سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازدید وزیر کشور از مناطق سیل‌زده غرب استان مازندران

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس، ضمن اعلام خبر بازدید وزیر کشور از مناطق سیل‌زده غرب استان مازندران از اتخاذ تصمیماتی برای لایروبی رودخانه‌ها، ایجاد دیوارهای حفاظتی در مناطق حساس و آبخیزداری در مناطق بالادستی به منظور ممانعت از تکرار این نوع حوادث خبرداد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 102345
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸

کرونا :

بازدید وزیر کشور از مناطق سیل‌زده غرب استان مازندران

محمدعلی محسنی بندپی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، در تشریح جزییات بازدید وزیر کشور از مناطق سیل‌زده حوزه انتخابیه خود، گفت: به دنبال بارندگی شدیدی که در تاریخ۱۳آبان در حوزه انتخابیه اتفاق افتاد متاسفانه منجر به سیل خانمان‌براندازی شد که در پی آن به منازل مسکونی و باغات مردم آسیب وارد شد و احشام ازبین رفت.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما ابتدا از استاندار و مدیران مربوطه در استان اعم از مدیر آب منطقه‌ای و مدیر ستاد بحران دعوت کردیم که بازدیدی از مناطق سیل‌زده داشته باشند سپس روز پنجشنبه میزبان وزیر کشور بودیم که به همراه ۲نفر از معاونان خود و رییس سازمان مدیریت بحران کشور و استاندار از مناطق سیل‌زده غرب استان مازندران بازدید کردند.

وی تصریح کرد: آقای وزیر در همان سفر ضمن‌اینکه صحبتی با مسئولان مربوطه در وزارتخانه‌ها همچون معاون وزیرجهادکشاورزی، معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر نیرو داشتند، دستورات خوبی دادند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: مقرر شد هم رودخانه‌ها لایروبی شوند و هم در مناطق حساس دیوارهای حفاظتی ایجاد شود همچنین در مناطق بالادستی آبخیزداری انجام شود و توصیه شد مردم از ساخت کلبه‌های توریستی یا منازل خود در بستر رودخانه‌ها اجتناب ورزند که البته تحقق این امر نیازمند اتحاد جمعی است، از سوی دیگر استاندار نیز دستورداد خسارات وارد شده برآورد شوند تا بتوان در جهت جبران آنها اقدام کرد.

وی افزود: البته بنده در تاریخ ۶ مردادماه سال گذشته پیرو سیلابی که اتفاق افتاد تاکید کرده بودم که این آبها نعمت الهی هستند که باید به درستی هدایت شوند تا بتوان از آنها به نفع مردم استفاده کرد اما متاسفانه با بی‌مهری ازکنار آنها می‌گذریم تاجاییکه به یک بلا تبدیل می‌شوند.

تکمیل بیمارستان ۶۴ تخت خوابی میامی؛ اقدامی موثر در رفع محرومیت منطقه
دنبال کنید

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: آنچه مسلم است ما باید به دنبال راهکاری باشیم تا با انجام اقدامات پیشگیرانه مانع از تکرار این قصه تلخ تکراری شویم و با نگاه علمی‌تری علل ایجاد این بحران را مورد بررسی قرار دهیم./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi