یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرح‌های واحد‌های صنعتی در چهارمحال و بختیاری نیازمند تسهیلات بانکی است

به گزارش کرونا از شهرکرد فضل‌الله رحمتی امشب در آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه، صنعت‌گران و معدن‌کاران برتر چهارمحال و بختیاری که با حضور عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: این استان با یک درصد مساحت کشور، ۱/۳ دهم درصد سرمایه‌گذاری های کشور را داراست. مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری افزود: هم‌اکنون

اختصاصی کرونا

کد خبر : 102538
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸

کرونا :

طرح‌های واحد‌های صنعتی در چهارمحال و بختیاری نیازمند تسهیلات بانکی است

به گزارش کرونا از شهرکرد فضل‌الله رحمتی امشب در آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه، صنعت‌گران و معدن‌کاران برتر چهارمحال و بختیاری که با حضور عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: این استان با یک درصد مساحت کشور، ۱/۳ دهم درصد سرمایه‌گذاری های کشور را داراست.

مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری افزود: هم‌اکنون یک هزار و ۱۴ واحد صنعتی فعال، ۵۷ هزار واحد صنفی فعال و ۱۵۶ معدن در استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه در برخی از محصولات تولیدی از جمله چادر مشکی، ورق‌های گالوانیزه فولادی، فرآورده‌های نسوز ، خوراک آبزیان و نساجی دارای جایگاه شاخص کشوری هستیم، بیان کرد: با انجام مذاکره با هلدینگ‌های بزرگ مانند ایدرو، ایمیدرو و شستا صنعت استان شاهد تحولات جدیدی می‌شود.

رحمتی افزود: در چهارمحال و بختیاری با تدوین چهار زنجیره ارزش در حال توسعه و تکمیل زنجیره‌های صنعتی هستیم .

وی تصریح کرد: زنجیره آبزیان در چهارمحال و بختیاری تکمیل شده و واحدهای صنعتی استان ۷۰ درصد خوراک آبزیان کشور را تامین می‌کنند و تنها واحد فرآوری بادام مامایی کشور در این استان است.

مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری گفت:  با تکمیل زنجیره فولاد انواع ورق‌های گالوانیزه آهن اسفنجی شمش و بیلت تکمیل و تولید شده است و با توجه به اینکه ۴۰ درصد نخ پلی استر کشور در مجموعه‌های نساجی چهارمحال و بختیاری تامین می‌شود، زنجیره ارزش نساجی در استان اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: بیش از ۲ هزار طرح صنعتی در استان وجود دارد که از این مجموعه ۵۴۳ درصد نیازمند تسهیلات بانکی است.

رحمتی همچنین با اشاره به دغدغه های فعالان اقتصادی استان، افزود: بیشتر واحدهای صنعتی استان مشکل تامین نقدینگی مواد اولیه دارند که گاهی به دنبال تصویب قوانین جدید دچار سختی چند برابر می‌شوند.

چرا برخی نوزادان دچار پوسیدگی دندان می‌شوند؟
دنبال کنید

پایان پیام/۶۸۰۴۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi