سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

امیرعبداللهیان: در صورت عدم توقف جنایات جنگی اسرائیل منطقه از کنترل خارج خواهد شد

به گزارش گروه سیاست خارجی کرونا ، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) ۲۶ مهر ماه در حاشیه اجلاس فوق العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده با فؤاد حسین وزیر خارجه عراق دیدار و‌ گفت‌وگو کرد. امیرعبداللهیان در این دیدار وضعیت مردم و شهروندان فلسطینی در غزه را در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 100970
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۳۱

کرونا :

امیرعبداللهیان: در صورت عدم توقف جنایات جنگی اسرائیل منطقه از کنترل خارج خواهد شد

به گزارش گروه سیاست خارجی کرونا ، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) ۲۶ مهر ماه در حاشیه اجلاس فوق العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده با فؤاد حسین وزیر خارجه عراق دیدار و‌ گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار وضعیت مردم و شهروندان فلسطینی در غزه را در سایه جنایات جنگی و نسل کشی رژیم صهیونیستی بسیار خطرناک و دردناک توصیف و بر ضرورت تلاش جمعی و فوری کشورهای اسلامی برای توقف ماشین کشتار رژیم آپارتاید صهیونیستی تأکید کرد. 

وی افزود: رژیم صهیونیستی به جای رویارویی با نیروهای مقاومت، برای جبران شکست خود در عرصه نظامی، شهروندان فلسطین را هدف جنایات جنگی و سیاست نسل کشی خود قرار داده است. 

امیرعبداللهیان سفر وزیر خارجه و نیز رئیس جمهور آمریکا به تل‌آویو در شرایط جاری را تلاش برای احیای رژیم صهیونیستی از فروپاشی سیاسی، نظامی، امنیتی، روانی و اجتماعی ارزیابی کرد و افزود: در این راستا دولت آمریکا همه را به خویشتنداری فرا می‌خواند، اما دست رژیم صهیونیستی را در اجرای نسل کشی فلسطینی‌ها باز گذاشته است. 

وی افزود: در صورت عدم توقف این جنایات جنگی، منطقه از کنترل خارج خواهد شد. 

فؤاد حسین وزیر خارجه عراق نیز در این دیدار هدف رژیم صهیونیستی از حملات جاری را ویران کردن غزه و زمینه سازی برای کوچاندن فلسطینی‌ها از غزه عنوان کرد.

وی افزود: ضروری است از همه ظرفیت‌های لازم برای توقف حملات رژیم اسرائیل علیه غزه، ارسال کمک‌های انساندوستانه و رفع محاصره غزه استفاده شود.

حسین امیرعبداللهیان ضمن شرکت در این نشست با برخی همتایان خود از کشورهای کویت، لبنان، اندونزی، جمهوری آذربایجان، تونس،‌ ترکیه، عربستان سعودی، موریتانی، وزیر مشاور در امور خارجی قطر و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی دیدار و درباره اوضاع فلسطین و جنایات صهیونیست‌ها در غزه و همچنین مناسبات دوجانبه به گفت‌وگو پرداخت.

فرازبام بام دهدشت در اصفهان بر قله هندبال ایران نشست
دنبال کنید

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi