دچار سختی چند برابر می‌شوند.

هشدار تعزیزات به بازاریان کهگیلویه و بویراحمد؛ جریمه‌های سنگین در انتظار متخلفان است
دنبال کنید

پایان پیام/۶۸۰۴۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi