یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

با احداث شهرک مهرگان  بخشی از مردم خانه دار می‌شوند

نماینده مردم در قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی،گفت: مهرگان قلب تپنده شهرهای نو، جدید و از نمونه‌های مسکن ملی است و چند کار خوب از جمله ساخت واحدهای جدید مسکونی که به شکل خانه‌های ویلایی دو طبقه صورت گرفته و افرادی که از سایت جدید شهر مهرگان بهره‌مند هستند خانه‌های زیبایی با الگو و سبک زندگی ایرانی و اسلامی دارند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 100634
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸

کرونا :

با احداث شهرک مهرگان  بخشی از مردم خانه دار می‌شوند

فاطمه محمدبیگی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، در مورد احداث شهرک جدید مهرگان، گفت: ما بزرگترین سایت مسکن ملی را در شهر جدید مهرگان را با بیش از ۷۰ هزار سکنه داریم که باید هرچه سریعتر فکر و تدبیری در این خصوص داشته باشند.

نماینده مردم در قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، افزود: پیگیری‌های زیادی در مهرگان انجام داده‌ایم، اما از وزارت راه و شهرسازی درخواست داریم که هرچه سریع‌تر تکلیف ساختار مدیریتی و اداره مهرگان را که با عدم وجود زیرساخت‌های مناسب ایجاد شده مشخص کند. 

نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: متاسفانه نگاه ساختاری به ایجاد شهرهای جدید در مورد مهرگان مناسب نبوده و به همین دلیل از ابتدا که ناحیه منفصل شهری بود فاقد زیرساخت‌های بهداشتی، عدم حضور بانک و فاقد کلانتری مستقل بود و هنوز این روند ادامه دارد و همچنین فضای آموزشی آن بسیار ضعیف است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود در حوزه معماری شهرهای جدید بحث ارگان‌های خدمات رسان جدی گرفته شود، متاسفانه در جایی که مردم ساکن هستند مسجد، مدرسه، درمانگاه و مکان‌های مناسب برای اوقات فراغت و تفریح یا وجود ندارد و یا بسیار محدود است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان  یادآور شد: البته طی دو سال گذشته اقداماتی از جمله ایجاد پارک بانوان، درمانگاه و یک باب مدرسه جدید ایجاد شده است اما این اقدامات نیاز ۷۰ هزار سکنه این شهر را برآورده نمی‌کند و اقدامات بسیار اندکی است. بنده از تمام مسئولان راه و شهرسازی و استانداری درخواست دارم تا این مسائل را جبران کنند، همچنین از وزارت راه و شهرسازی انتظار دارم تا مشکل زمین درمانگاه مهرگان را برای سازمان تامین اجتماعی برطرف  کند.

امنیت زیربنای توسعه و سرمایه گذاری است
دنبال کنید

این نماینده مجلس در ادامه افزود: تعداد بسیاری از ساکنان شهرک مهرگان، کارگران شرکت‌های شهرهای صنعتی استان و تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که از سال ۹۹ در ۳ نوبت دستور از سه وزیر برای ساخت درمانگاه شبانه روزی تامین اجتماعی در مهرگان گرفته‌ایم اما نکته جالب اینجاست که هر بار به مشکل همچون تغییر مدیران و وزرا بر می‌خوریم.

محمدبیگی افزود: یکی از این مشکلات هم عدم تامین زمین است و وزارت راه و شهرسازی با قیمت‌های بالا این زمین‌ها را به سازمان تامین اجتماعی پیشنهاد می‌دهد، با توجه به بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی و متقابلاً تامین اجتماعی به دولت تا به امروز این مسئله باعث شده فاز اجرایی و عملیاتی درمانگاه مهرگان برای تامین اجتماعی صورت نگیرد و اگر تا آخر امسال این امر انجام نشود بودجه مربوطه برمی‌گردد.

وی ادامه داد: بنده از مسئولان گلایه دارم، از وزارت راه شهرسازی می‌خواهم که زمین را رایگان و اگر نمی‌تواند، به قیمت بسیار مناسب و دولتی در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار دهند چرا که  مردم در حوزه سلامت و تامین سلامت به شدت دچار مشکل هستند.

محمدبیگی در پایان خاطر نشان کرد: مهرگان قلب تپنده شهرهای نو، جدید و از نمونه‌های مسکن ملی است و چند کار خوب از جمله ساخت واحدهای جدید مسکونی که به شکل خانه‌های ویلایی دو طبقه صورت گرفته و افرادی که از سایت جدید شهر مهرگان بهره‌مند هستند خانه‌های زیبایی با الگو و سبک زندگی ایرانی و اسلامی دارند.این خانه‌ها دارای گسترش افقی است که نشان دهنده فرهنگ ایرانی و خانه‌های حیاط دار است و هم  این خانه‌ها متناسب با سبک زندگی ایرانی و مناسب با بحث فرزندآوری و فرزند پروری است که امیدواریم اولین سری از این خانه‌ها الگویی برای سایر شهرهای جدید باشد./

عملیات گازرسانی به روستای کوهستانی هزارجریب گلوگاه بدون وقفه در حال انجام است
دنبال کنید

پایان پیام

 

 

 

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi