یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رفع مشکل فرسودگی شبکه برق آبادان در دستورکار قرار گرفت/پیگیری تامین اعتبار برای اجرای شبکه فاضلاب شهرهای آبادان و خرمشهر از محل تهاتر نفت

نماینده مردم آبادان در مجلس، از در دستورکار قرار گرفتن رفع مشکل فرسودگی شبکه برق آبادان و پیگیری تامین اعتبار برای اجرای شبکه فاضلاب شهرهای آبادان و خرمشهر از محل تهاتر نفت از طریق شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا خبر داد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 100847
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰

کرونا :

رفع مشکل فرسودگی شبکه برق آبادان در دستورکار قرار گرفت/پیگیری تامین اعتبار برای اجرای شبکه فاضلاب شهرهای آبادان و خرمشهر از محل تهاتر نفت

جلیل مختار  در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت ، با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای رفع مشکل ناپایداری برق در آبادان، گفت: یکی از مشکلات کنونی مردم آبادان فرسودگی شبکه برق است که باعث ناپایداری برق در این منطقه شده است بنابراین در این راستا مدیرکل توانیر این هفته پیرو مصوبه ۱۵ آذرماه بازدیدی از شبکه فرسوده برق آبادان قدیم داشت.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این شبکه از قبل از دفاع مقدس ایجاد شده و بسیار فرسوده است بنابراین به دنبال اتخاذ تدابیری از سوی وزیر نیرو و بازدیدهای صورت گرفته، اجرای پروژه اصلاح این شبکه در دستورکار قرار گرفت و وارد فاز اجرایی شد. همچنین هماهنگی‌های لازم برای تبدیل چراغ‌های سدیمی به ال ای دی نیز انجام شد.

وی تصریح کرد: در این پروژه حدود ۲۵۰ میلیارد تومان برای احمدآباد و کارون و مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان برای جمشیدآباد تعیین شده و مراحل اجرای آن در حال طی شدن است.

مختار خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که به چالشی برای مردم آبادان و خرمشهر تبدیل شده است وضعیت فاضلاب این شهرها است که از ۴۴۰ کیلومتر حدود ۲۲۰ کیلومتر فاقد شبکه فاضلاب و ۲۰۰ کیلومتر هم با قدمت بیش از ۵۰ سال به شدت فرسوده شده و بلاتکلیف مانده‌اند، کما اینکه این موضوع از جمله مصوبات سفر رییس جمهور هم بود که ابلاغ شده و با پیگیری‌هایی که انجام دادیم در نهایت قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) در مناقصه برنده شده و جهت تحقق این مهم مستقر شد.

ساماندهی ورودی میدان میوه و تره‌بار برازجان یک نیاز ضروری است
دنبال کنید

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: متاسفانه ابتدا موانعی از سوی مجمع تشخیص مصلحت برای تهاتر نفت قرارگاه که از مصوبات مندرج در قانون بودجه بود، ایجاد شد بنابراین در این زمینه مکاتبه‌ای با امضای ۵۰ نفر از نمایندگان مجلس با سران قوا داشتیم.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در نهایت قرار بر این شد که موضوع تامین اعتبار برای اجرای شبکه فاضلاب شهرهای آبادان و خرمشهر از محل تهاتر نفت در نشست کمیسیون شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا مورد بررسی قرار گیرد تا این شهرها استثناء شوند. /

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi