سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اعزام گروه‌های کارشناسی برای ایجاد صنایع‌ پایین‌دست پتروشیمی در جنوب فارس و راه اندازی پتروشیمی لارستان

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی از اعزام گروه‌های کارشناسی برای ایجاد صنایع‌ پایین‌دست پتروشیمی در جنوب فارس و راه اندازی پتروشیمی لارستان به منطقه خبر داد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 102420
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶

کرونا :

اعزام گروه‌های کارشناسی برای ایجاد صنایع‌ پایین‌دست پتروشیمی در جنوب فارس و راه اندازی پتروشیمی لارستان

حسین حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری  خانه ملت با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته از شرکت ملی صنایع پتروشیمی و نشست با معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، گفت: در این نشست موضوع ساخت صنایع پتروشیمی در جنوب فارس پیگیری شد.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی به ظرفیت‌هایی که در منطقه وجود دارد، اشاره و تصریح کرد: در حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم ۲ خط لوله سراسری گاز، خط لوله گوره – جاسک، ۲ تلمبه‌خانه نفت سنگین، ایستگاه تقویت فشار گاز و میادین گازی هما و شانول وجود دارد.

رئیس کمیته نفت کمیسیون انرژی مجلس از معاون وزیر نفت خواسته شد تا با توجه به وجود این ظرفیت‌ها، صنایع پایین‌دست پتروشیمی در جنوب فارس ایجاد شود که هم رونق و آبادانی برای این منطقه به ارمغان بیاورد و هم از خام‌فروشی در حوزه نفت و گاز جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: لازم است گروه‌های کارشناسی برای بررسی ظرفیت‌ها به منطقه سفر کنند، این گروه‌ها همچنین به بررسی یک موضوع مهم دیگر هم بپردازند‌.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: این موضوع، مصوبه سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۷ به لارستان در خصوص ایجاد پتروشیمی نیز بود که ضمن گلایه از تاخیر در اجرایی شدن آن مصوبه، تأکید داریم باید زمینه‌های اجرای آن هرچه سریعتر فراهم شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi