جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خط و نشان برای تاجگردون؛قلم، ابزار باندبازی؟! /ما بره قربانی نیستیم،شما را به حضرت عباس واگذار کردیم

همایش نکوداشت روز قلم با موضوع  “تنوع قومی؛ فرصت یا تهدید عصر امروز در سالن جلسات دبیرستان شاهد گچساران با حضور جمعی از روسای ادارات ، چهره های سیاسی اصلاحطلب و اصولگرا و نیز جمعی از بزرگان طوایف برگزار می شود. موسیقی با صدای شجریان پخش موسیقی با صدای “شجریان” قبل از شروع مراسم در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 48778
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۹:۳۱

کرونا :

خط و نشان برای تاجگردون؛قلم، ابزار باندبازی؟! /ما بره قربانی نیستیم،شما را به حضرت عباس واگذار کردیم

همایش نکوداشت روز قلم با موضوع  “تنوع قومی؛ فرصت یا تهدید عصر امروز در سالن جلسات دبیرستان شاهد گچساران با حضور جمعی از روسای ادارات ، چهره های سیاسی اصلاحطلب و اصولگرا و نیز جمعی از بزرگان طوایف برگزار می شود.

موسیقی با صدای شجریان

پخش موسیقی با صدای “شجریان” قبل از شروع مراسم در سالن همایش برپا بوده و با شروع مراسم هنوز صندلی های خالی بسیاری در سالن همایش باوجود تبلیغات زیاد وجود دارد،علی رغم اینکه “شجاع پوریان” در سالن همایش حضور دارد اما همایش به خاطر مشکل سیستم هنوز به طور رسمی آغاز نشده است.

تاخیر۵۵دقیقه ای همایش

 بالاخره همایش با تاخیر ۵۵دقیقه ای و با نوای دلنشین قرآن شکل رسمی به خود می گیرد،سرود جمهوری اسلامی پخش می شوندو حضار ایستاده سرود را زمزمه می کنند،در این همایش هم عده ای با لباس و کلاه ایل قشقایی حضور دارند.

 کارسیاسی یا کار فرهنگی

در ابتدای همایش “احسان محمد حسینی”به عنوان  دبیر حزب اراده ملت در گچساران  به روی سن می رود و پیام دبیر کل حزب را قرائت می کند،در پایان مطالبش به این نکته اشاره می کند که معتقدیم کار سیاسی جدای از کار فرهنگی نیست و با سرودن قطعه شعری از پروین اعتصامی(محتسب، مستی به ره دید و گریبانش گرفت…) سخنانش را پایان می دهد.

خط و نشان برای تاجگردون

درادامه هم ایمان محمد پور،دبیر همایش به پشت تریبون می رود و ضمن انتقاد از کسانی که در برگزاری و نیز عدم استقبال از این مراسم سنگ اندازی کردند،جملاتی برزبان می آورد و اینگونه بیان می کند:با تاسی از سید اصلاحات “سید محمد خاتمی” و در واکنش به این مسئله و نیز در برخورد با مخالفان(حواریون تاجگردون) و با توصیه جریان اصلاحات در گچساران در این خصوص سکوت می کنم اما بنده و دوستانم این رفتارها را هرگز فراموش نخواهیم کرد و در عمل پایبند به شعار سید بزرگ اصلاحات “زنده باد مخالف من” هستیم و از هر نوع رفتار و گفتمانی هم استقبال می کنیم که این سخنان وی با کف زدن حضار مورد استقبال قرار می گیرد.

درادامه نیز نوبت به سخنرانی “مختار باطولی” از چهرهای سیاسی گچساران می رسد،باطولی که عضویت در شورای شهر گچساران را در کارنامه دارد در ابتدای سخنانش به ارزش قلم اشاره می کند و اینگونه بیان می کند: می توان هر وسیله ای را هم در جهت مثبت بکار برد و هم درجهت منفی و قلم هم اینگونه است.

قلم، ابزار باندبازی؟!

وی افزود:قلم می تواند برای جلوگیری از باندبازی و ظلم و نیز بیان مشکلات و دغدغه های مردم باشد اما کسانی که تنها قلم فرسایی را برای کسب پست ، مقام و قدرت دارند هرگز در تاریخ به خوبی از آن یاد نخواهد شد.

باطولی اظهار کرد:اگر قومیت ها بر مبنای تعاون و کمک باشد پس مایه افتخار است و اما اگر قومیت ها باعث برتری و منیت باشد باعث انحطاط یم جامعه خواهد بود.

خط و نشان برای تاجگردون؛قلم، ابزار باندبازی؟! /ما بره قربانی نیستیم،شما را به حضرت عباس واگذار کردیم 4

چالش بزرگ نبود احزاب

وی تصریح کرد:جامعه امروز درگیر منافع و برتری قومیت ها شده است که خود یک معضل بزرگ است؛البته نبود احزاب مختلف خودش یک چالش بزرگ است و اگر آزادی اندیشه وجود داشته باشد چرا نخبگان ما باید به خارج از کشور مهاجرت کنند.

باطولی تصریح کرد:قوم گرایی فقط اختصاص به گچساران ندارد،و در سراسر کشورمان قومیت های مختلف زندگی می کنند،اما باید تلاش کنیم احزاب تقویت بشوند و حرف اول را بزند و اما احزاب نباید منیت کنند،چرا که پیشرفت در درون احزاب محقق می شود و دلیل این همه اختلاس و دزدی های تنها بخاطر نبود احزاب است.

انتقادات عجیب چهره سیاسی قشقایی

رنگ و بوی انتقادات در همایش نکوداشت روز قلم به اوج خود می رسد و خسرو طاهری به عنوان نماینده ایل قشقایی در گچساران با دعوت مجری به پشت تریبون می رود و در سخنانی اینگونه بیان می کند:قشقایی ها هیچگاه تهدید نبوده اند گرچه تهدید شده اند و خون دل ها خورده اند.

با تحریم های جدید آمریکا چه اتفاقی می افتد؟! این تحریم ها چه ویژگی دارند؟!
دنبال کنید

وی افزود:خطا و گناه هیچ سیاستمداری را به پای ایران عزیزمان نمی نویسیم و بارها بخاطر مصلحت حقیقتمان را ذبح کردند و به وعده های دروغین هر ۴سال یکبار فریبمان دادند و توقع برادری از ما داشتند و برادری هم کردیم و هر ۴سال یکبار رای ۲۷هزار نفری را به پایتان ریختیم ،هم چپ هم راست.

ما بره قربانی نیستیم

طاهری گفت:ما بره قربانی نیستیم و نبوده ایم و ما رسم برادری را به جا آوردیم و از قشقایی ها برای شما تهدید نساختیم و اما تهدیدش برای ریش سفیدان و بزرگانی است که با وعده های پوشالی سرشان را بی کلاه کردید.

دست همه را خوانده ایم

وی افزود: قضاوت را به مردم و تاریخ می سپاریم و گاهی چقدر زود دیر می شود و گذشت روزگار خیلی ها را بر سر عقل آورده و خواهد آورد ما دست همه را خوانده ایم و ما مردم جنوب هیچگاه دنبال بزرگ کردن نقش قومیت ها نبوده ایم .

طاهری تصریح کرد: بیاید در این شهرستان فارغ از تفکر ترک و لر و دیگر قومیت ها  با هم مهربان باشیم و مهر دوستی را ایجاد کنیم ، نباید مطالبات و توقعات را در سطح طایفه گری تقلیل دهیم تا فرصتی به دست فرصت طلبانی که ۴سالی یکبار بر طبل قومیت گرایی می کوبند، بدهیم.

ما را از قلم انداختند

این چهره سیاسی قشقایی در ادامه اظهارکرد:  ای مردم گچساران ما برادری مان را در این ۴۰سال اثبات کردیم و در دوران انقلاب و در جنگ تحمیلی همراهتان بوده ایم و در انتخابات از حضور برادرمان عبور کردیم و دست برادر شما را گرفتیم ،اما بعد که از پله های ترقی بالا رفتند و به قدرت رسیدند متاسفانه در تقسیم فرصت های عادلانه اشتغال  و مسئولیت ها ما را از قلم انداختند ،هم چپ و هم راست.

خودمان را نمی بخشیم

وی افزود:امروز جوانانان ایلی شهرستان ما ؛ما را نمی بخشند چرا که از ما توقع داشتند و به هر فرمانی که دادیم گوش دادند اما نتیجه چه شد؟ و امرز ما را مقصر می دانندو هر مشکلی از بیکاری، خودکشی، افسردگی و طلاق پیش بیاید ما گناهکار و شریک هستیم و من خودم را نمی بخشم.

شما را به حضرت عباس واگذار کردیم

طاهری درادامه تصریح کرد:من شماهایی که در گچساران و در بحث مسئولیت ها و استخدام ها دستی در این بی عدالتی ها داشته اید از طرف همان جوانان شما را نمی بخشیم و به دست بریده حضرت عباس علیه السلام واگذار کرده ایم،ما شما را به دست روزگار سپرده ایم که حتما جوابتان خواهد داد.

 در ادامه کلیپی زیبا  از زندگی اقوام و ایلات عشایر در گچساران پخش می شود اما خبری از اجرای موسیقی زنده فولکلوریک طبق وعده داده شده نیست ،شجاع پوریان با دعوت مجری توانمند برنامه در جایگاه سخنران قرار می گیرد و با اشاره به محدودیت وقت و نزدیکی به زمان اذان مغرب کوتاه به ایراد سخن می پردازد.

خط و نشان برای تاجگردون؛قلم، ابزار باندبازی؟! /ما بره قربانی نیستیم،شما را به حضرت عباس واگذار کردیم 5

دهه کرامت افتخار ایرانیان

نماینده ادواره ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی در این همایش اظهارکرد: ایران اسلامی افتخار دارد که میزبان امام رضا علیه السلام است و در روز اول ذیقعده هم میلاد حضرت معصومه (س) را داشتیم،اینروزها در دهه کرامت قرار داریم و همه ایرانیان افتخار دارند که محب اهل بیت علیهم السلام هستند و حرم امام رضا علیه السلام پایگاه بزرگ معنوی در سرزمین ایران زمین است.

اهل قلم در جامعه حال و روزی خوبی ندارند 

وی افزود:قلم منبع و گنجینه خیرات و افتخارات در یک جامعه است و همه پیشرفت ها در سایه قلم عرضه می شود و اگر در جامعه ای اهل قلم در تنگنا باشند ،قطعا این جامعه ،جامعه ای بیمار خواهد بود؛امروز اهل قلم در جامعه حال و روزی خوبی ندارند و بدلیل برخی تنگ نظری ها برخی ها هم مواخذه شده اند.

اولین همایش منطقه ای اعتیاد گچساران برگزار می شود
دنبال کنید

شجاع پوریان تصریح کرد:گچساران از جهاتی برای بنده حائز اهمیت است و یک شهر روشنفکر است که در قبل از انقلاب با تقدیم شهدای کثیری پیشتازی اش را در دوره انقلاب به خوبی اثبات کرده و در دوران دفاع مقدس با تقدیم بیش از ۳۶۰شهید دینش را با انقلاب ادا کرده است.

وی تصریح کرد:گچساران بام نفت ایران است و نمادی بسیار زیبا از زندگی مسالمت آمیز اقوام مختلف در کنار یکدیگر است ،اقوام متعدد سالها به خوبی در این منطقه زندگی کرده و می کنند و روح و جان آنها در هم آمیخته است.

وعده درخور بدهید!

نماینده ادواره ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی افزود:گاهی برای برداشت های سیاسی شعارها و وعده هایی بدهید که اگر تحقق پیدا نکند به برخی ها که سرمایه کشور هستند آسیب وارد شود،مردم قشقایی از مردمان اصیل و نجیبی هستند که از تاریخ بس بزرگی برخوردار بوده اند.

قشقایی و یاری اصلاحات

شجاع پوریان اظهار کرد: نمایندگان ایل قشقایی در مجلس ششم جریانات اصلاحات را یاری می کردند و در تهران برای مرحوم “استاد فرود” مراسم بزرگداشت هم برگزار کردیم،اما در خصوص تنوع قومی اینکه فرصت یا تهدید است؟ بحثی بایسته و لازم است که به انسجام وحدت و تحکیم ایران و ایرانی کمک می کند.

فرصت قومیت برای خیزش اقتصادی

وی تصریح کرد: باید اینگونه همایشات برگزار شود ودر کتاب مدیریت منازعات قومی با مقدمه خوب “سید محمد خاتمی” در این کتاب به خوبی ریشه های قوم ایرانی بیان شده است؛بنابراین دست یافته همه حوزه های علمی این است که بر خلاف نظرات تنگ نظرانه، قومیت بهترین فرصت برای خیزش جهش های اجتماعی و اقتصادی است.

نماینده ادواره ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی گفت:اقوام ایرانی همیشه بر ایرانی بودن خود افتخار داشته اندو اگر هم در طول تاریخ شورشی داشتند بخاطر حکام نالایق و حاکمیت بد بود.

شجاع پوریان تصریح کرد:تنوع قومی می تواند ظرفیت های بزرگی را برای کشور رقم بزند و فرهنگ غنی ایرانی را به سراسر جهان منتقل کند ، تنوع قومی می تواند به خوبی تاثیر خویش را در منطقه افزایش دهد و به نوعی معادلات اقتصادی با اطراف کشورمان را تقویت کند.

تهدید قومی از مشکلات بزرگ کشور

وی افزود:تنوع قومی کمک می کند تا انسجام ملی و همگرایی شکل بگیرد و ایران از جهات مختلف پیشرفت و توسعه یابد و اگر نتوانیم این فرصت ها را به طور شایسته مدیریت کنیم تهدید قومی از مشکلات بزرگ کشور خواهد شد و کشور را به سمت متلاشی شدن خواهد برد.

مشکل تنازعات قومی

نماینده ادواره ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اولین مشکل در این خصوص اولین مشکل تنازعات قومی است که اگر رخ دهد بسیار خطرناک خواهد بود،در زمان رضا شاه پهلوی  توهین های بزرگی به اقوام این سرزمین می شد.

تکریم قومیت ها

شجاع پوریان تصریح کرد:اقوام ما نباید برای تامین مطالبات، نگاه به خارج از کشور داشته باشند و این بسیار خطرناک خواهد بود و اگر خوب نتوانیم مردم و قومیت ها را تکریم کنیم این مشکلات پیش خواهد آمد.

وی افزود:بنابراین تنوع قومی حقیقتا فرصتی بی نظیر برای ایران اسلامی است و باید از این ظرفیت بزرگ به خوبی بهره برداری کرد؛در پایان نیز روز دختر را به همه دختران سرزمینم تبریک عرض می کنم چرا که دختران ما افتخارات زیادی را نصیب کشورمان کرده اند.

توجه به مفاخر و مشاهیر فرهنگی

نماینده ادواره ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی در ادامه نیز تصریح کرد:توجه و پرداختن به مفاخر و مشاهیر فرهنگی در حقیقت کمک به انسجام و همگرایی کشور خواهد کرد.

انتهای پیام

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi