یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان درباره اوضاع کنونی در فلسطین

به گزارش گروه سیاست خارجی کرونا ، در ادامه رایزنی‌های حسین امیرعبداللهیان با همتایان خود در پی تحولات روزهای اخیر در سرزمین‌های اشغالی، وی امشب (دوشنبه) ۱۷ مهر ماه با بدر البوسعیدی همتای عمانی تلفنی گفت‌وگو کرد. در این گفت‌وگوی تلفنی آخرین تحولات منطقه به ویژه تحولات فلسطین مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 100427
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۲۷

کرونا :

رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان درباره اوضاع کنونی در فلسطین

به گزارش گروه سیاست خارجی کرونا ، در ادامه رایزنی‌های حسین امیرعبداللهیان با همتایان خود در پی تحولات روزهای اخیر در سرزمین‌های اشغالی، وی امشب (دوشنبه) ۱۷ مهر ماه با بدر البوسعیدی همتای عمانی تلفنی گفت‌وگو کرد.

در این گفت‌وگوی تلفنی آخرین تحولات منطقه به ویژه تحولات فلسطین مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

صبح شنبه ۱۵ مهر ماه و پس از انتشار اخبار حملات موشکی و راکتی از نوار غزه به مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی، «محمد الضیف» فرمانده کل «کتائب عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تصمیم گرفتیم به تجاوزات اسرائیل پایان دهیم و عملیات طوفان الاقصی را آغاز کنیم». 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با همتای عمانی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر علیه مردم فلسطین عنوان کرد: در ماه‌های اخیر ۲۶۰ فلسطینی از جمله ۴۰ کودک و ۱۱ زن توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند و بازداشت فلسطینی‌ها در کرانه باختری تشدید شده و تعداد اسرای فلسطینی به حدود ۵ هزار نفر رسیده که حدود ۲۰۰ نفر آنان زنان و کودکان هستند.

امیرعبداللهیان یادآور شد: در عین حال حملات و تجاوزات نظامی و توهین و تعرض به مسجدالاقصی به طور مستمر در دستور کار رژیم صهیونیستی قرار دارد و نتیجه این اقدامات رژیم صهیونیستی پاسخ مقاومت بوده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین از مواضع عمان در حمایت از مردم فلسطین قدردانی کرد و گفت: ایران و عمان همواره از فلسطین حمایت کرده‌اند و در شرایط کنونی مردم غزه و کرانه بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت دولت‌های اسلامی هستند.

زنگ انقلاب در مدارس گچساران نواخته شد+تصاویر
دنبال کنید

وی با اشاره به گفت‌وگو با برخی از وزرای کشورهای اسلامی از جمله عراق و ترکیه پیشنهاد کرد نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی بزودی برگزار شود.

امیرعبداللهیان شب گذشته نیز در گفت‌وگوی تلفنی با فؤاد حسین همتای عراقی درباره برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی گفت‌وگو کرده بود.

در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره موضع صریح و روشنی در قبال موضوع فلسطین داشته، گفت: هم موضع رسمی خود را در این خصوص اعلام و در عالی ترین سطح رئیس جمهور و وزیر خارجه دیدگاه‌های خود را مطرح کردند و در رایزنی‌های دیپلماتیک وزیر خارجه با همتایان که همچنان ادامه خواهد داشت، تحولات صحنه فلسطین مورد توجه جدی قرار دارد. در تماس تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه عراق که شامگاه دیروز انجام شد پیشنهاد وزیر خارجه مبنی بر برگزاری نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی مطرح شد و امیدواریم با تداوم تلاش‌ها و هم افزایی بین کشورهای اسلامی و اینکه مسجدالاقصی و قدس شریف برای همه کشورهای اسلامی و مسلمانان عالم حائز اهمیت است، شاهد اقدامات جمعی کشورهای اسلامی در حمایت از مقاومت شرافتمندانه ملت فلسطین علیه جنایات روزمره رژیم صهیونیستی باشیم.

* همدردی وزیر خارجه عمان با مردم فلسطین

وزیر خارجه عمان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی اظهار داشت: در سایه شهادت صدها تن از غیر نظامیان بی‌گناه و بی‌پناه در غزه، ما هم مثل کشورهای دنیا و منطقه با مردم فلسطین ابراز همدردی می‌کنیم.

البوسعیدی گفت: مسأله فلسطین باید درصدر دستور کار جهانی قرار بگیرد و جامعه جهانی حق فلسطینی‌ها برای تعیین سرنوشت و آزادسازی سرزمین‌های اشغالی را به رسمیت بشناسد.

هیئت رئیسه سال دوم شورای شهر قلعه رئیسی انتخاب شدند
دنبال کنید

وزرای امور خارجه ایران و عمان بر تداوم رایزنی و همفکری در خصوص تحولات منطقه و‌ پیگیری برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی توافق کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین شب گذشته با «پیتر سیارتو» وزیر خارجه مجارستان درباره وضعیت غزه گفت‌وگو کرد و گفت:‌ تداوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه در وضعیت کنونی شرایط را پیچیده‌تر و امکان گسترش جنگ را افزایش می‌دهد.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi