جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

آماری جالب از فرزندآوری و ناباروری در گچساران

به گزارش کرونا از گچساران حسین عسکری در جلسه کمیته صیانت از جوانی جمعیت این شهرستان اظهار کرد: فواید جوانی جمعیت بر هیچکس پوشیده نیست و در حال حاضر نیز به یک امر مهم و ضروری تبدیل شده است.  وی بیان کرد: جوانی جمعیت در تمام حوزه‌های مسائل مختلف جامعه اعم از اقتصادی، سیاسی، فرهنگی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 101628
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۳۰

کرونا :

آماری جالب از فرزندآوری و ناباروری در گچساران

به گزارش کرونا از گچساران حسین عسکری در جلسه کمیته صیانت از جوانی جمعیت این شهرستان اظهار کرد: فواید جوانی جمعیت بر هیچکس پوشیده نیست و در حال حاضر نیز به یک امر مهم و ضروری تبدیل شده است.

 وی بیان کرد: جوانی جمعیت در تمام حوزه‌های مسائل مختلف جامعه اعم از اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و غیره تاثیر مستقیم و بسزایی دارد.

 سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به اینکه فردیت و درون گرایی در کنار مسایل اقتصادی از موانع فرزند آوری است تصریح کرد: اگر اقتصاد فربه هم باشد ولی نرخ فرزندآوری در آن جامعه کم شود به طبع مشکلاتی در آنجا ایجاد خواهد شد.

 عسکری عنوان کرد: با تزریق کم آوری فرزند، زاد و ولد نیز کمرنگ شده است.

 وی گفت: از ابعاد و ستون‌های اقتصاد جامعه جمعیت است،ما ایرانی‌ها می‌دانیم که باید از تک فرزندی بیرون آمده و در نگاه فرزندآوری تغییرات ایجاد کنیم.

 سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران خاطرنشان کرد: این موج جهانی تک فرزندی و یا اینکه به جای فرزندآوری باید سگ در منزل باشد، یعنی سگ پروری به جای فرزندآوری را به هیچ عنوان قبول نداریم.

 عسکری بیان کرد: با تمام توان بر علیه این موج قدرتمند و جهانی ایستاده با تعامل و مشارکت خوب تمامی دستگاه‌ها به دنبال تغییر در آن هستیم.

وی افزود: در گچساران میانگین تقریبی هر ۱۰ زن ۱۳ فرزند به دنیا آورده که این آمار کم است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران ادامه داد: به دلیل وجود مسائل فرهنگی متعدد و اقشار مختلف در گچساران و وجود برخی قشر مرفه تک فرزندی نیز در این شهرستان در سال‌های اخیر به وجود آمده است.

ظرفیت بخش های کرونایی بیمارستان امام خمینی دهدشت تکمیل شد
دنبال کنید

عسکری اضافه کرد: در شش ماهه نخست امسال ۵۰۲ مورد زوج‌های ناباور در این شهرستان شناسایی و به بیمه سلامت معرفی شده‌اند.

 وی با اشاره به اقدامات متعدد شبکه بهداشت و درمان گچساران در راستای جوانی جمعیت افزود: این دستگاه توانسته اقداماتی از قبیل مشاوره‌های فرزندآوری مراقبت از زنان قبل و هنگام بارداری را در راستای جوانی جمعیت و تاثیرگذاری آن در جامعه انجام دهد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران اظهار کرد: در سال گذشته ۱۴۵۶ نفر در این شهرستان متولد که از این تعداد ۱۲ نفر از نوزادان فوت کرده‌اند.

آماری جالب از فرزندآوری و ناباروری در گچساران 3

 

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi