چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

نیمی از ایل راه مسیر کوچ عشایر گچساران دارای موانع هستند

منصور الوندفر  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: عشایر گچساران در ۷۴ نقطه عشایری مستقر هستند و ۳۰۰ هزار راس دام را پرورش می دهند. وی بیان کرد: بیش از یکهزار کیلومتر راه عشایری در این شهرستان وجود دارد که ۷۰۰ کیلومتر از این راه ها تاکنون بازگشایی شده است. رییس اداره امور

اختصاصی کرونا

کد خبر : 102483
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۳۷

کرونا :

نیمی از ایل راه مسیر کوچ عشایر گچساران دارای موانع هستند

منصور الوندفر  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: عشایر گچساران در ۷۴ نقطه عشایری مستقر هستند و ۳۰۰ هزار راس دام را پرورش می دهند.

وی بیان کرد: بیش از یکهزار کیلومتر راه عشایری در این شهرستان وجود دارد که ۷۰۰ کیلومتر از این راه ها تاکنون بازگشایی شده است.

رییس اداره امور عشایر گچساران تصریح کرد:این راه‌ها در مناطق کوه گود گل، خشاب، کمر زرد، دریلا، باباکلان، آبگندی، چهار تنگ، هلیگان، خشاب، کمر زرد، تنگ دالین، گچ عوض، گچ ترابعلی و سدخاکی واقع شده است.

الوندفر عنوان کرد: افزون بر ۴۰۰ کیلومتر ایل راه در سه مسیر کوچ این شهرستان وجود دارد که نیمی از آن دارای موانع است.

وی گفت: این میزان ایل راه به وسیله منابع طبیعی به مردم واگذار شده و به همین دلیل عشایر زمان کوچ با مشکلات متعددی مواجه هستند.

رئیس اداره امور عشایر گچساران خاطرنشان کرد: افزون بر ۹۵ درصد از جمعیت ۱۲ هزار نفری عشایر کوچروی این شهرستان امسال با استفاده از خودرو به مناطق قشلاقی کوچ کردند.

الوندفر بیان کرد: تلف شدن دام ها بر اثر برخورد با خودروها هنگام کوچ، سرقت شبانه احشام و دردسرهای باران در سال های اخیر، عشایر گچساران را مجاب کرده با خودرو کوچ کنند.

وی افزود: در گچساران ۲ هزار خانوار عشایری با جمعیتی بیش از ۱۲ هزار نفر در مناطق عشایری این شهرستان از جمله دریلا، باباکلان، هلیگان کمر زرد، تنگ دالین، گچ عوض، گچ ترابعلی و سدخاکی ..سکونت دارند.

رئیس اداره امورعشایر شهرستان گچساران ادامه داد: عشایر شهرستان سالانه ۲ هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز، ۶ هزار و ۴۸۰ تن انواع فرآورده‌های لبنی، ۱۵۰ تن پشم و ۲۵ تن گوشت سفید تولید می‌کنند.

غیبت معنادار مرغ پایان یافت/ بازگشت بی سروصدا باقیمت ۸۵۰۰تومان
دنبال کنید

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi