جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

همایش فعالان فضای مجازی بویراحمد در یاسوج برگزار شد

همایش فعالان فضای مجازی شهرستان بویراحمد با حضور جمعی از فعالین مجازی این شهرستان و فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد. فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بویراحمد در این همایش ضمن تقدیر از حضور بموقع فرمانده سپاه فتح بیان کرد: کارهای خوبی توسط بسیجیان در حوزه فضای مجازی به اجرا در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 48772
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۲

کرونا :

همایش فعالان فضای مجازی بویراحمد در یاسوج برگزار شد

همایش فعالان فضای مجازی شهرستان بویراحمد با حضور جمعی از فعالین مجازی این شهرستان و فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بویراحمد در این همایش ضمن تقدیر از حضور بموقع فرمانده سپاه فتح بیان کرد: کارهای خوبی توسط بسیجیان در حوزه فضای مجازی به اجرا در آمده است، در بحث مستند سازی و ساخت نرم افزارهای اندروید از آثار و زندگی نامه شهدا از ابتدای زندگی تا لحظه شهادت کارهای خوبی انجام شده است که شروع به کار این قضیه را از بخش کبگیان و از شهر چیتاپ شروع شده استو ۷۷۰ شهیدی که در شهرستان داریم؛ تلاش ما بر این است که بتوانیم این کار ماندگار را برای تک تک این عزیزان آماده کنیم دوستان بسیجی ما با کمترین امکانات در حال اجرای این امورات هستند و من از همه آن ها در همین راستا تقدیر وتشکر می کنم.

سرهنگ شاهینی گفت: در بحث برخی معضلاتی که در سطوح پارک ها و مغازه هایی که در سطح آبشار یاسوج داریم، کلیپ هایی در حال تهیه هستند  که بازخورد آن در جامعه سبب جلوگیری ازبسیاری از ناهنجاری های اجتماعی می شود، در همین راستا انیمیشن و اینفوگرافی هایی نیز تهیه شده است با شبکه مردمی سایبری خواهر و برادر جلسه گذاشتیم وبا توجه به حساسیتی که بود برنامه ها را ساماندهی کردیم در زمان کوتاه یک پرش مثبت در این زمینه را داشته ایم.

در ادامه نیز مسئول شبکه فعالین فضای مجازی استان در راستای برگزاری این همایش بیان کرد: تقریبا از دو هفته پیش فراخوان گردهمایی با عنوان فعالان فضای مجازی شهرستان ها را شروع کردیم و در اولین موج با هدف همگرایی بهتر و حضور موثر تر کار را از شهرستان باشت شروع کردیم و هم اکنون نیز بعنوان دومین شهرستان در شهرستان بویراحمد هستیم و در صدد هستیم که با حضور فعالان فضای مجازی ملی و کشوری در همین فصل تابستان همایش فعالان فضای مجازی استان را برگزار کنیم.

محمود محمدی اظهار کرد: دو رویکرد جامع در حوزه فضای مجازی تا کنون برقرار بوده است یکی رویکرد راندن و دیگری تاراندن بوده است که اخیرا مقام معظم رهبری نسبت به آن اشاراتی داشته اند. رویکرد راندن یک اصطلاح  نظامی است که این رویکرد تاکنون حاکم بوده است و در زمزه رویکردهای پدافندی بوده است که همه ما نسبت به آن آشنایی لازم را داریم که منحصرا مربوط به فضای مجازی است، یعنی اگر دشمن به مرزهای جغرافیایی ما ورود پیدا می کرد رویکرد ما فقط زایل کردن دشمن از مرزهایی بود که حوزه فضای مجازی ورود پیدا کرده بود.

محمدی تصریح کرد:  رویکرد تاراندن که هم اکنون وجود دارد وحاکم است، رویکردی تهاجمی است که علاوه بر اینکه اگر دشمن به مرزهای فضای مجازی ما ورود پیدا کرد، در همین مرزها چنان مورد ضرب وشتم قرار بگیرد که دفعه بعدی هوس برگشت به مرزهای ما را در حوزه فضای مجازی نداشته باشند.

روزهای کرونایی و دوگانه‌هایش
دنبال کنید

وی افزود: راندن فقط خارج کردن بود اما تاراندن به این معنی است باید در خود مرزها مورد ضرب و شتم قرار دهید و به بیرون از مرزها برانید تا دیگر فکر ورود به این فضا را نداشته باشند، با حضور هوشمندانه در فضای مجازی می توان نقشه های دشمن را نقش برآب کرد رویکرد ما از حالت پدافندی به آفندی در فضای مجازی تغییر کرده است و اصطلاحا از برانید به بتارانید تبدیل شده است.

وی بیان کرد: در شبکه تلگرام تا قبل از قضایای سال۹۶ دسترسی مدیران کانال به اعضای کانال ها در شبکه تلگرام که یک شبکه پر مخاطبی است در حد ۲۰۰یا۱۰۰مخاطب بود اما در پایان سال ۹۶ وفضاهایی که به وجود آمد دشمن دسترسی مدیران کانال را مانند سامانه ثبت احوال باز گذاشت مدیر می آمد وهر اسمی را با آی دی لازم جستجو می کرد و قابلیت نمایش تمام اعضا برای مدیران به نمایش گذاشته می شد.

محمود محمدی ادامه داد : تا قبل از تلگرام ما هیچ نوع ارتباط یک طرفه ای را در هیچ شبکه اجتماعی به این شکل شاهد نبوده ایم، یعنی تولد کانال که با ظهور تلگرام به وجود آمد، طبق برخی اماد منتشر شده ۸۰درصد کاربران تلگرام جامعه ایرانی است که مسلما این موضوع استنباط می شود که کانال برای جامعه ایرانی به وجود آمده است که اگر دقت داشته باشیم تا قبل از تلگرام ارتباطات در شبکه های ارتباطی دیگر به شکل ارتباطات دوسویه است، گاهی برخی کانالها ایجاد میشود که مدیرکانال بدون نیازسنجی سطح مخاطبین متوجه ریزش مخاطب در آن میشود و علت را جویا م شود؟ هنگامی که این موضوع را آسیب شناسی می کنیم می بینیم  ۶۲ونیم درصد از مخاطبین شبکه زیر ۱۸ سال هستند و بیشتر مطالب کانالی که ایجاد شده است سیاسی است، حال این سئوال پیش می آید؛ چند درصد از افراد زیر ۱۸ سال از مسائل سیاسی استقبال خواهند کرد؟ مسلما در این صورت ریزش مخاطب وجود دارد.

محمدی تصریح کرد: طبق برخی آمارها در یک دقیقه ۵ میلیون ایمیل در حال رد وبدل هستند اما در ایران یک آمار بسیار پایینی را در رابطه با این موضوع داریم، شبکه ایمیل در کشور ایران در حال منسوخ شدن است که بجرات میتوان گفت به جز برخی کسب و کارها و جوامع دانشگاهی عملا این موضوع کاربردی ندارد، بیشترین ارتباطات در برخی کشورهای مدعی تکنولوژی جهان هم اکنون در انحصار شبکه های یکطرفه  مانند ایمیلی است که در آمریکا این موضوع رعایت می شود اما در کشور ما رعایت نمی شود .

وی افزود: در آمریکا ابتدا دانش آموز وارد شبکه های ارتباطی یکطرفه می شود و سپس آخرین مرحله وی ورود به شبکه های اجتماعی دو طرفه و سپس شبکه های اجتماعی دوطرفه تعاملی است، در صورتی که در ایران اولین تجویز ما برای استفاده از شبکه های اجتماعی، شبکه اجتماعی دو طرفه است، در برخی کشورهای اروپایی ورود افراد زیر ۱۸ سال به کافی نت ها ممنوع است.

دخالت موجودات فضایی در قضیه کیک! / رد موجودات فضایی در ایران!!!
دنبال کنید

محمدی تاکید کرد: در دیگر کشور اروپایی قانون حساسیت ایجاد کرده اند، در شبکه های اجتماعی مبتنی بر عکس، هر عکسی که از نظر دیجیتالی مورد تغیر قرار می گیرد یک علامت مشخص در کنار آن قرار می دهند، مانند اینستاگرام دلیل آن این است که در ایتالیا این موضوع را بررسی کرده اند ودیده اند که دختران وزنانی که از این شبکه های اجتماعی مبتنی برعکس استفاده می کنند پس از مدتی دچار افسردگی می شوند زیرا این ها به این شبکه های اجتماعی ورود پیدا کرده و می بینند که همه چهره ها زیباست وگیرایی خاص خود را دارد با خودش مقایسه می کند و پس از مدتی سبب کاهش اعتماد بنفس فرد و افسردگی وی می شود، این آمار کشور های متمدنی است که برای استفاده از فضای مجازی برنامه دارند و در کشور ما افسارگسیخته داریم از این فضا استفاده می کنیم.

محمود محمدی اظهار کرد:  ایران یکی از کشورهایی است که آزادانه ترین نوع استفاده از شبکه ها وفضای مجازی را برای کاربران دارد، این ها همه قوانینی است که ما با آن آشنایی نداریم در یگی ز کشورهای آمریکای جنوبی سیم کارت های دانش آموزی داریم که دانش آموز تا قبل از سن ۱۸ سالگی باید از آن استفاده کند محدودیت استفاده از سایت ها را دارند که استفاده زیر ۱۸ سال از آن ها تخلف است، بنابراین ما ضعف در حوزه قوانینی داریم، از ۱۰۰ درصد استفاده کنندگان شبکه های اجتماعی در تهران، ۴۸ درصد مردم تهران گفته اند که از تلگرام استفاده می کنند، بنابراین هرچقدر در شهرها توسعه یافتگی بیشتری داریم درصد استفاده آن ها از شبکه های اجتماعی کمتر است.

مسئول شبکه فعالین فضای مجازی استان گفت: ظرفیت های بسیاری در فضای مجازی داریم که باید در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی به کار گیری کنیم، در طی فعالیت هایی که در عرصه فضای مجازی داشتیم توانستیم از سال گذشته با یک حرکت کشوری توانستیم ترند هایی که در اختیار شبکه  منافقین بود را به پایین بکشانیم و از سال گذشته ما این توانایی را از ترندهای منافقین گرفتیم.

محمود محمدی بیان کرد: نخبه های بسیاری در استان و خارج از استان وجود دارند که می توان از ظرفیت آن ها در راستای انقلاب اسلامی استفاده کرد؛ می شود که این فضای ناهم طراز مجازی را در عرصه اهداف کشور وانقلاب به کار گرفت .

محمدی در پایان تصریح کرد: ماه های قبل اگر اخبار را رصد کرده باشید شاهد ملاقات دانش آموزی با وزیر ارتباطات بودیم که در همین فضای مجازی چند میلیون درماه در آمد داشته است خود وزیر هم در صفحه اجتماعی خود این مطلب را گذاشت، این ها همه الگوهای بسیاری هستند که می توان از آن استفاده کرد و با ابتکار و خلاقیت به این حوزه وارد شویم. لهرحال گوی و میدان آماده است و ما باید با قوت به فت الفتوحی بزرگ در این عرصه پبیاندیشیم.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi