دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تحصیل ۱۶۴ هزار دانش‌آموز در بیش از یک هزار مدرسه شبانه‌روزی کشور

به گزارش کرونا از یاسوج، عباس سلطانیان در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد در بدو ورود به شهریاسوج از مدارس شبانه روزی دبیرستان کمایی مقدم و یادگار امام(ره) این شهر بازدید و در گفتگو با دانش آموزان و عوامل اجرایی این مدارس از نزدیک مسائل و مشکلات آموزشی و رفاهی آنها را مورد بحث

اختصاصی کرونا

کد خبر : 101430
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۲۸

کرونا :

تحصیل ۱۶۴ هزار دانش‌آموز در بیش از یک هزار مدرسه شبانه‌روزی کشور

به گزارش کرونا از یاسوج، عباس سلطانیان در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد در بدو ورود به شهریاسوج از مدارس شبانه روزی دبیرستان کمایی مقدم و یادگار امام(ره) این شهر بازدید و در گفتگو با دانش آموزان و عوامل اجرایی این مدارس از نزدیک مسائل و مشکلات آموزشی و رفاهی آنها را مورد بحث و بررسی قرار داد.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در جمع دانش آموزان مدارس شبانه روزی گفت:یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های کاری وزارت آموزش و پرورش در دولت مردمی ایران قوی بسط و گسترش عدالت آموزشی از طریق توسعه مدارس شبانه روزی در کشور است.

این مسوول با بیان اینکه هم اکنون هزار و ۱۵۵ مدرسه شبانه روزی در کشور به جامعه هدف ما ارائه خدمت می کنند افزود:در این مدارس بیش از ۱۶۴ هزار دانش آموز که اکثر آنها از مناطق روستایی و محروم کشور هستند مشغول به تحصیل هستند.

 سلطانیان با تبیین سند تحول بنیادین و اهداف آموزشی،فرهنگی و تربیتی آن گفت:ارتقا و بهبود کیفیت آموزش در مدارس دولتی،تربیت پذیری و رساندن دانش آموزان به حیات طیبه الهی در ۶ ساحت مختلف از مهمترین اهداف این سند در حوزه آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۹۴۱ هزار دانش آموز در امتحانات نهایی شرکت کردند افزود:۲۳ میلیون برگه امتحانی امسال به صورت تمام الکترونیکی تصحیح شد.

عباس سلطانیان از رسیدگی به تمامی اعتراضات دانش آموزان خبر داد و گفت:سوالات امتحانی داده شده از منبع و مرجع کتب درسی بوده و دبیران از جزوه گفتن و خلاصه گویی مطالب خودداری نمایند و نیازی به معرفی و استفاده از کتب کمک درسی آموزشی نیست.

دستگاه های اجرایی ظرف پنج روز اطلاعات موردنیاز طرح آمایش سرزمینی را ارایه دهند
دنبال کنید

وی کاهش فاصله علمی در بین مدارس دولتی و خاص را از دیگر برنامه ها و سیاست های کاری وزارت آموزش و پرورش دانست و افزود:بر همین اساس دبیرانی که مدارس خاص تدریس می کنند باید ۵۰ درصد ساعات موظف خود را در مدارس عادی دولتی تدریس کنند.

پایان پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi