جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

سه پدر خوانده ١٩۴٨

فیلم‌های وسترن کریسمسی مضامین ساده ای دارند ؛ اما این فیلم با جلوه های زیبای فنی ؛ طنز گرم و صحنه های سرقت از بانک توجهتان را به خود جلب می‌کند. جان فورد به ندرت صحنه‌های اکشن خود را به سرعت آغاز می‌کند و صحنه تیراندازی این فیلم هم قرار نبود به سرعت آغاز شود

اختصاصی کرونا

کد خبر : 49498
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱

کرونا :

سه پدر خوانده ١٩۴٨

فیلم‌های وسترن کریسمسی مضامین ساده ای دارند ؛ اما این فیلم با جلوه های زیبای فنی ؛ طنز گرم و صحنه های سرقت از بانک توجهتان را به خود جلب می‌کند. جان فورد به ندرت صحنه‌های اکشن خود را به سرعت آغاز می‌کند و صحنه تیراندازی این فیلم هم قرار نبود به سرعت آغاز شود و فضای فیلم را آماده کند ؛ بلکه قرار بود صحنه ای را ایجاد کند که سه شخصیت اصلی فیلم بتوانند به تدریج خود را از طریق آن نشان دهند.

جان وین ؛ هنری کری جونیور ؛ و پدرو آرمند اریز ؛ در یک بیابان بی آب و علف به یک کلانتر انتقام جو و یک زن باردار در حال مرگ برخورده و از آنجا داستان نمادین مذهبی آغاز می شود .

داستان قدیمی سه مرد دانا از طریق داستان رستگاری و مسئولیت پذیری به نسل بعدی معرفی شده و نماد جدید مردانگی از طریق پدران نشان داده می‌شود نه از طریق تیراندازان خشمگین.

سپس نیمه سوم داستان آغاز شده و جنبه‌های تاریک فیلم به نمایش در می آید که با وجود صحنه خودکشی عید پاک از فیلم ؛؛ چه زندگی شگفت انگیز ؛؛ یک قدم جلوتر است.

بنابراین سه پدر خوانده ترکیبی از سه بخش متفاوت است که هر کدام می توانند در رابطه با بیننده متفاوتی ساخته شده و موضوع و جنبه جدید ی را بنمایش بگذارند .این فیلم یکدست اگر به طور کلی در نظر گرفته شود ؛ یک اثر مذهبی تأثیرگذار است که از دیدگاه سکولار و متفاوت بررسی می‌شود.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi