پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

ابراهیم حنیف

ویروس کرونا غول وحشت انگیز سال

  به خاطر داریم که در سال ۲۰۱۴ ویروس ابولا شیوع پیدا کرد و قربانیان زیادی هم گرفت . ویروس سارس هم همینطور. بیماری ایدز نیز به همین ترتیب . اما در هیچ کدام از آنها به اندازه این ویروس جدید ترس و اضطراب در دنیا ایجاد نشد و سوال این است که به راستی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 49975
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵

کرونا :

ابراهیم حنیف

ویروس کرونا  غول وحشت انگیز سال

 

به خاطر داریم که در سال ۲۰۱۴ ویروس ابولا شیوع پیدا کرد و قربانیان زیادی هم گرفت . ویروس سارس هم همینطور. بیماری ایدز نیز به همین ترتیب . اما در هیچ کدام از آنها به اندازه این ویروس جدید ترس و اضطراب در دنیا ایجاد نشد و سوال این است که به راستی چرا ؟

در جواب باید گفت که دلیل آن روشن است . قبلاً محل شیوع آن بیماری‌ها را آفریقا ذکر کرده بودند ولی این بار این بیماری در چین شیوع پیدا کرده .  کشوری که رقیب بزرگ اقتصادی و سیاسی اروپا و بخصوص آمریکا است . برای همین می بینیم که در بزرگنمایی های این بیماری ، همه سرشاخه‌های تبلیغات اضطراب افکن ، به امپراتوری « دیپلماسی رسانه‌ای » بر می گردد که سیاست و اقتصاد نقش اول را در آن بر عهده دارند .

کار این دیپلماسی ، ایجاد ترس و نفرت ناخودآگاه از رقیب سیاسی و اقتصادی است و به قدری در این راه بزرگنمایی و غلو  می‌شود که همه می پندارند بزرگترین فاجعه قرن در حال وقوع است . وقتی هم اضطراب شیوع پیدا کرد ، خود مردم در ترویج آن به پا می خیزند و به سرعتی عجیب خبر ها دست به دست می شوند .  البته در این میان عده‌ای هم قصد مطرح کردن خود را دارند !

همه اینها نشان می‌دهد که امپراتوری دیپلماسی رسانه‌ای قادر است هر گاه که اراده کند ، خیل عظیمی از مردم جهان را در جهت خواسته‌های خود بسیج نموده و آنان را به خدمت اهداف خود بگیرد و متاسفانه ما نیز ناخودآگاه و احساسی به جهت کمک رسانی به دوستان و عزیزان خود، فعال رایگان آنها می شویم به طوری که هنوز پای این  بیماری به کشور نرسیده این همه وحشت ایجاد کرده است .

بر کار عجله لعنت!
دنبال کنید

توجه داشته باشیم که آمریکا در این  چند ساله بیش از یک میلیون انسان را در بمباران های افغانستان وعراق و سوریه کشته است اما جنایت انها  به اندازه این ۳۰۰ نفری که به خاطر کرونا مرده‌اند صدا نکرد .

عربستان ۶ سال است که یمن را بمباران می‌کند و نزدیک یک میلیون انسان را کشته است اما دنیا تکان نخورد .

اسرائیل هر چند روز یکبار غزه را بمباران می کند و انسان های بیگناهی را به خاک و خون می‌کشد اما واکنش جهانی به این همه جنایات در حد صفر است . پس دوستان مراقب باشیم تا رایگان  عامل عده‌ای سیاست باز و منفعت‌طلب نشویم .

البته همه اینها که گفته شد ، مانع از  پیش گیری های لازم که باید صورت گیرد نیست .

فقط باید با توکل بخدا ترس و اضطراب را از خود دور کنیم .

والسلام علیکم و رحمه الله

ابراهیم حنیف

نویسنده:ابراهیم حنیف

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi