به گزارش کرونا از یاسوج، حسنعلی عزتخواه در گردهمایی مدیران متوسطه نظری مناطق سردسیری و عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور عباس سلطانیان مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در یاسوج برگزار شد گزارشی از عملکرد مشکلات فضای آموزشی در استان ارائه کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تنها ۳۰ درصد از جمعیت دانشآموزی استان در روستاها سکونت داشته اما ۷۰ درصد فضاهای آموزشی در آنجا ساخته شده است گفت:این در حالی است که۷۰ درصد دانش آموزان استان در مناطق شهری بوده ولی۳۰ درصد فضاهای آموزشی در شهرها ساخته شده است.
وی افزود:همین کمبود فضاهای آموزشی موجب شده که در برخی مدارس شهری با تراکم بیش از ۴۰ نفر دانش آموز در کلاسها مواجه باشیم.
عزت خواه با اشاره به افت تحصیلی دانش آموزان در استان ،یکی از دلایل اصلی در این زمینه را توجه نداشتن به توان، نیاز و علاقه دانش آموز در تعیین رشته دانست و گفت: در رشتهای مثل تجربی اولیاء بنا به خواسته خود و بدون توجه به علاقه فرزند اقدام به تعیین رشته برای او مینمایند
این مسوول از احیاء رشته های فنی و حرفه ای،کارو دانش و ریاضی در استان که در سالیان اخیر رو به فراموشی رفته بودند افزود:پارسال با تعامل،هم فکری و برنامهریزیهای صورت گرفته و مشارکت اولیاء نگاه دانش آموزان و خانواده ها نسبت به این موضوع را تغییر داده و استقبال خوبی برای انتخاب این رشته ها انجام شده است.
عزت خواه ،کلید واژه تحول در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را تغییر بنیادی دانست و خطاب به مدیران مدارس گفت: مدیر مدرسه ای که فقط سال را تکرار کرده و سربرگ نامه ها را تغییر بدهد مدیر تحول ساز نیست بلکه مدیری تحول ساز و نقش آفرین است که هر سال با همت و عزمی راسخ طرحی و ایده ای نو برای دانش آموزان داشته باشد.
این مسوول با بیان اینکه دانش آموز امروز با دانش آموز سالهای قبل متفاوت است افزود:دانش آموزان امروزی در معرض انبوهی از تولیدات غلط،تحریف و حرف های خلاف واقع برای انحراف اذهان و افکار آنها توسط دشمنان این مرز و بوم قرار دارد که جهاد تبیین،داشتن بصیرت، آگاهی کافی ، دشمن شناسی و هوشیاری به موقع متولیان و باغبانان تعلیم و تربیت و خانواده ها راهکارهایی مهم برای خنثی کردن توطئه های آنان و حراست و پاسداری از سرمایه های ارزشمند است.
عزت خواه در بخش دیگری از سخنانش به پراکندگی جمعیت،صعب العبور و کوهستانی بودن استان اشاره کرد و گفت: با توجه به پراکندگی ،سخت گذر بودن و مشکل در تردد دانش آموزان برای رفتن به مدرسه بویژه در مناطق سردسیری استان ترک تحصیل ناخواسته را در پی داشته ولی با وجود همه این مشکلات تمام توان و امکانات خود را بکار گرفتیم تا از ترک تحصیل دانش آموزان جلوگیری کنیم.
وی، فقر مالی و تاثیر آن بر تحصیل و کیفیت آموزش را یکی دیگر از مشکلات پیش روی حوزه آموزش و پرورش استان برشمرد و افزود:ثبت سفارشی نکردن کتب درسی در ابتدای سال تحصیلی جدید ۵ هزار دانش آموز خود به تنهایی گواه این مدعاست .
عزت خواه گفت: پس از بررسی این موضوع و مشخص شدن فقر مالی و مطرح کردن آن در شورای آموزش و پرورش با همکاری استاندار و یکی از خیرین خوشنام این مشکل مرتفع شد.
پایان پیام/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰