شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

برای راه اندازی واحدهای بزرگ صنعتی در استان فارس زمین مورد نیاز تامین شود

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: در شرایط فعلی زمین آزاد برای راه اندازی واحدهای بزرگ صنعتی در استان فارس وجود ندارد و بیشتر زمین‌های فارس به باغشهر تبدیل شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 101574
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳

کرونا :

برای راه اندازی واحدهای بزرگ صنعتی در استان فارس زمین مورد نیاز تامین شود

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت،  جعفر قادری با بیان اینکه عدم دسترسی به دریا از دیگر نکات عقب ماندگی استان فارس در حوزه صنعت و صنعتی شدن است، اظهار کرد: فارس در مقطعی از زمان تمام ظرفیت‌هایی که در اختیار داشت را به بخش کشاورزی اختصاص داد و در همان زمان دیگر استان‌ها با وارد کردن دلار با نرخ‌های ۸ الی ۹ هزار تومانی اقدام به راه اندازی واحدهای صنعتی و کارخانجات کردند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه با بیان اینکه ایجاد محدودیت در واحدهای معدنی از طریق مناطق حفاظت شده‌ای مانند پارک ملی بمو و بهرام گور مشکلاتی را در این بخش ایجاد کرد، ادامه داد: محدودیت در تامین و دسترسی به آب باعث شده تا نتوانیم صنایع آب بر در استان ایجاد کنیم.

نماینده شیراز و زرقان معتقد است عدم توسعه یافتگی زیر ساخت‌های استان باعث شده تا سرمایه گذاران به سمتی حرکت کنند که از زیر ساخت‌های مناسبی بهره‌مند نباشند، عنوان کرد: موضوع تامین برق از موضوعاتی است که رابطه مستقیم در سرمایه گذاری استان دارد؛ از سوی دیگر عدم استفاده از ظرفیت‌های گازی و نفتی استان سبب شده تا نخستین واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی که در فارس احداث شده‌اند پیشرفت نکنند.

قادری تصریح کرد: لج بازی ها و دیگر مشکلات اجازه توسعه پتروشیمی و پالایشگاه‌ها را در شیراز نداده است.

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه اختلاف نظر میان مسئولان در سال‌های گذشته اجازه آغاز به کار خط اتیلن مرکز و پالایشگاه دوم شیراز را به فارس نداد، گفت: ضعیف بودن فرهنگ تعاون و همکاری در استان فارس اجازه رشد صنعت در این استان را نداده است.

تاکید بر تامین اعتبار برای حل مشکل کشاورزان سمیرم
دنبال کنید

قادری با اشاره به اینکه متاسفانه در موضوع بانک‌ها و مشکلات حاصل از آن‌ها سبب شده تا در شکل بازار سرمایه در فارس از دیگر استان‌ها عقب بمانیم که این مهم باعث شده تا امکان تجمیع منابع را در جهت انجام پروژه‌های بزرگ صنعتی از دست بدهیم، بیان کرد: تمام این موارد اجازه رشد کافی صنعت در فارس را نداده است.

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه شوربختانه بیشتر زمین‌های استان زیر پوشش باغشهر ها قرار گرفته است که یکی از دلایل عقب ماندگی فارس است، اظهار کرد: در شرایط فعلی زمین آزاد برای راه اندازی واحدهای بزرگ صنعتی در استان فارس وجود ندارد و بیشتر زمین‌های فارس به باغشهر تبدیل شده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان با برشمردن مواردی که باعث عقب ماندگی استان فارس در حوزه صنعت شده است، گفت: فارس در بخش دسترسی به مرکز نسبت به برخی استان‌های صنعتی مانند یزد، اصفهان، مرکزی، کرمان و مازندران دور افتاده است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi