دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دانش‌آموزان مدارس مناطق محروم جزء 40رتبه‌ برتر کنکور سراسری

به گزارش کرونا از یاسوج، عباس سلطانیان در نشست هم اندیشی با روسا و معاونان آموزشی ادارات آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد که در یاسوج برگزار شد، با اشاره به تحول‌خواهی و لزوم ایجاد تغییرات مثبت در قالب سند تحول بنیادین افزود: تغییر رویکردها باید به نفع آموزش بوده و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 101469
تاریخ انتشار : جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱

کرونا :

دانش‌آموزان مدارس  مناطق محروم جزء 40رتبه‌ برتر کنکور سراسری

به گزارش کرونا از یاسوج، عباس سلطانیان در نشست هم اندیشی با روسا و معاونان آموزشی ادارات آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد که در یاسوج برگزار شد، با اشاره به تحول‌خواهی و لزوم ایجاد تغییرات مثبت در قالب سند تحول بنیادین افزود: تغییر رویکردها باید به نفع آموزش بوده و جایگاه ما در آموزش سال جاری بصورت دقیق و هدفمند، مشخص باشد.

وی با بیان اینکه مدیران مجهز به علم روز و توسعه یافته مدارس، به طور حتم دانش آموزان توسعه یافته ای را تربیت خواهند کرد، گفت: مدیران باید بصیرت و باور کامل نسبت به طرح‌ها و برنامه‌ها داشته باشند همچنین ذی‌نفعانی که در اجرای برنامه به آنها کمک خواهند کرد را شناسایی و بستر لازم را برای اجرا فراهم کنند.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۴ نوع گروه مدیر در مواجه با مسائل مختلف در مدارس داریم افزود: مدیر اجتناب کننده مسئله، نظاره کننده بر مسئله، نحل کننده مسئله موجب ضربه زدن به ساختار آموزش و دستگاه مربوطه زده و تنها مدیران مسئله یاب موفق هستند.

سلطانیان با بیان اینکه مدیران مدارس وظیفه سنگینی در قبال اطلاع رسانی به موقع به معلمان،عوامل اجرایی مدرسه،دانش آموزان و والدین در خصوص اعلام مصوبات ،بخشنامه ها و طرح های جدید ابلاغ شده به استان،شهرستان و مناطق مربوطه را دارند گفت: اطلاع رسانی به موقع از سوالات جامعه هدف خود در مورد مسائل مختلف را کاسته و آمادگی لازم را در آنان به وجود می آورد.

وی با اشاره به اجرای طرح تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور ،این طرح را گامی مثبت برای اجرای عدالت آموزشی و کمک به دانش آموزان مناطق محروم دانست و افزود:با اجرای این طرح امسال برای نخستین بار دانش آموزان مدارس عادی و دولتی بویژه مناطق محروم کشور جز ۴۰ نفر رتبه‌های برتر کنکور سراسری در رشته‌های مختلف شدند.

ساماندهی ۵۸۰ شرکت دانش بنیان کشاورزی/ لزوم کیفی سازی محصولات
دنبال کنید

وی خواستار تشدید نظارت بالینی بر کار عوامل اجرایی مدارس،دادن کارنامه به مدیران مدارس برای افزایش بهره وری و ارتقا کیفیت بخشی به آموزش،نظارت بر تقویم سالانه و اجرایی مدارس،تحلیل نتایج امتحانات نهایی ،حاکم شدن برنامه محوری در مدارس، نظارت بر کار مدیران مدارس،اشراف داشتن مدیران بر آئین نامه ها ، دستورالعمل ها، بخشنامه ها وقوانین آموزش و پرورش توسط روسا و معاونان آموزشی ادارات شهرستان ها و مناطق برای ارتقاء و کیفیت بخشی آموزش شد.

در این نشست همچنین برخی از روسا و معاونان آموزشی ادارات اموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان در قالب گزارشی مهمترین مشکلات و چالش های پیش روی خود را مطرح و خواستار مرتفع نمودن آنها از سوی متولیان ستادی وزارت آموزش و پرورش شد.
کمبود فضاها،تجهیزات و امکانات آموزشی و آزمایشگاهی در مدارس و پژوهش سراها،نبود خوابگاه ومدارس شبانه روزی برای اسکان و تحصیل دانش آموزان روستایی و دورافتاده به ویژه در مناطق سردسیری برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان،نداشتن چارت برای سرگروههای آموزشی و کمبود اعتبار در حوزه آموزش متوسطه دیگر مطالب مطرح شده است.

همچنین نبود کمک هزینه ایاب و ذهاب و تحصیل برای دانش آموزان روستایی، نبود توازن رشته های تحصیلی به ویژه در مدارس غیرانتفاعی استان،نبود اعتبار کافی برای در نظر گرفتن مکان های لازم برای برگزاری امتحانات نهایی و تصحیح سوالات امتحانات نهایی و نیز نبود مدارس نمونه دولتی و سمپاد در برخی مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد از مهمترین مشکلات مطرح شده توسط مدیران و معاونان آموزشی ادارات شهرستانها و مناطق استان بود که در این جلسه مطرح کردند و خواستار مرتفع شدن آنها شدند.

دشمنان برای ایجاد ناآرامی در کشور هم قسم شده‌اند
دنبال کنید

پایان پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi