دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

افتتاح ۱۹۶ پروژه حوزه راهداری استان فارس در دومین سفر هیأت دولت

همزمان با دومین سفر هیأت دولت به استان فارس و با حضور وزیر راه و شهرسازی و دعوت از نماینده کوار،خرامه و سروستان در مجلس، ۱۹۶ پروژه حوزه راهداری استان فارس افتتاح شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 100817
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴

کرونا :

افتتاح ۱۹۶ پروژه حوزه راهداری استان فارس در دومین سفر هیأت دولت

 به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت،  در دومین سفر ریاست جمهوری به استان فارس با دعوت عبدالعلی رحیمی مظفری  وزیر صمت به عنوان معین سفر و وزیران راه و شهرسازی و کشاورزی و معاونان رئیس جمهور و روسای سازمان‌های برنامه بودجه و محیط زیست طی روزهای پنج شنبه و جمعه نوزدهم و بیستم مهر ماه به حوزه انتخابیه سفر کردند.

️ در همین راستا وزیر صمت و راه و شهرسازی به سه شهرستان کوار،خرامه و سروستان سفر  کرده و مقصد وزیر کشاورزی نیز شهرستان خرامه است. ️معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز جهت تأمین اعتبار پروژه ها از جاده کوهنجان به کوار و آباده آبگرم به کوار بررسی میدانی به عمل آورد. ️رئیس سازمان محیط زیست نیز جهت بررسی وضعیت تالاب کمجان به شهرستان خرامه سفر کرده است.

️طی این دو روز برخی پروژه های اجرا شده بهره‌برداری و کلنگ اجرای برخی دیگر از پروژه ها نیز به زمین خورد. با هدف سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌ها این سه شهرستان طی دومین سفر هیات دولت به استان فارس، پذیرای بیشترین تعداد وزرا و معاونان رئیس جمهور بود.

آغاز به کار پروژه احداث روگذر و زیرگذر شهر طسوج با حضور وزیر صمت

پروژه احداث روگذر و زیرگذر شهر طسوج همزمان با دومین دور سفر هیات دولت به استان فارس با دعوت نماینده مردم  شهرستان‌های کوار،سروستان و خرامه از وزیر صمت کلید خورد.
رحیمی مظفری،گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۱۶۰ هزار میلیارد ریال به طول پنج کیلومتر و عرض ۱۳ متر در مسیر اصلی کوار به شیراز قرار دارد و طی مدت ۲۴ ماه نهایی می شود.
وی افزود: عملیات اجرایی این پروژه شامل ۱۱ هزار متر مکعب خاک برداری، ۱۱ هزار متر مکعب خاک ریزی، هشت هزار متر مکعب اساس و زیر اساس، ده هزار متر مکعب بتن ریزی، ۲۸ هزار تن آسفالت و یک دستگاه پل دو دهانه ۲۲ متری است. این پروژه از مطالبات اصلی مردم شهر طسوج است که از ابتدای دوره نمایندگی با پیگیری‌های متعدد موفق به تصویب پروزه و جذب اعتبار ان شدیم.

دکتر قالیباف عروج سردار «سیدمجید ایافت» را تسلیت گفت
دنبال کنید

رحیمی مظفری ضمن تقدیر و تشکر از تلاش جمعی مردمی شهر طسوج در به ثمر رساندن این پروژه، گفت:مطالبات جمعی بسترساز توسعه پایدار است است که با همراهی و شکیبایی مردم زودتر به نتیجه می رسد.

️گفتنی است؛۲ طرح توسعه مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد کوار در زمینه تولید ‌شفت های صنعتی میله و میلگرد آلیاژی با مجموع میزان سرمایه گذاری ۴۰هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۵۰ نفر به بهره‌برداری رسید.

رحیمی مظفری گفت:وجود فولاد پاساگارد در شهرستان کوار فرصت زیادی برای توسعه صنعتی این شهرستان فراهم آورده است و افتتاح طرح‌های جدید این مجتمع صنعتی در راستای تکمیل زنجیره تولید، تامین محصولات مورد نیاز صنایع فلزی و فلزات اساسی، صنایع پایین دستی و پایداری و افزایش ظرفیت تولید است.

وی،صنعت فولاد را یکی از صنایع مادر برشمرد و تاکید کرد: خوشبختانه طی چهار سال گذشته با بهره‌گیری از ظرفیت ذوب آهن پاسارگاد علاوه بر تامین اشتغال بخشی از نیروهای بومی، اقدامات ارزنده ای در زمینه مسؤلیت های اجتماعی برداشته شده است که از جمله می توان به ساخت ۱۲ مدرسه و استخر دانش آموزی مدرن و بهسازی جاده های روستایی در سطح شهرستان کوار اشاره کرد.

️وی با اشاره به اینکه کمک به توسعه صنایع جانبی و تکمیل زنجیره ارزش،مطرح کرد: این شرکت بزرگ فولادی کشور باعث می شود تا ضمن دستیابی به رونق اقتصادی و افزایش درآمد ملی و اشتغال،با تعهد به مسؤلیت های اجتماعی،بخشی از رفاه اجتماعی را برای مناطق پیرامونی خود فراهم کند.

افتتاح ۱۹۶ پروژه راهداری در استان فارس

همزمان با دومین سفر هیأت دولت به استان فارس و در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی و دعوت از نماینده مردم‌  شهرستان‌های کوار،خرامه و سروستان در مجلس شورای، ۱۹۶ پروژه حوزه راهداری استان فارس افتتاح شد.

شهادت مولوی عبدالواحد ریگی توسط افراد ناشناس
دنبال کنید

رحیمی مظفری ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های وزارت راه و شهرسازی و زیر مجموعه های آن در استان فارس، گفت: وزارت راه و شهرسازی در سیستم دولتی ما خودش به تنهایی یک دولت است و سنگین ترین و بیشترین پروژه ها را با کمترین درآمد انجام می دهد.

وی، با اشاره به اینکه شروع تمام زیرساخت ها از حوزه راه و مسکن است،ادامه داد: به دلیل اینکه این وزارتخانه دارای منابع مالی نیست؛ علیرغم اینکه بالاترین هزینه و بیشترین زحمت و سختی کار را دارد ؛اما با تکیه به منابع ناپایدار مالی پروژه ها را تعریف و به پایان می رساند.
 ️وزیر راه و شهرسازی نیز رفع نقاط پرحادثه را یکی از اقدامات مهم و ویژه حوزه راهداری تلقی کرد و افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اقدامات شاخص و قابل توجهی در این زمینه انجام داده است.

مهرداد بذرپاش با اشاره به ضرورت تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی، اذعان کرد که در طول یک سال آینده در بخش حمل و نقل عمومی به واسطه اخذ مجوزهای لازم و پیگیری‌های ضروری باید به چشم‌انداز مورد نظر دست یابیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به واگذاری ۳۰ هزار قطعه روستایی به روستاهای استان فارس تا پایان سال، راه روستایی را یکی از شاخص‌های توسعه دانست.
 ️در پایان این مراسم نیز بهره‌برداری از ۱۹۶ پروژه های حوزه راهداری استان فارس آغاز شد./

پایان پیام

 

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi