پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

خیلی ها از عوامل قبیله ای و طایفه ای گله مند هستند / مردم تبعیض و بی عدالتی را تحمل نمی کنند

سردار حمید خرم دل فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در همایش اقوام و همدلی گفت: آنچه که موجب وحدت و انسجام ما شده است همان اسلامیت و ملیت ماست،اما امروز این عوامل وحدت ، انسجام و همدلی باید در جامعه پیاده شود ،اما این اتفاق باید کی و چگونه صورت بگیرد و چه کسانی مسئول این

اختصاصی کرونا

کد خبر : 48762
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸

کرونا :

خیلی ها از عوامل قبیله ای و طایفه ای گله مند هستند / مردم تبعیض و بی عدالتی را تحمل نمی کنند

سردار حمید خرم دل فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در همایش اقوام و همدلی گفت: آنچه که موجب وحدت و انسجام ما شده است همان اسلامیت و ملیت ماست،اما امروز این عوامل وحدت ، انسجام و همدلی باید در جامعه پیاده شود ،اما این اتفاق باید کی و چگونه صورت بگیرد و چه کسانی مسئول این اتحاد و همدلی هستند؟

وی افزود: در استان باید چگونه از ظرفیت ها حداکثر استفاده بشود، آیا مسئولین ما در ادارات و مجموعه های مختلف؛ انتخاب مدیران بر اساس شایستگی هاست  و یا هم حزبی ها و طایفه گرایی ها؟ و تا این مسائل را حل نکنیم و به یک بلوغ فکری و سیاسی نرسیم وضعیت همین خواهد بود.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: باید به درجه ای از فهم سیاسی و اجتماعی برسیم که نگوییم که این فرد چون متعلق به این طایفه است ولو شاخص های مدیریتی هم نداشته باشد ،باید برای مدیریت انتخاب شود که قطعا موجب حقارت و کینه خواهد شد.

عوامل کدورت و رنجش مردم!

خرم دل تصریح کرد: وقتی که می خواهیم استخدامی در ادارات انجام دهیم آیا مسائل شایستگی فردی را رعایت می کنیم؟ این عوامل هستند که در واقع موجبات رنجش و کدورت مردم را فراهم می کنند،آیا خودمان عامل به این موضوعات هستیم.

وی افزود:آیا انتخاب افراد بایستی بر اساس شایستگی ها باشد یا قومی و قبیله ای؟ در این مدت حضورم در این استان این اختلافات و کدورت ها و ناراحتی ها را از این منظر می بینم وگرنه اتحاد رمز پیروزی ماست اما در درون خود دچار مشکل هستیم.

خیلی ها از عوامل قبیله ای و طایفه ای گله مند هستند

خرم دل تصریح کرد: این بحث های حزبی و طایف ای و قبیله ای به استان آسیب می زند و ظرفیت هایی که در این استان وجود دارد در کمتر جایی وجود دارد، اما بهره این استان از این همه ظرفیت چیست؟ خیلی ها از عوامل قبیله ای و طایفه ای گله مند هستند که در نهایت تبدیل به کینه خواهد شد.

مهمترین علت مرگ و میر جوانان بر اثر غرق شدگی در بخش پاتاوه مشخص شد/مسئولان دست به کار شوند
دنبال کنید

اعتمادمان به ادارات کم شده است

وی بیان کرد: متاسفانه شرایطی پیش آمده است که همدیگر را دیگر باور نداریم الان میز جلوی آقای تاجگردون پر از نامه است و ربطی هم به نماینده ندارد و مربوط به ادارات مختلف است ،چرا که باور و اعتمادمان از اداراتمان کم شده است چرا که به این باور رسیده ایم که دارد پارتی بازی صورت می گیرد،که این موارد از اشکالات ماست.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت:اینکه قبیله و طایفه و کشورمان را دوست داشته باشیم بسیار عالی است و آنچه که مذموم است برتری دادن یک قوم بر قوم دیگری است،آیا ما نمی توانیم از این ظرفیت قومی و قبیله ای در جهت مثبتش هم استفاده کنیم و نه تنها در نزاع ها و انتقام گیری ها.

خرم دل افزود: آیا از ظرفیت ریش سفیدی و معتمدی برای حل مسائل شهرمان و یا استان استفاده کرده ایم؟ متاسفانه در کشور ما هر ۵نفر یک پرونده در دادگستری دارد و وضعیت استانمان از این وضعیت هم بیشتر است، چرا از این ظرفیت قومی و قبیله ای برای حل اینگونه مسائل استفاده نکنیم؟

مردم تبعیض و بی عدالتی را تحمل نمی کنند

وی اظهار کرد: این همایش کار بسیار ارزشمندی است علی رغم انتقاداتی که هم وجود داشته باشد و باید همه شهرستان ها هم انجام دهند و باید به این باور برسیم که همه بر روی یک کشتی سوار هستیم باید بدانیم مردم خیلی از مسائل و مشکلات را تحمل می کنند اما تبعیض و بی عدالتی را تحمل نمی کنند.

فرمانده سپاه فتح استان گفت : این موارد موجب کینه می شود و ناامیدی را به جامعه تزریق می کند و لذا این جلسات باید به نوعی هم شکلش عوض شود و همه بیایند و حرفشان را بزنند و هم ریش سفیدان و معتمدین حرفشان را بزنند و به یک فهم مشترک برسیم.

اقتصاد / ردپای نفت، این ماده سیاه را در همه وقایع تاریخ معاصر ایران می‌توان دید
دنبال کنید

وی اظهار کرد: مدیران ما باید انتخاب زیرمجموعه خودشان را بر اساس شایستگی انجام دهند،این استان، استان باسوادی است و مردم هم با انگیزه هستند و نباید شأن این همایش با این اهمیت را به انتخابات تقلیل دهیم به هر حال انتخابات تمام خواهد شد و یکی هم مجلس خواهد رفت چه قبولش داشته باشیم و چه نداشته باشیم.

استخدام ها بر اساس عدالت باشد

خرم دل افزود: از فرماندار گچساران می خواهم که کار را عملیاتی تر انجام دهند و اول خودشان عامل به این مسئله باشند و تلاش و همت این باشد که تبعیض و بی عدالتی در ادارات جمع شود که قطعا ۱۰۰درصد هم نمی شود و همه هم و غم استاندار این باشد که انتخاب مدیران،استخدام ،توزیع اعتبارات و وام ها بر اساس عدالت باشد.

فرمانده سپاه فتح گفت: این موارد ایجاد امید می کند و موجب همدلی و اعتماد می شود، اما نمی توانیم شعار همدلی و همزبانی بدهیم اما جور دیگری عمل کنیم مردم باسواد و فهیم هستند و می بینند،مسئولین همه و همه وظیفه داریم که در کنار مردم، مشکلات استان را حل کنیم.

وی تصریح کرد:با کلی گویی و جور دیگر عمل کردن نمی توانیم به این شاخص ها دست پیدا کنیم،تکرار این جلسات و بیان مسائل و مشکلات علی رغم اختلاف سلیقه می طلبد به صورت عملیاتی اقدام و رفع شود.

خرم دل گفت:به عنوان مجموعه سپاه در کنار همه هستیم، همه ظرفیت ما در خدمت مسئولین و مردم عزیز خواهد بود .

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi