سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

لامرد هاب جدید پتروشیمی کشور می‌شود/ لامرد عسلویه دوم کشور

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس از تبدیل منطقه ویژه اقتصادی لامرد به‌عنوان هاب جدید پتروشیمی کشور در جریان مصوبات دولت طی سفر به استان فارس خبر داد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 100832
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷

کرونا :

لامرد هاب جدید پتروشیمی کشور می‌شود/ لامرد عسلویه دوم کشور

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، در جریان سفر جواد اوجی به شهرستان‌های لامرد و مهر که با دعوت رسمی سیدموسی موسوی صورت گرفته بود، نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی و وزیر نفت و جمعی از مدیران و معاونان این وزارتخانه در جمع مسئولان و معتمدان شهرستان لامرد حاضر شدند.

در این جلسه، سیدموسی موسوی با بیان اینکه شهرستان‌های لامرد و مهر به لحاظ دارا بودن منابع گازی و ظرفیت‌های کم‌نظیر موجود «عسلویه دوم کشور» به شمار می‌رود، گفت: بحمدالله تبدیل منطقه ویژه اقتصادی لامرد به‌عنوان هاب جدید پتروشیمی کشور در فهرست مصوبات دولت در سفر به استان فارس قرار گرفت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: انتقال آب از خلیج فارس و شکوفا شدن منطقه ویژه اقتصادی لامرد، حجم عظیمی از سرمایه‌گذاری‌ها را به این منطقه سرازیر خواهد کرد و ان‌شاءالله تا چند سال آینده جوانان این منطقه دیگر دغدغه شغل و بیکاری نخواهند داشت.

در ادامه این نشست وزیر نفت با بیان اینکه امروز لامرد به یک کارگاه بزرگ و فعال در ایران اسلامی تبدیل شده، تأکید کرد: با توجه به بازدیدی که از ظرفیت‌های خوب منطقه ویژه اقتصادی لامرد با وسعت ۸۵۰۰ هکتار داشتم از این پس وزارت نفت چتر حمایتی خود را برای سرمایه‌گذاران این منطقه گسترش می‌دهد و طرح‌هایی که برای کشور ارزشمند است را هدایت می‌کنیم تا در این منطقه سرمایه‌گذاری شود و ان‌شاالله منطقه‌ای شبیه به عسلویه در حوزه‌های صنعتی و پتروشیمی‌های پایین‌دستی ایجاد خواهد شد شود و شاهد تحولی بزرگ در منطقه و استان فارس باشیم.

پیام تبریک دکتر قالیباف در پی کسب مقام قهرمانی تیم هاکی روی یخ بانوان در رقابت‌های آسیا و اقیانوسیه
دنبال کنید

بنابراین گزارش، در ادامه اوجی در پاسخ به مطالبه نماینده مردم لامرد و مهر درباره لزوم سرمایه‌گذاری مجموعه‌های اقتصادی زیرمجموعه وزارت نفت نظیر هولدینگ خلیج فارس و صندوق بازنشستگی صنعت نفت، گفت: به‌طورحتم همکاران و هلدینگ‌های بزرگ را برای سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع پایین‌دست در این منطقه بسیج خواهیم کرد تا تحول خوبی در استان ایجاد شود.

وزیر نفت در ادامه با تمجید از پیگیری‌های مستمر و شبانه‌روزی سیدموسی موسوی، افزود: خدا را شاهد می‌گیرم برخی نمایندگان را هر ۲ ماه یکبار می‌بینم، اما با پیگیری‌های دکتر موسوی هر دو یا سه هفته با ایشان دیدار داریم. به همین روز جمعه قسم می‌خورم ایشان تاکنون حتی یک درخواست شخصی هم از بنده نداشته است و هرچه هست برای اشتغال، برای توسعه، برای افزایش درآمد و برای رفاه حال مردم بوده است.

اوجی در ادامه این نشست در پاسخ به تقاضای نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی جهت تخصیص اعتبارات جدید مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت جهت اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه، دستور اختصاص یکصد میلیارد تومان مازاد به شهرستان لامرد را صادر کرد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi