پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

مشکل کمبود معلم در مدارس کهگیلویه و بویراحمد چگونه جبران شد؟

به گزارش کرونا از یاسوج، محمد جمالی آرند در نشست شورای آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سال تحصیلی جدید در ۸ هزار و ۷۰۰ کلاس درس با حضور ۱۴ هزار معلم آغاز شد، گفت: در ابتدای سال تحصیلی جدید با کمبود معلم مواجه بودیم. معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 102477
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۳۵

کرونا :

مشکل کمبود معلم در مدارس کهگیلویه و بویراحمد چگونه جبران شد؟

به گزارش کرونا از یاسوج، محمد جمالی آرند در نشست شورای آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سال تحصیلی جدید در ۸ هزار و ۷۰۰ کلاس درس با حضور ۱۴ هزار معلم آغاز شد، گفت: در ابتدای سال تحصیلی جدید با کمبود معلم مواجه بودیم.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: کمبود معلم را با کمک ماده ۲۰ جبران کردیم و پنج هزار و ۲۰۰ ساعت کلاس درس به صورت حق‌التدریسی به شاغلین و بازنشستگان واگذار شد و کمبود معلم را جبران کردیم که در حال حاضر مشکل کمبود معلم در کلاس‌های درسی جبران شد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته گرایش دانش‌آموزان به رشته ریاضی پایین بود، افزود: در رشته ریاضی یک درصد رشد داشتیم، گرایش دانش‌آموزان به رشته تجربی از ۴۴ درصد به ۴۱ درصد کاهش یافت و ۵۱ درصد گرایش ‌ها هم به رشته علوم انسانی بوده است.

جمالی آرند بیان کرد: کیفیت بخشی به مدارس عادی دولتی نیاز است و از طریق کلاس‌های فوق‌برنامه مدارس کیفیت بخشی شوند.

در این نشست همچنین پیرامون پرداخت عوارض شهرداری بحث و تبادل نظر شد. سال گذشته شهرداری یاسوج ۳۴۴ میلیون تومان،لنده ۳میلیون و ۳۰۰هزار تومان، چرام ۷۰۰هزار و دهدشت ۵۰‌میلیون واریز داشتند.

در شش ماه امسال نیز یاسوج ۳۲۰ میلیون تومان ، دهدشت ۴میلیون تومان و لنده نیز ۴میلیون و ۷۰۰هزار تومان چرام نیز ۳میلیون تومان به حساب خزانه دولت واریز کرده است سهم اما در این‌میان آموزش و پرورش نباید نادیده گرفته شود.

همچنین اعلام شد که شهرداری یاسوج به زودی ۳۰ دستگاه ون جهت ایاب ذهاب وارد استان می‌کند که بخشی از آنها برای رفع مشکل سرویس مدارس در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

دادستان کهگیلویه و بویراحمد:حاشیه نشینی معضل اصلی شهر یاسوج است
دنبال کنید

در این نشست همچنین تاکید شد مشکل سرویس مدارس رفع شود تا سال آینده شاهد این مشکل نباشیم.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi