شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

سفر استاندار کهگیلویه و بویر احمد / از بی مهری تا بی پایی

گزارش سفر استاندار کهگیلویه و بویر احمد به گچساران از شروع شایعات تا خروج از شهر و حرکت به طرف پروژه ماهور باشت را از نگاه تنها خبرنگار معلول این استان می خوانید : از شب سیزدهم دی ماه که این خبر بر اثر چهل کلاغ دوستان به گوشمان رسید سفر استاندار گچساران وارد مراحل

اختصاصی کرونا

کد خبر : 10164
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴

کرونا :

سفر استاندار کهگیلویه و بویر احمد / از بی مهری تا بی پایی

گزارش سفر استاندار کهگیلویه و بویر احمد به گچساران از شروع شایعات تا خروج از شهر و حرکت به طرف پروژه ماهور باشت را از نگاه تنها خبرنگار معلول این استان می خوانید :

از شب سیزدهم دی ماه که این خبر بر اثر چهل کلاغ دوستان به گوشمان رسید سفر استاندار گچساران وارد مراحل تازه ای شد و تازه به طور رسمی اعلام می شد که مطلع شدیم استاندار در روز ۱۴ دی از شهر ما گذشت و قرار است در مسیر برگشت روز ۱۵ دی در محل فلکه نرگسی گچساران با مسئولین و خبرنگاران همراه شود و پروژه های در حال اجرا و رو به پایان را بازدید کند.

روز ۱۵ دی صبح زود کنار درب فرمانداری گچساران

در رایزنی هایی که با فرماندار گچساران صورت گرفت قرار بود که ماشینی برای ایاب و ذهاب خبرنگاران (بدون هیچ تبعیضی) کنار درب فرمانداری منتظر خبرنگاران باشد و آنها را جابجا کند.

تنها خبرنگار معلول در ساعت ۷٫۲۵ صبح  در محل بود، ساعت ۷٫۴۵ خانم صیادی خبرنگار ایرنا و ۷٫۵۰ خانم نعمتی نفتا نیوز به محل فرمانداری رسیدند .

با رایزنی های دوباره با فرماندار گچساران ، گفت : با ماشین اداره راه و شهرسازی بیایید …

در همین اثنا نارکی رییس روابط عمومی فرمانداری گفت : این ماشین برای من و فیلمبرداران صدا و سیمای دنا است.

با تماسی که با فرماندار گرفت نظرش عوض شد و قرار بر این شد که تنها خبرنگار معلول و خبرنگاران ایرتا و نفتا و میلاد نظری خبرنگار صدا و سیما با این ماشین بروند.

در کنار ماشین ستار آستا فیلم بردار صدا و سیما هم از راه رسید و تنها خبرنگار معلول گفت :حاضرم پشت این ماشین که محل مناسبی داشت بنشینم ولی به دلیل نگاه زشت نسبت به معلولین حاضر به بردن تنها خبرنگار معلول نشدند و بدون او براه خود رفتند که به استاندارشان برسند.

در همین منوال هم نارکی روابط عمومی فرمانداری گچساران گفت : دیگر ماشین نداریم…..؟!!

ساعت ۸٫۳۵ دقیقه بود که تنها خبرنگار معلول در حال تنظیم یک خبر ساده با موبایلش بود  حبیب اله قلندری عکاس کبنا نیوز وارد فرمانداری شد و

از همان بدو ورودش سراغ نارکی روابط عمومی را گرفت و به اتاقش رفت و بعد از چند دقیقه به همراه او به حیات فرمانداری رفته و سوار بر یکی از ماشین های فرمانداری شده و راهی فلکه نرگسی شدند .

تنها خبرنگار معلول  با ناامیدی کامل از فرمانداری خارج شد و به اداره فرهنگ و ارشاد گچساران رفت در همین اثنا اسمائیل ولایت خبرنگار خبرگزاری ایسنا با موبایل سراغش را گرفت و او را سوار ماشینش کرد و به دلیل پربودن صندوقش نتوانست ویلچرش یا همان پاهایش را همراه بیاورد….

در ادامه ماجراهای سفر استاندار … :

۱۳۹۳۱۰۰۲۰۰۰۲۰۶_PhotoA

روند اجرای پارک تفریحی کوهستان

سید موسی خادمی روز دوشنبه در بازدید از روند اجرای پارک تفریحی کوهستان در گچساران افزود: تقویت زیرساخت های گردشگری این شهرستان با توجه به قابلیت های بی نظیر گردشگری گچساران هم از نظر قرار داشتن در مسیر استان های جنوب به مرکز کشور، طبیعت بکر و آب و هوای مناسب در ۹ ماه از طول سال لازم است.

خادمی با اشاره به نفتخیزی و گرمسیر بودن این شهرستان احداث چنین طرح هایی را برای رفاه و سلامت مردم ضروری دانست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری پیشرفت فیزیکی ۴۰ در صدی فاز نخست این طرح در طول یک سال ،روند عملیات اجرایی طرح پارک بزرگ کوهستان در شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران را مطلوب ارزیابی کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: این طرح در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار در حال اجراست.

مجتمع تفریحی و رفاهی پارک کوهستان گچساران در ورودی شرقی گچساران نزدیک فلکه نرگسی در حال احداث است.

خادمی بیان کرد: چهار میلیارد ریال برای اجرای فاز نخست این طرح هزینه شده است.

وی گفت: فاز نخست این طرح در بخش احداث نمایشگاه دایمی محصولات فرهنگی و سالن آمفی تئاتر در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در حال اجراست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در عین حال تاکید کردکه اجرای طرح های بزرگ عمرانی و رفاهی بر اساس مطالعات فنی و علمی دقیق باشد.

خادمی با اشاره به محدودیت اعتبارات و بالا بودن تعداد طرح های عمرانی در حال اجرای کهگیلویه و بویراحمد افزود: در صورت دقیق بودن مراحل اجرای طرح های عمرانی طول دوره اجرای این پروژه ها از سویی کاهش خواهد یافت از سوی دیگر ناچار به نیمه تمام رها کردن طرح ها نخواهیم بود.

وی با یادآوری غیرمطالعاتی بودن بسیاری از طرح های راکد این استان بر تلاش برای استفاده بهینه از امکانات و اعتبارات برای تکمیل طرح های در حال اجرا به بهترین شکل ممکن تاکید کرد.

طرح مجتمع فرهنگی هنری شهر دوگنبدان

سید موسی خادمی روز دوشنبه در بازدید از روند اجرای طرح مجتمع فرهنگی هنری شهر دوگنبدان با اشاره به این نکته که این پروژه از سال ۸۴ آغاز شده و هم اکنون تنها ۷۷ در صد پیشرفت کاری دارد، بر تعامل تمام مسوولان اجرایی برای تکمیل این طرح تاکید کرد.

وی تصریح کرد: پروژه مجتمع فرهنگی هنری شهر دوگنبدان دارای نقایض فنی است که هر چه سریعتر این پروژه مهم باید به سرانجام برسد.

وی افزود: البته ۲۷ در صد از پیشرفت فیزیکی این طرح در دو ساله گذشته بوده است اما به دلیل حساسیت دولت در تکمیل طرح های نیمه تمام فرهنگی شتاب بخشی به این ضروری است.

خادمی اظهار کرد:با توجه به کمبود مراکز فرهنگی در شهر دوگنبدان و اهمیت چنین فضاهایی برای رونق اندیشه های اسلامی و ایرانی این طرح باید در سال ۹۴ بهره برداری شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: طرح مجتمع فرهنگی هنری شهر دوگنبدان در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع با دو هزار و ۴۰۰ متر مربع زیربنا و در سه طبقه اجرا می شود.

خادمی اعتبار اختصاص یافته به این طرح در سال جاری را ۱۲ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: تاکنون شش میلیارد ریال از این اعتبار جذب شده است.

عملیات اجرایی مصلای شهر دوگنبدان

سید موسی خادمی روز دوشنبه در بازدید از روند اجرای این طرح مهم فرهنگی افزود: عملیات اجرایی این طرح در سال ۹۳ شتاب خوبی به خود گرفته است.

وی ابرازامیدواری کرد: تا پایان سال جاری بخش های داخلی و تجهیز این مرکز فرهنگی به وسایل گرمایشی و سرمایشی انجام شود.

استاندار کهگیلویه و. بویراحمد اظهار کرد: این پروژه در زمینی به مساحت هفت هزار و ۲۰۰ متر مربع با چهار هزار و ۶۰۰ متر مربع مساحت اجرا می شود.

خادمی مبلغ قرارداد مصلای شهر دوگنبدان را ۱۹ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تاکنون ۱۶ میلیارد ریال برای مصلای شهر دوگنبدان هزینه شده است.

وی میزان اعتبار امسال این پروژه را ۹ میلیارد ریال بیان کرد.

عملیات اجرایی پروژه احداث مصلای شهر دوگنبدان درسال۸۱ شروع شده است.

طرح بزرگ تصفیه خانه شهر دوگنبدان

سید موسی خادمی در بازدید از طرح بزرگ تصفیه خانه شهر دوگنبدان با اشاره به غیرفعال بودن بسیاری از طرح های بزرگ عمرانی شهرستان گچساران در دولت گذشته افزود: سرعت بخشی به اجرای طرح های بزرگی مانند مجتمع فرهنگی هنری شهر دوگنبدان، طرح انتقال آب به سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی امامزاده جعفر، تصفیه خانه شهر دوگنبدان، طرح چهارخطه شدن جاده ارتباطی بابامیدان گچساران به بهبهان ره آورد تلاش دولتمردان در این شهرستان است.

وی آغاز عملیان اجرایی طرح های بزرگ پارک کوهستان و جنگلی با ۵۲ هکتار، ۱۸ زمین چمن فوتبال، سالن بزرگ اجتماعات شهر دوگنبدان و اجرای چندین طرح بزرگ زیرساخت های رفاهی مناطق روستایی گچساران را گوشه ای از خدمات دولت یازدهم برای شتاب بخشی به آبادانی و توسعه گچساران بیان کرد.

وی با بیان این نکته که اجرای پروژه های بزرگ عمرانی بر اساس برنامه زمان بندی نیازمند نگرشی جامع است، تصریح کرد: انجام مطالعات دقیق فنی و تخصصی به ویژه در طرح های بزرگ ضروری است.

خادمی با یادآوری تخصیص به موقع اعتبارات طرح های عمرانی به ویژه در سال ۹۳ چشم انداز توسعه را در این خطه زرخیز مطلوب و امید بخش ارزیابی کرد.

وی تلاش برای تکمیل طرح هایی مانند کنار گذرو مصلای شهر دوگنبدان، طرح انتقال آب به زمین های کشاورزی دشت لیشتر، پتروشیمی و سد چمشیر را از برنامه های اولویت دار دولت تدبیر و امید در گچساران ذکر کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: فاز نخست تصفیه خانه شهر دوگنبدان تا پایان سال ۹۳ به بهره برداری می رسد.

خادمی گفت: ۱۲۰ میلیارد ریال برای این پروژه در سال ۹۳ هزینه شده است.

وی ابراز داشت: این طرح با قابلیت تصفیه آب ۲۵ هزار متر مکعب آب در شبانه در این تصفیهخانه گفت: ۵۵ میلیارد تومان برای تکمیل و بهره برداری کامل از این پروژه مورد نیاز است.

وی ابرازامیدواری کرد: با رویکرد سازنده دولت یازدهم برای تکمیل طرح هایی که با بهداشت و سلامت مردم ارتباط دارد این طرح در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

طرح سالن اجتماعات شهر دوگنبدان

عبدالرحیم رحیمی روز دوشنبه در بازدید استاندار و جمعی از مسوولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد از این طرح افزود: ساخت طرح سالن اجتماعات شهر دوگنبدان در زمینی به مساحت یک هزار و ۷۸۰ متر مربع در دو بخش اداری و سالن عمومی اجرا می شود.

وی مساحت فضای سالن عمومی این پروژه را یک هزار و ۵۸۰ متر مربع و بخش اداری را ۲۰۰ متر مربع ذکر کرد.

فرماندار گچساران تصریح کرد: این طرح با ۱۷ میلیارد ریال اعتبار از محل بودجه ملی اجرا می شود و هم اکنون ۵۰ در صد پیشرفت فیزیکی دارد.

رحیمی با اشاره به نبود سالن اجتماعات بزرگ برای اجرای همایش های استانی و کشوری مستقل از نفت ابراز امیدواری کرد: تکمیل این طرح گامی به سوی اجرای برنامه های فرهنگی ملی در گچساران باشد.

 

 

و …….. تنها خبرنگار معلول از توی ماشین اخبارش را جمع آوری می کرد و مصاحبه هایش را می گرفت.

در همین منوال ساعت ۱٫۵ ظهر روز دوشنبه ۱۵ دی از راه رسید و از خبرنگاران در چندین مرحله تشکر کردند ….(تفسیر کنید) و مسئولین به طرف هتل پاسارگاد براه افتادند .

با رایزنی یکی دو تا از خبرنگاران با  آقای بهگام مبنی بر اینکه ما باید به این هتل برای مصاحبه های نهایی بیاییم ، که یک دفعه بعضی از مسئولین که انگار بهت زده بودند گفتند : بیایید برای نهار در این هتل در صورتی که چند لحظه پیش تشکر کرده بودند.

تنها خبرنگار معلول تنها خبرنگاری بود که مصاحبه هایش را گرفت و نهار نخورد و در ماشینش ماند.

وقتی بقیه خبرنگاران این خبر را به گوش استاندار کهگیلویه و بویراحمد رساندند ، خادمی گفت: همیشه قشر فرهنگی جامعه ما مظلوم است.

 در صحبت هایی که بوی قضاوت هوادارانه میداد  حبیب اله قلندری عکاس کبنا نیوز مدعی شد چرا تنها خبرنگار معلول با این وضعیتش به جلسات می آید برود و در خانه بنشیند ….

بنظر می رسید تنها خبرنگار معلول می دانست که زندگی کردن در کنار آدم هایی که ادعای معلولیت دارند و از این قشر نیستند  چگونه برخود کند زیرا ساکت بود و فقط شاید بخاطر خاطراتش اینگونه رفتار کرد.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi