شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

همایش بزرگ هم اندیشی و هم دلی اقوام

صبح امروز همایش بزرگ هم اندیشی و هم دلی اقوام با حضور نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، استاندار، فرمانده سپاه فتح، نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی،جمعی از مدیران استانی و شهرستانی و معتمدین شهرستان در سالن اجتماعات آموزش و پرورش گچساران برگزار شد. علی خوانپایه ،فرماندار گچساران در ابتدای این

اختصاصی کرونا

کد خبر : 48755
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹

کرونا :

همایش بزرگ هم اندیشی و هم دلی اقوام

صبح امروز همایش بزرگ هم اندیشی و هم دلی اقوام با حضور نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، استاندار، فرمانده سپاه فتح، نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی،جمعی از مدیران استانی و شهرستانی و معتمدین شهرستان در سالن اجتماعات آموزش و پرورش گچساران برگزار شد.

علی خوانپایه ،فرماندار گچساران در ابتدای این همایش ضمن خیرمقدم به مدعوین، گفت:از اینکه دعوتمان را پذیرفتید قدردانی می کنم و از همه افرادی که در برپایی این همایش زحمت کشیدند به نوبه خودم بازهم تشکر می کنم.

نیاز شهرستان به آرامش بیشتر

وی بیان کرد: به عنوان بانی این برنامه خوشحالم و هدف این همایش بیان مسائل منطقه ای در این شهرستان است ،چرا که گچساران از تنوع طایفه ای و قومیتی برخوردار است و اقوام و طوایف این شهرستان همواره در کنار هم زندگی کرده اند و نیاز بیشتری به آرامش و امنیت خاطر دارند و مشترکات بسیاری با هم دارند.

وی تصریح کرد: دوما بحث دین اسلام که همه در این شهرستان مسلمان هستند و از لحاظ مذهبی همه هم شیعه هستند و این مشترکات در بین این اقوام در این شهرستان موجب شده تا از وحدت و همدلی برخوردار باشند و نیاز به همدلی بیشتر هم می طلبد.

فشار مشکلات اقتصادی بر مردم

خوان پایه گفت: سال های اخیر مشکلات اقتصادی به سبب تحریم های دشمنان بر مردم روز به روز افزایش یافته است و مردم ما نیاز به وحدت و انسجام بیشتری نیاز دارند.

وی تصریح کرد: بیانیه گام دوم رهبر انقلاب در باب مشارکت و همدلی مردم بیشتر ضروری است و به منظور مشارکت مردم در امورات و تصمیم گیری ها قطعا دولت در این راستا تلاش هایی انجام داده است؛ امنیت ،آرامش و رفاه در جامعه در گرو همکاری دولت و ملت خواهد بود.

فرماندار گچساران اظهار کرد:دولت بایستی زمینه مشارکت مردم در جهت افزایش امنیت و رفاه اجتماعی فراهم کند که با مشارکت مردم این مهم بهتر انجام خواهد شد.

وی افزود:در این برهه زمانی تشخیص دادیم این همایش برگزار شود تا روز به روز همدلی بین مردم و دولت را شاهد باشیم.

در ادامه نیز حبیب الله زارعی پور ،فرهنگی بازنشسته به عنوان نماینده معتمدین در این همایش گفت:برای ایجاد توسعه و وحدت باید از ظرفیت های بالقوه در این شهرستان به نحوه احسن بهره برداری کنیم.

وی افزود:باید از ظرفیت مسئولین ، اهل قلم و نخبگان استفاده کرد و در این شرایط اقتصادی مملکت آستین همت را بالا بزنند و از عواملی که مخل نظم و امنیت جامعه هستند جلوگیری کنیم و با وحدت و همدلی بیشتری سعی در برطرف کردن مشکلات کنیم.

زارعی پور اظهار کرد: هیچ نماینده یا مسئولی در شرایط اختلاف و جنجال های طایفه ای نمی تواند به وظایفش به خوبی عمل کند.

اولویت اصلی خدمت به مردم
وی گفت:در این شرایط تحریم و جنگ اقتصادی می طلبد که همدلی و وحدت همه طوایف و اقوام را داشته باشیم و وظیفه داریم که با پرهیز از رفتارهای ناپسند زمینه خدمت به مردم را هرچه بهتر فراهم کنیم.

زارعی پور افزود:خواص شهرم بدانند که مردم نقش خود را در تمامی صحنه های انقلاب به خوبی ایفا کرده اند و سر بلند بیرون آمده اند، اما امروز هر چه شکست خورده ایم از منفعت طلبی و تنگ نظری خواص بوده است .

وی اظهار کرد:کاندیداهای محترم بیایید برای رضای خدا ولو برای حفظ آرامش ، همدلی ، توسعه و پیشرفت شهرمان مراقب رفتارها و بیانیه ها و گفتمان خود باشیم و باید با بصیرت عمل کرده و به فکر وحدت و همدلی باشیم.

توصیه ای به نامزدهای انتخابات

زارعی پور در پایان گفت: سعی کنید تبلیغات انتخاباتی در چارچوب قانون باشد و از کارهایی که با شئونات اسلامی منافات دارد پرهیز شود.

نماینده گچساران و باشت در ادامه این همایش گفت: امیدوارم همه بتوانیم با یک شعار مناسب برای ارتقای دین و کشورمان کوشا باشیم.

غلام رضا تاجگردون افزود: روز گذشته شهادت امام جعفر صادق علیه السلام را داشتیم و ملت بزرگ ایران در این روز عزاداری های باشکوهی داشتند.

همایش بزرگ هم اندیشی و هم دلی اقوام 5

وحدت این نیست همه با من باشند

وی اظهار کرد: جلسه امروز جلسه وحدت اقوام است، دوستان در باب وحدت حرف هایی زدند و وحدت یعنی همان چنگ زدن به ریسمان الهی است، هرچه که توانمندی یک شخص است باید در جهت منفعت جامعه انجام شود، وحدت این نیست که همه با من باشند بلکه وحدت یعنی همه با او یعنی خداوند باشیم.

تاجگردون گفت: قومیت زیرساخت افراد و هویت افراد در جامعه است که فی الذات مذموم نیست و جوامع با این شکل هویت پیدا می کند پس این زیرساخت برای شکل دهی جامعه همان هویت است.

وی اظهار کرد:اصل داشتن یک رویکرد ترکیبی برای نگهداشت به جامعه، دین، وطن و قوم است که برتری دین بر همگان واضح و روشن است؛ در یک موضوع منجر به اختلاف می شویم و آن هم قوم است،در این استان و  شهرستان به وفور اقوام مختلف وجود دارد بر اساس دین،زبان و فرهنگ که همه هم مشخص است.

شهر ۷۲ملت
وی افزود:ارزش ندارد به خاطر واژه قومیت دو موضوع مهم دیگر را کنار زد روزگاری در این شهر می گفتند ۷۲ملت ،اما همه در کنار هم روزگار را پیموده اند.

تاجگردون تصریح کرد:شاید نتوانسته ایم به آنچه که حقیقت بوده است برسیم که بعضا شاهد اختلاف هایی بوده ایم امروز به نقطه ای رسیده ایم که ۷۲ملت نباشد و نباید نگاه ۷۲ملت در این شهرستان داشته باشیم و باید به سمت چراغ وحدت و همدلی گام برداریم.

وحدت اقوام تنها برای انتخابات نیست

وی اظهار کرد:ما فقط مسئول این نیستیم که تنها اختلاف دو قوم را رفع بلا کنیم و هدف باید تمام جامعه باشد و وحدت اقوام تنها برای انتخابات نیست.

چرا به جای کلام خوب گفتن باید دست به تفنگ برد

تاجگردون تصریح کرد:چرا به جای کلام خوب گفتن باید دست به تفنگ برد،مسائلی وجود دارد که ریشه های همدیگر را می زنیم و بعد هم نمی توانیم جمعش کنیم.

هم اندیشی مجازی گروه تلگرامی «توانمندان فرهیخته»
دنبال کنید

وی در پایان گفت: بهترین عنصر برای ما همدلی و همنشینی است اما امروز به عنوان برادر کوچکتان تمام تلاشمان را انجام دهیم و یک موضوع را مدنظرمان باشد که با وحدت به ریسمان الهی چنگ زنیم.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی در ادامه این نشست گفت: تمامی هویت ها و شناسنامه انسان باید در یک شناسنامه و هویت هضم شود،به کرامت نهایی وقتی خواهید رسید که تمامی ویژگی های بنی آدم را کسب کنید.

وی افزود:در کلام مقام معظم رهبری همدلی و همزبانی بروز می نماید ؛ خداوند انسان ها را با افکار متفاوت آفریده است و ایمان یعنی هضم این اندیشه ها در یک وحدت الهی، می شود همفکر نبود اما همدل و همزبان بود،هویت دیگر انسان هویت طایفه ای اوست ،هویت دیگر هویت ایلی و هویت دیگر هم قومی می شود که نه افتخار است و نه ننگ.

افتخار به کرامت انسانی

ملک حسینی اظهار کرد:مرزهای زمان،مکان و طایفه برای هر شخصی وجود دارد،اما انسان، انسان است به کرامت انسانی یعنی ایمان و تقوا که وجودشان افتخار دارد،افرادی که تقوا دارند داری کرامت هستند و اصالت و شرافت و کرامت از جمله سه ویژگی هستند که در حقیقت افتخار دارد و تنها در نقطه ای بودند افتخار نیست و افتخار در کرامت اخلاقی،در شرافت اخلاقی و در اصالت اخلاقی است.

وی تصریح کرد:امروز هم هویت های پُستی و منصبی بوجود آمده است در کنار مرزهای قومیتی و طایفه ای ،اما کرامت انسانی جایگاه ارزشمندی دارد که همان شایسته افتخار است که باید از عوامل همدلی و وحدت در یک جامعه حراست و صیانت کنیم چرا که کینه ها انسان ها را جهنمی خواهد کرد.

همایش بزرگ هم اندیشی و هم دلی اقوام 6

پرهیز از تعصبات بی جا

نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: تعصبات قبیله ای و باندی یعنی آماده بودن برای پیدا شدن امثال رضا شاه و جامعه ای منحرف و فاسد و پذیرش انسان مستکبر؛ تعصبات بی جا باعث ضعف بنیه های اجتماعی خواهد شد.

وی گفت:اگر وزن کشی های اجتماعی و اگر تعصبات قومی بر ما حاکم شود وضعیت نابهنجاری را بوجود خواهد آورد و موجب پیدایش رذیلت ها خواهد بود انسان باید به سمت سعادت گام بردارد.

مسئولین اتحاد و همدلی؟

سردار حمید خرم دل در ادامه این همایش گفت: آنچه که موجب وحدت و انسجام ما شده است همان اسلامیت و ملیت ماست،اما امروز این عوامل وحدت ، انسجام و همدلی باید در جامعه پیاده شود ،اما این اتفاق باید کی و چگونه صورت بگیرد و چه کسانی مسئول این اتحاد و همدلی هستند؟

وی افزود: در استان باید چگونه از ظرفیت ها حداکثر استفاده بشود، آیا مسئولین ما در ادارات و مجموعه های مختلف؛ انتخاب مدیران بر اساس شایستگی هاست  و یا هم حزبی ها و طایفه گرایی ها؟ و تا این مسائل را حل نکنیم و به یک بلوغ فکری و سیاسی نرسیم وضعیت همین خواهد بود.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد اظها کرد: باید به درجه ای از فهم سیاسی و اجتماعی برسیم که نگوییم که این فرد چون متعلق به این طایفه است ولو شاخص های مدیریتی هم نداشته باشد ،باید برای مدیریت انتخاب شود که قطعا موجب حقارت و کینه خواهد شد.

عوامل کدورت و رنجش مردم!

خرم دل تصریح کرد: وقتی که می خواهیم استخدامی در ادارات انجام دهیم آیا مسائل شایستگی فردی را رعایت می کنیم؟ این عوامل هستند که در واقع موجبات رنجش و کدورت مردم را فراهم می کنند،آیا خودمان عامل به این موضوعات هستیم.

وی افزود:آیا انتخاب افراد بایستی بر اساس شایستگی ها باشد یا قومی و قبیله ای؟ در این مدت حضورم در این استان این اختلافات و کدورت ها و ناراحتی ها را از این منظر می بینم وگرنه اتحاد رمز پیروزی ماست اما در درون خود دچار مشکل هستیم.

خیلی ها از عوامل قبیله ای و طایفه ای گله مند هستند

خرم دل تصریح کرد: این بحث های حزبی و طایف ای و قبیله ای به استان آسیب می زند و ظرفیت هایی که در این استان وجود دارد در کمتر جایی وجود دارد، اما بهره این استان از این همه ظرفیت چیست؟ خیلی ها از عوامل قبیله ای و طایفه ای گله مند هستند که در نهایت تبدیل به کینه خواهد شد.

اعتمادمان به ادارات کم شده است

وی بیان کرد: متاسفانه شرایطی پیش آمده است که همدیگر را دیگر باور نداریم الان میز جلوی آقای تاجگردون پر از نامه است و ربطی هم به نماینده ندارد و مربوط به ادارات مختلف است ،چرا که باور و اعتمادمان از اداراتمان کم شده است چرا که به این باور رسیده ایم که دارد پارتی بازی صورت می گیرد،که این موارد از اشکالات ماست.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت:اینکه قبیله و طایفه و کشورمان را دوست داشته باشیم بسیار عالی است و آنچه که مذموم است برتری دادن یک قوم بر قوم دیگری است،آیا ما نمی توانیم از این ظرفیت قومی و قبیله ای در جهت مثبتش هم استفاده کنیم و نه تنها در نزاع ها و انتقام گیری ها.

خرم دل افزود: آیا از ظرفیت ریش سفیدی و معتمدی برای حل مسائل شهرمان و یا استان استفاده کرده ایم؟ متاسفانه در کشور ما هر ۵نفر یک پرونده در دادگستری دارد و وضعیت استانمان از این وضعیت هم بیشتر است، چرا از این ظرفیت قومی و قبیله ای برای حل اینگونه مسائل استفاده نکنیم؟

مردم تبعیض و بی عدالتی را تحمل نمی کنند

وی اظهار کرد: این همایش کار بسیار ارزشمندی است علی رغم انتقاداتی که هم وجود داشته باشد و باید همه شهرستان ها هم انجام دهند و باید به این باور برسیم که همه بر روی یک کشتی سوار هستیم باید بدانیم مردم خیلی از مسائل و مشکلات را تحمل می کنند اما تبعیض و بی عدالتی را تحمل نمی کنند.

فرمانده سپاه فتح استان گفت : این موارد موجب کینه می شود و ناامیدی را به جامعه تزریق می کند و لذا این جلسات باید به نوعی هم شکلش عوض شود و همه بیایند و حرفشان را بزنند و هم ریش سفیدان و معتمدین حرفشان را بزنند و به یک فهم مشترک برسیم.

هم اندیشی پدیده سیلاب در خوزستان و لرستان
دنبال کنید

وی اظهار کرد: مدیران ما باید انتخاب زیرمجموعه خودشان را بر اساس شایستگی انجام دهند،این استان، استان باسوادی است و مردم هم با انگیزه هستند و نباید شأن این همایش با این اهمیت را به انتخابات تقلیل دهیم به هر حال انتخابات تمام خواهد شد و یکی هم مجلس خواهد رفت چه قبولش داشته باشیم و چه نداشته باشیم.

استخدام ها بر اساس عدالت باشد

خرم دل افزود: از فرماندار گچساران می خواهم که کار را عملیاتی تر انجام دهند و اول خودشان عامل به این مسئله باشند و تلاش و همت این باشد که تبعیض و بی عدالتی در ادارات جمع شود که قطعا ۱۰۰درصد هم نمی شود و همه هم و غم استاندار این باشد که انتخاب مدیران،استخدام ،توزیع اعتبارات و وام ها بر اساس عدالت باشد.

فرمانده سپاه فتح گفت: این موارد ایجاد امید می کند و موجب همدلی و اعتماد می شود، اما نمی توانیم شعار همدلی و همزبانی بدهیم اما جور دیگری عمل کنیم مردم باسواد و فهیم هستند و می بینند،مسئولین همه و همه وظیفه داریم که در کنار مردم، مشکلات استان را حل کنیم.

وی تصریح کرد:با کلی گویی و جور دیگر عمل کردن نمی توانیم به این شاخص ها دست پیدا کنیم،تکرار این جلسات و بیان مسائل و مشکلات علی رغم اختلاف سلیقه می طلبد به صورت عملیاتی اقدام و رفع شود.

خرم دل گفت:به عنوان مجموعه سپاه در کنار همه هستیم، همه ظرفیت ما در خدمت مسئولین و مردم عزیز خواهد بود .

 نشست مهم و ارزشمند

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این همایش گفت:حقیقتا این برنامه یک نشست مهم و ارزشمندی است و نکاتی خوبی در فرمایشات عزیزان ایراد شد در این جمع آحاد مردم هستند و به نوعی همه با هم هستند.

حسین کلانتری بیان کرد: اراده حق تعالی این است که انسان به مقام کرامت برسد و خداوند برای اینکه انسان به این مهم برسد با برنامه مسیر را ترسیم کرده است،با قرآن کریم ،با فرستادن انبیاء و اولیای الهی و تکلیفمان را باید با خدای خودمان نیز مشخص کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در استانی هستیم که ظرفیت های بالایی دارد اما ملاک هر شخصی تقوا است و مسیر هم به خوبی روشن شده است و اصل موضوع همین است و این استان با این همه امکانات اگر این ظرفیت ها و نیروها همدل و همزبان باشند خیلی با موفقیت فاصله ندارد.

همایش بزرگ هم اندیشی و هم دلی اقوام 7

نبرد سخت اقتصادی 

وی افزود: اکنون در موقعیت نبرد سخت اقتصادی  قرار داریم، بنده به تعبیر حضرت آقا که می فرمایند استاندار نماینده نظام جمهوری اسلامی است در اینجا عرض می کنم با همین امکانات و منابع و ظرفیت ها در شرایط جنگ اقتصادی با دشمن به مراتب می توانیم اوضاعمان بهتر از این باشد.

کلانتری تصریح کرد:در همین گچساران و باشت و دیگر شهرستان ها منابعی خوبی وجود دارد و ظرفیت های گردشگری این استان در کشور واقعا کم نظیر است اما گاهی اوقات محدودیت های مصنوعی و خلاف حق مانع اجرای حق می شود که بزرگان باید کمک کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد:بزرگان این همایش جایگاه برتری دارند و می توانند این همدلی و همزبانی را در جامعه ایجاد کنند، ما مسئولین باید متوجه باشیم و ریل را بد عوض نکنیم و گرنه مردم در همه عرصه ها پیشگام بوده اند.

 فرصت های خوبی داریم 

وی گفت:در همین گچساران به جرات می گویم مجموعه ای از اقوام مختلف را در خودش به عنوان یک ویترین جا داده است باید مواظب باشیم که راه را بیراهه نرویم و فرصت ها را از دست ندهیم ،چرا که فرصت های خوبی داریم و همین گچساران ظرفیت های بالقوه ای دارد و قطعا از ظرفیت های نمایندگان هم استفاده خواهیم کرد و دنبال توسعه همه جانبه استان و منطقه باید باشیم.

کلانتری تصریح کرد:شورای تامین شهرستان وابسته به هیچ حزب و جناحی نیستند و به این نتیجه رسیده اند که این جلسه ضرورت دارد در این شهرستان برگزار شود،اما حضور آیت الله ملک حسینی به این همایش عظمت بخشید.

وی افزود:انتخابات کار بزرگی است اما به موقع خودش و ما باید الان شدیدا در فصل کار باشیم،بنده هم به عنوان یک مسئول اینجا به همه می گویم که خدا را به شهادت می گیرم که در اجرای انتخابات در این استان ؛اگر تمام عالم امکان را سند شش دانگ هم بدهند اجازه نخواهیم داد حتی یک رای به نفع یا ضرر یک شخص یا جناح یا گروه یا باندی جابجا شود ؛چرا که رای ناموس است.

کلانتری گفت:امام فرمودند که “میزان رای ملت است” و ما پاسدار این رای مردم هستیم و تصمیم با رای مردم است و ما بدنبال مشارکت حداکثری و حضور همه مردم هم در انتخابات هستیم ؛اما امانت دار رای مردم هم خواهیم بود و کاملا همه مجریان و دست اندکاران انتخابات در بی طرفی انتخابات انجام وظیفه خواهند کرد و مردم هر تصمیمی بگیرند ما تابع تصمیم مردم خواهیم بود.

گفتنی است در این همایش لوح ماندگاری مزین به احکام وحی از طرف مردم استان کهگیلویه و بویراحمد توسط نماینده گچساران و باشت در مجلس به آیت الله ملک حسینی تقدیم شد.

تاجگردون در این آیین گفت:آیت الله ملک حسینی، انسان فرهیخته و بزرگواری هستند که همچون پدر بزرگوارشان مهر و محبت شان مردم سراسر کهگیلویه و بویراحمد را در برگرفته و بنده شخصاً از ایشان دعوت می‌کنم تا در جایگاه حضور پیدا کنند و این لوح ارزشمند را که مزین به نام مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و از طرف آنان است را به پاس بزرگواری، رفتار پدرانه، روشنگرانه و روشنفکری، اندیشمند و اینکه همواره در مسیر ولایت بوده‌اید و هستید و خواهید بود، و دست ولایت بر سر مردم استان قرار دارد، را تقدیم شما کنم و از خداوند منان عزت را برای شما خواستارم.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi