شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

برگزاری یازدهمین دوره کنگره بین‌المللی کنترل بیولوژیک در دانشگاه جیرفت

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس، از برگزاری یازدهمین دوره کنگره بین‌المللی کنترل بیولوژیک(کشاورزی) در دانشگاه جیرفت در بهمن ماه سال جاری خبر داد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 102183
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷

کرونا :

برگزاری یازدهمین دوره کنگره بین‌المللی کنترل بیولوژیک در دانشگاه جیرفت

ذبیح الله اعظمی ساردوئی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، ضمن اعلام این خبر که یازدهمین دوره کنگره علمی کنترل بیولوژیک(کشاورزی) در دانشگاه جیرفت برگزار خواهد شد، در تشریح جزییات آن، گفت: با توجه به اینکه سالانه ۵ میلیون تُن محصولات کشاورزی در این منطقه تولید می‌شود و از سوی دیگر تولید محصول سالم و ارگانیک هم برای مصرف‌کننده داخلی و هم خارجی مدنظر است، در این کنگره تاکید بر استفاده از سموم زیستی است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این کنگره بین‌المللی بوده و در قالب ۲روزه در بهمن ماه برگزار می‌شود و حداقل ۳ مهمان خارجی دارد، همچنین از اساتید دانشگاه‌ها، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و تولیدکنندگان سموم زیستی و سایر بخش‌های مرتبط با این حوزه در آن حضور پیدا خواهند کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: در این کنگره از کمترین تعداد سخنران استفاده شده است و بیشتر برمبنای ارائه محصولات علمی و کاربردی برگزار می‌شود و کارگروه‌هایی نیز در آن با مشارکت کشاورزان موضوعات مطرح شده را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد، همچنین در حاشیه این کنگره نمایشگاه بزرگی از تولیدات و دستاوردهای مختلف کشاورزی از جمله سموم زیستی و بیولوژیک برگزار خواهد شد.  

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما از رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، مسئولان مربوطه در وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی وعلوم، تحقیقات و فناوری، معاونت آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و اساتید پیشکسوت این رشته برای حضور در این کنگره دعوت به عمل خواهیم آورد./

مکاتبه 50 نفر از نمایندگان با رییس‌جمهور برای انتقال آب از دریای خزر و رودخانه وان به دریاچه ارومیه
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi