دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تحصیل ۱۶۴ هزار دانش‌آموز در بیش از یک هزار مدرسه شبانه‌روزی کشور

به گزارش کرونا از یاسوج، عباس سلطانیان در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد در بدو ورود به شهریاسوج از مدارس شبانه روزی دبیرستان کمایی مقدم و یادگار امام(ره) این شهر بازدید و در گفتگو با دانش آموزان و عوامل اجرایی این مدارس از نزدیک مسائل و مشکلات آموزشی و رفاهی آنها را مورد بحث

اختصاصی کرونا

کد خبر : 101403
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱:۲۴

کرونا :

تحصیل ۱۶۴ هزار دانش‌آموز در بیش از یک هزار مدرسه شبانه‌روزی کشور

به گزارش کرونا از یاسوج، عباس سلطانیان در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد در بدو ورود به شهریاسوج از مدارس شبانه روزی دبیرستان کمایی مقدم و یادگار امام(ره) این شهر بازدید و در گفتگو با دانش آموزان و عوامل اجرایی این مدارس از نزدیک مسائل و مشکلات آموزشی و رفاهی آنها را مورد بحث و بررسی قرار داد.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در جمع دانش آموزان مدارس شبانه روزی گفت:یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های کاری وزارت آموزش و پرورش در دولت مردمی ایران قوی بسط و گسترش عدالت آموزشی از طریق توسعه مدارس شبانه روزی در کشور است.

این مسوول با بیان اینکه هم اکنون هزار و ۱۵۵ مدرسه شبانه روزی در کشور به جامعه هدف ما ارائه خدمت می کنند افزود:در این مدارس بیش از ۱۶۴ هزار دانش آموز که اکثر آنها از مناطق روستایی و محروم کشور هستند مشغول به تحصیل هستند.

 سلطانیان با تبیین سند تحول بنیادین و اهداف آموزشی،فرهنگی و تربیتی آن گفت:ارتقا و بهبود کیفیت آموزش در مدارس دولتی،تربیت پذیری و رساندن دانش آموزان به حیات طیبه الهی در ۶ ساحت مختلف از مهمترین اهداف این سند در حوزه آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۹۴۱ هزار دانش آموز در امتحانات نهایی شرکت کردند افزود:۲۳ میلیون برگه امتحانی امسال به صورت تمام الکترونیکی تصحیح شد.

عباس سلطانیان از رسیدگی به تمامی اعتراضات دانش آموزان خبر داد و گفت:سوالات امتحانی داده شده از منبع و مرجع کتب درسی بوده و دبیران از جزوه گفتن و خلاصه گویی مطالب خودداری نمایند و نیازی به معرفی و استفاده از کتب کمک درسی آموزشی نیست.

بازدید نماینده ولی‌فقیه از کارخانه قند یاسوج/از سرقت‌های بزرگ تا سنگ‌‌اندازی مقابل راه‌اندازی+فیلم
دنبال کنید

وی کاهش فاصله علمی در بین مدارس دولتی و خاص را از دیگر برنامه ها و سیاست های کاری وزارت آموزش و پرورش دانست و افزود:بر همین اساس دبیرانی که مدارس خاص تدریس می کنند باید ۵۰ درصد ساعات موظف خود را در مدارس عادی دولتی تدریس کنند.

پایان پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi