جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جلیل‌پور اولین پیشنهاددهنده جهاد مبارزه با بی‌سوادی به امام راحل بودند

سید ظهیرالدین پورالحسینی ظهر امروز در مراسم یادواره شهید معلم نوروزعلی جلیل‌پور ضمن گرامیداشت هفته سواد آموزی ویاد و خاطره شهدای گرانقدر این عرصه سواد آموزی را یادگار حضرت امام خمینی (ره) دانست. مدیریت آموزش وپرورش شهرستان با ارائه تعاریف مختلف سواد ، نقش سواد آموزی در توسعه و ابعاد زندگی فردی و اجتماعی را

اختصاصی کرونا

کد خبر : 10086
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۰

کرونا :

جلیل‌پور اولین پیشنهاددهنده جهاد مبارزه با بی‌سوادی به امام راحل بودند

سید ظهیرالدین پورالحسینی ظهر امروز در مراسم یادواره شهید معلم نوروزعلی جلیل‌پور ضمن گرامیداشت هفته سواد آموزی ویاد و خاطره شهدای گرانقدر این عرصه سواد آموزی را یادگار حضرت امام خمینی (ره) دانست.

مدیریت آموزش وپرورش شهرستان با ارائه تعاریف مختلف سواد ، نقش سواد آموزی در توسعه و ابعاد زندگی فردی و اجتماعی را تبیین نمود و بر برنامه ریزی و تلاش برای ریشه کنی بی سوادی تاکید نمود .

  وی با ارائه آمار وضعیت سواد قبل و بعد از انقلاب در کشور و استان پیشرفت درصد با سوادی جامعه را مرهون تلاش تمامی دست اندرکاران دستگاه تعلیم و تربیت دانست.

پورالحسینی اظهار کرد: شهید جلیل‌پور شهید معلم شهرستان در راهی پای گذاشت که امام حسین(ع) رفته بود و در این راستا درس بزرگی را به همه ما آموختند.
وی افزود:  شهید نوروزعلی جلیل‌پور اولین پیشنهاددهنده جهاد مبارزه با بی‌سوادی به حضرت امام خمینی (ره) بودند که با انتقال فرهنگ ایثار به همه ما نشان دادند که رسالت‌مان چیست.

پورالحسینی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر خشکاندن ریشه بی‌سوادی در جامعه، عنوان کرد: در سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، از جمله وجوه کار فرهنگی در کشور نهضت سوادآموزی و خشکاندن ریشه بی‌سوادی در جامعه با محوریت قرار دادن دو شرط مقام معظم رهبری یعنی مدیریت جهادی و عزم ملی است.

وی با بیان اینکه : کار فرهنگی مبارزه با بی سوادی است و انصافا نیازمند مدیریت جهادی و عزمی ملی مطلبد .

پورالحسینی با اشاره به اینکه ۱۱ درصد جمعیت گچساران از سواد نوشتن و خواند محروم هستند، افزود:  باسواد بودن خواندن و نوشتن نیست و اینکه کسی تنها بتواند بخواند و بنویسد را باسواد نمی‌نامند، وی افزود : در دنیا و یونیسکو تعریف از سواد بلد نبودن یک زبان زنده دنیا و کامپیوتر جزء افراد بی سواد محسوب می شوند .

پورالحسینی گفت : امیدواریم که همه دستگاهها همت به خرج دهند و با ارائه طرح های و راهکارهای مختلف در راستای ارتقای سواد به مراحل بالاتر و رساندن به ۳۴ مرحله  سواد ارتقا پیدا کنیم.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi