پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کمک‌های بلاعوض به گردن کلفت‌های بستر رودخانه‌ها تعلق نمی‌گیرد

جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد در نشست پیش از ظهر امروز ( یکشنبه ۲۵ فروردین ماه ۹۸) کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با تبریک اعیاد شعبانیه، به اقدام دولتمردان امریکا علیه سپاه پاسداران گریزی زد و گفت: سپاه پاسداران یکی از خدوم‌ ترین نهادهای انقلابی اسلامی است و دولت منهزم امریکا

اختصاصی کرونا

کد خبر : 48000
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۹:۴۵

کرونا :

کمک‌های بلاعوض به گردن کلفت‌های بستر رودخانه‌ها تعلق نمی‌گیرد

جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد در نشست پیش از ظهر امروز ( یکشنبه ۲۵ فروردین ماه ۹۸) کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با تبریک اعیاد شعبانیه، به اقدام دولتمردان امریکا علیه سپاه پاسداران گریزی زد و گفت: سپاه پاسداران یکی از خدوم‌ ترین نهادهای انقلابی اسلامی است و دولت منهزم امریکا بهترین فرزندان این مرز و بوم را تروریستی خواندند که در واقع این هم از روی عصبانیت آنها از سپاه پاسداران بوده، چرا که سپاه در میادین مختلف دفاع از ملت‌های مظلوم پیروز میدان بوده است. البته به فرموده بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند، بکند.

گوهرگانی در ادامه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال رونق تولید اشاره کرد و گفت: سال ۹۸ فرصت مناسبی است تا با توجه به حمایت‌هایی که نظام، دولت و مسوولان از رونق تولید خواهند داشت واحدهای نیمه فعال و غیرفعال در استان‌ راه‌اندازی و به چرخه تولید بازگردند.

معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مصوبات سال گذشته کارگروه ملی و استانی تسهیل و رفع موانع تولید گفت: سال ۹۷  مشکلات مالی و مدیریتی و مشکلات با دستگاه‌های خدماتی ۱۰۶ واحد تولیدی در کارگروه استانی تسهیل و رفع موانع تولید مطرح شد.

وی عنوان کرد: در نشست‌های کارگروه برای این تعداد واحد تولیدی ۲۲۴ مصوبه داشتیم که ۱۴۷ مورد عملیاتی و اجرایی شدند و ۷۷ مورد از مصوبات در راستای کمک به واحدهای تولیدی از طریق بانک و دستگاه‌های تخصصی بررسی است که عمدتا بدهی بانکی و معوقات سرمایه‌گذاران بوده و امیدواریم این تعداد از مصوبات سال جاری در کارگروه استانی عملیاتی و اجرایی شود.

بچه‌های اربعینی حرف اول را در موکب‌های کانون مساجد کهگیلویه و بویراحمد می‌زنند
دنبال کنید

این مسوول عنوان کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت نامه‌ای ۶ بندی به استان‌ها ابلاغ کرده که موارد باید در کارگروه مد نظر باشد که بر اساس نامه وزیر صنعت تفویض اختیاری به استان‌ها داده شده که جلسات کارگروه در خود استان برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

گوهرگانی عنوان کرد: سیاست حوزه اقتصادی است که از سال رونق تولید در راستای بازگشت واحدها به چرخه تولید بهتر استفاده شود و قول می‌دهیم در صورتی که سرمایه‌گذاران به تعهدات خود عمل کنند حمایت لازم صورت گیرد تا چرخ واحدهای تولیدی بچرخد.

معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه  بویراحمد عنوان کرد: جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در واحدهای تولیدی، شهرستان‌ها و استان برگزار و امیدواریم با برنامه‌ریزی صورت گرفته سال ۹۸ عملکرد بهتری نسبت به ۹۷ داشته باشیم.

وی در خصوص خسارت سیل به واحدهای تولیدی گفت: در صورتی که سیل به واحدهای تولیدی و صنعتی خسارت وارد کرده سرمایه‌گذاران خسارت را از طریق فرمانداران، بخشداران، دهیاران و نیروی انتظامی صورت جلسه کنند تا در صورتی که تسهیلات و کمک‌های بلاعوض به استان اختصاص داده شد به این واحدها کمک شود.

این مسوول در ادامه بیان کرد: برای واحدهایی که در مسیر آب‌راه و بستر رودخانه طرح گردشگری، طرح تولیدی، مزرعه پرورش ماهی و باغ احداث کردند صورتجلسه خسارت سیل انجام نمی‌شود و تسهیلاتی به این واحدها پرداخت نمی‌شود چرا که همراهی با این واحدها به معنای کمک به تخلف است.

گوهرگانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون واحد غیرمجازی مراجعه نکرده و اگر مراجعه‌ شده فرمانداران و بخشداران اجازه تشکیل پرونده‌ ندادند مسوولان استان از واحدهای حقیقی حمایت می‌کنند که تولید و اشتغال داشته باشند اما ریالی  از تسهیلات کم بهره یا با بهره بالا و کمک‌های بلاعوض متوجه کسانی که با گردن کلفتی و عمدا سدی در برابر رودخانه ایجاد کردند تعلق نمی‌گیرد.

گروه‌های جهادی راهی جهت مقابله با ضعف فرهنگ کار در کهگیلویه و بویراحمد
دنبال کنید

معاون اقتصادی استانداری گفت: اگر شخصی مجوز گرفته و با دلیل عدم نظارت دستگاه تخصصی طرح به خوبی اجرا نشده باید از این طرح حمایت شود چرا که سرمایه‌گذار تعهدات را انجام داده اما کم‌کاری دستگاه‌ها نظارتی به این طرح خسارت وارد کرده است.

وی با بیان اینکه اقدامات برای شناسایی واحدهای غیرمجاز در حال انجام است، گفت:  از آب منطقه‌ای در خصوص برداشت غیرمجاز و ایجاد ایستگاه پمپاژ و تاسیسات در بستر رودخانه، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در خصوص تصرفات غیرمجاز  اراضی و  شیلات برای احداث واحدهای آبزی پروری غیر مجاز گزارش خواسته شده است.

این مسوول در خصوص وارد شدن خسارت به واحدهای صنعتی گفت: هنوز تفکیکی در این خصوص صورت نگرفته اما ۲۰۰ مورد واحد اقتصادی در حوزه شیلات، باغات، احداث تفرجگاه‌ها و باغات گردشگری دچار خسارت شده‌اند.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi