پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

دانشکده پرستاری مسجد سلیمان به زودی راه‌اندازی می شود/انتقال خط لوله آب ایذه به باغملک، هفتکل و رامهرمز تا امیدیه راه اندازی شد

نماینده مردم شهرستان های مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه‌اندازی دانشکده پرستاری مسجد سلیمان، گفت: انتقال خط لوله آب از شمال شرق استان و از ایذه به باغملک، هفتکل و رامهرمز برای شهرهای پایین دست از جمله امیدیه صورت گرفت.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 102270
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵

کرونا :

دانشکده پرستاری مسجد سلیمان به زودی راه‌اندازی می شود/انتقال خط لوله آب ایذه به باغملک، هفتکل و رامهرمز تا امیدیه راه اندازی شد

علیرضا ورناصری قندعلی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت در مورد آخرین اقدامات صورت گرفته در حوزه انتخابیه، گفت: در حوزه بهداشت و درمان جلساتی طی هفته های پیش با رئیس دانشگاه جندی شاپور اهواز و روسای شبکه بهداشت و درمان چهار شهرستان حوزه انتخابیه برگزار شد.اعتبار قابل توجهی در حدود ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه برای ساخت خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت چهار شهرستان اختصاص یافت که همه پروژه‌ها اجرایی شده است، تا پایان امسال تمام خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت نوسازی و بازسازی خواهند شد و تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی در اختیار این مراکز قرار گرفت.

ساخت بیمارستان هفتگل و اندیکا به زودی شروع می‌شود 

نماینده مردم شهرستان های مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه درمان اقدامات مختلفی صورت گرفته اما موضوعی که در این جلسه مطرح شد بحث پیگیری برای تعیین زمان شروع به کار بیمارستان هفتگل و اندیکا بود که مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد، به زودی کلنگ این بیمارستان به زمین زده شود.

ورناصری با اشاره به صدور مجوز تاسیس دانشکده پرستاری در شهرستان مسجدسلیمان طی ماه‌های گذشته، یادآور شد: بحث راه‌اندازی دانشکده پرستاری از ماه‌ها قبل مجوز آن در شورای عالی دانشگاه‌های کشور صادر شده و کارهای اداری آن انجام پذیرفته که موضوع تعمیر ساختمان مد نظر است که انجام خواهد شد و این پروژه نیز برای افتتاح در برنامه‌ها قرار گرفت.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در ادامه اظهار داشت: پروژه بیمارستان مسجد سلیمان در دوره مجلس یازدهم ساخته شد اما تجهیزات آن کامل نشده بود که با  پیگیری‌های لازم تجهیزات مورد نظر این بیمارستان نیز تامین شد که کمک بزرگی در حوزه درمان برای اهالی منطقه مسجدسلیمان خواهد بود.

ظرفیت‌ گردشگری ورزشی اردکان فعال شود
دنبال کنید

تامین آمبولانس برای چهار شهرستان حوزه انتخابیه

نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید به پیگیری‌های صورت گرفته برای تامین آمبولانس در چهار شهرستان حوزه انتخابیه، تصریح کرد: در طرح تقسیم آمبولانس‌ها و کمک‌هایی که برای دانشگاه در نظر گرفته شده، چهار شهرستان دارای آمبولانس شدند و برای شهرستان‌های کوهستانی لالی و هفتکل ماشین‌های کمک‌دار در نظر گرفته شد.

ورناصری با اشاره به آغاز احداث خطوط  فاضلاب برای شهرهای مسجدسلیمان و هفتکل، گفت: روند پیگیری آن مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که کار احداث خطوط فاضلاب شهر لالی آغاز شود، همچنین مشکلاتی در شبکه آب داشتیم که  تلاش شد این موانع برطرف شود.

آبرسانی به شهر و روستاهای بخش رغیوه آغاز شد

ورناصری در مورد بحث آبرسانی تاکید کرد: در بحث آبرسانی هر شهرستان با یک مشکل مواجه است خط انتقال ۷۰ کیلومتری از رودخانه که با حفر چاه، آبرسانی را به شهر و روستاهای بخش رغیوه آغاز کردیم و در فاز اول این پروژه آب روستاها پایدار شده است که خوشبختانه در ۲۴ ساعت شبانه روز دارای آب هستند و مابقی مسیر تا سایر روستاهای دیگر و شبکه توزیع در حال کار و عملیات است.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس یازدهم با بیان اینکه انتقال خط لوله آب از شمال شرق استان و از ایذه به باغملک، هفتکل و رامهرمز برای شهرهای پایین دست از جمله امیدیه صورت گرفته، ادامه داد: یک شاخه از این خط لوله مرتبط به هفتگل بود که سال گذشته این خط انتقال آغاز و به مخازن مورد نظر متصل شده است، با پیگیری‌های مستمر در مورد روند کار یک مخزن در حال ساخت نیز ادامه دارد که تا پایان امسال این پروژه نیز به نتیجه خواهد رسید.

آمادگی بهداشت و درمان صنعت نفت جهت امدادرسانی به مصدومان احتمالی ماهشهر
دنبال کنید

ورناصری در پایان خاطر نشان کرد: پیگیری‌ها در بحث مخازن ذخیره آب برای هفتکل دو مخزن یک میلیون لیتری صورت گرفت و برای استفاده مردم در مدار قرار گرفته شد، مشکلاتی از جمله شبکه توربین شهری وجود دارد که در جلسه اخیر  مقرر شد این خطوط توربین نیز به مدار متصل شوند./

پایان پیام 

 

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi