شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

نوید باران‌های پاییز و آغاز طرح کاشت یک میلیارد درخت در خراسان‌جنوبی

علیرضا نصرآبادی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: با مشارکت شرکت میناکان (معدن مس قلعه زری خوسف) طرح کاشت یک میلیارد درخت در استان  در سال ۱۴۰۲ آغاز شد.  به گفته وی این پروژه در سطح ۵۰ هکتار با مشارکت معدن قلعه زری در محدوده های

اختصاصی کرونا

کد خبر : 101538
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۲۷

کرونا :

نوید باران‌های پاییز و آغاز طرح کاشت یک میلیارد درخت در خراسان‌جنوبی

علیرضا نصرآبادی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: با مشارکت شرکت میناکان (معدن مس قلعه زری خوسف) طرح کاشت یک میلیارد درخت در استان  در سال ۱۴۰۲ آغاز شد. 

به گفته وی این پروژه در سطح ۵۰ هکتار با مشارکت معدن قلعه زری در محدوده های اطراف معدن در چند فاز اجرا می شود.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: تولید بیش از یک میلیون و ۸۳۰ هزار اصله نهال که از سال گذشته آغاز شده بود، به اتمام رسیده و این درختان با توجه به پیش بینی باران‌های پاییزه در نقاط مختلف استان کاشته خواهد شد.

نصرآبادی آخرین وضعیت پیشرفت طرح کاشت یک میلیارد درخت را تشریح کرد و افزود: سهم تولید نهال در استان، سالانه ۴ میلیون اصله است که با کمک بخش های خصوصی که عضو کارگروه استانی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت هستند و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان تولید می شود. 

این مقام مسوول ادامه داد: با مشارک مردم کاشت این درخت‌ها آغاز شد و تا پایان سال نیز بسته شرایط آب و هوایی استان، این کاشت ادامه خواهد داشت. 

نصرآبادی با اشاره به اینکه بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی برای اجرای این طرح شناسایی و طرح آن آماده شده است، اضافه کرد:  این مساحت فقط مربوط به عرصه های ملی است، عرصه های سایر بخش های عضو کارگروه استانی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت نیز به این میزان افزوده می شود. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اضافه کرد: درخت‌های این طرح فقط گونه‌های جنگلی و مختص به منابع طبیعی نیست و به چهار دسته گونه‌های جنگلی، درختان میوه‌دار، فضای سبز و زراعت چوب تقسیم می‌شود. 

بی‌توجهی به ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی در سرزمین آب‌های روان/ کم‌کاری مسئولان کهکیلویه و بویراحمد نگران کننده است
دنبال کنید

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi