شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اجرای موفقیت آمیز 2 هزار و 326 کیلومتر توپک‌رانی در شرکت نفت و گاز گچساران

غلامرضا کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: توپکرانی یک اقدام اصلاحی مهم و پیشگیرانه در فرایند تولید نفت، گاز و میعانات گازی و شامل عملیات عبور دادن شی خارجی از خطوط انتقال نفت و گاز با فراینده پیچیده فنی و مهندسی است. وی بیان کرد: این اقدام با هدف تمیز کردن

اختصاصی کرونا

کد خبر : 100433
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۳۳

کرونا :

اجرای موفقیت آمیز 2 هزار و 326 کیلومتر توپک‌رانی در شرکت نفت و گاز گچساران

غلامرضا کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: توپکرانی یک اقدام اصلاحی مهم و پیشگیرانه در فرایند تولید نفت، گاز و میعانات گازی و شامل عملیات عبور دادن شی خارجی از خطوط انتقال نفت و گاز با فراینده پیچیده فنی و مهندسی است.

وی بیان کرد: این اقدام با هدف تمیز کردن این شریان های انتقال از رسوبات ایجاد شده، خارج ساختن مایعات، اندازه گیری قطر درونی، پوشش دادن جداره لوله با مواد ضدخوردگی و بازدید درونی خطوط به لحاظ ایمن سازی انجام می شود. 

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد: این شرکت دارای بیش از ۷ هزار و پانصد کیلومتر خطوط لوله انتقال نفت و گاز در گستره جغرافیایی ۴ استان کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خوزستان و بوشهر است.

کمالی عنوان کرد: کارکنان پرتلاش خدمات عملیات گچساران در شش ماهه نخست سال جاری موفق شدند ۲ هزار و ۳۲۶ کیلومتر از کل خطوط لوله این شرکت را در شرایط آب و هوایی طاقت فرسا، با همت خستگی ناپذیر خود توپکرانی کنند.

وی با اشاره به اهمیت انجام آزمایشات درون چاهی و ضخامت سنجی خطوط لوله در فرایند تولید نفت و گاز گفت: از ابتدای امسال تاکنون علاوه بر انجام هزار مورد آزمایش نیز در زمینه های عمق سنجی، ممیزی فشار ساکن،‌ اندازه گیری فشاردر حال جریان، حرارت سنجی و  ضریب بهره دهی، فعالیت های چشمگیری نیز در زمینه پایش، ارزیابی و شناسایی ۲۰ هزار محل مستعد خوردگی خطوط لوله به مساحت ۶ هزار مترمربع در تاسیسات نفت و گاز  با موفقیت انجام شده است.

استاندار: دستگاه های اجرایی در هزینه اعتبارات، امور عشایر را در محاسبات خودشان بیاورند
دنبال کنید

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران خازرنشان کرد: در سالهای اخیر با تغییر رویکرد مدیریتی و همچنین نیاز عملیاتی کارخانه ها و تاسیسات ، مسئولیت ها و نوع فعالیت اداره خدمات عملیات از وضعیت سنتی سابق به یک مجموعه تخصصی با فعالیت های طراحی، برآورد و اجرای پروژه های اصلاحی و پیشنهادی در سطح کارخانه ها و تاسیسات و حصار چاهها و مجموعه های نفتی و گازی ، آزمایشات تخصصی درون چاهی ، جریانی و  وقوع حوادث به مسئولیتهای این اداره اضافه شده است. 

به گزارش فارس فعالیتهای عملیاتی بخش های مختلف اداره خدمات عملیات شامل سرویس و نگهداری و تعمیرات ادوات سرچاهی شامل تاج چاه و تجهیزات متصل به آن، خطوط گودال آتش چاهها و مجموعه ها و کیکاف، تعمیر و نگهداری محوطه و حصار مجموعه ها و چاهها و همچنین انجام آزمایشات تخصصی  درون چاهی و جریانی شامل فشار ساکن، فشار جریانی، حرارت سنجی، ضریب بهره دهی، نمونه گیری PDS، نمونه گیری بیلر و عمق سنجی می باشد.

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi