سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

الجزایر به دنبال توسعه همکاری‌های خود با ایران در حوزه تجاری و اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (شنبه، ۶ بهمن ماه) با عبدالحمید سی عفیف رئیس کمیسیون امورخارجی مجلس ملی مردمی الجزایر دیدار و گفتگو کرد. فلاحت پیشه در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط دوستانه ایران و الجزایر گفت: از آن

اختصاصی کرونا

کد خبر : 46592
تاریخ انتشار : شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰

کرونا :

الجزایر به دنبال توسعه همکاری‌های خود با ایران در حوزه تجاری و اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (شنبه، ۶ بهمن ماه) با عبدالحمید سی عفیف رئیس کمیسیون امورخارجی مجلس ملی مردمی الجزایر دیدار و گفتگو کرد.

فلاحت پیشه در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط دوستانه ایران و الجزایر گفت: از آن جایی که مجلس‌های دو کشور برآمده از رای مردم است، رفت و آمد هیأت‌های پارلمانی نشانی از عمق دوستی و خواست دو ملت برای توسعه روابط می‌باشد.

 

دیدار رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی الجزایر

 

وی افزود: دو کشور همکاری‌های خوبی در سطح مجامع بین‌المللی داشته‌اند، ما آماده‌ایم که این رایزنی‌ها را برای اتخاذ مواضع مشترک در سطح این مجامع افزایش دهیم.

نماینده مردم اسلام آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های موجود برای ارتقای مناسبات میان ایران و الجزایر تصریح کرد: ظرفیت‌های مناسب و خوبی در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و گردشکری برای ارتقای مناسبات میان دو کشور وجود دارد، اما علیرغم روابط خوب و برادرانه و ظرفیت‌های فراوان فی‌مابین در زمینه‌های مختلف تا رسیدن به سطح مطلوب و دلخواه فاصله زیادی وجود دارد.

 

دیدار رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی الجزایر

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز امیدواری جهت اجرایی شدن توافقات انجام شده گفت: امیدواریم برخی از مشکلاتی که در اجرای هر چه بهتر توافقات و تفاهم‌نامه‌های انجام شده در زمینه‌های مختلف از جمله امور بانکی و تجاری فی‌مابین وجود دارد حل و فصل شوند.

فلاحت پیشه در ادامه با اشاره به ضرورت وحدت کشورهای اسلامی در مقابل توطئه‌های غرب گفت: در شریط فعلی وظیفه خطیری به عهده کشورهای اسلامی است و می‌بایست در مقابل توطئه‌های غرب علیه اسلام، وحدت در میان کشورهای اسلامی حفظ و تداوم یابد اما متاسفانه کارنامه کشورهای اسلامی در این مورد قابل دفاع نیست.

 

دیدار رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی الجزایر

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان با اشاره به سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در بهره‌گیری از فناوری‌ها نوین گفت: ما استقلال در زمینه‌های سیاسی، علمی، فناوری را در عمل تعریف کردیم و اکنون استفاده صلح آمیز ایران از انرژی هسته‌ای و تقویت توان دفاعی کشور با دانش بومی، تبدیل به چالشی برای آمریکا، اسرائیل و حامیان آنها در منطقه شده است.

عبدالحمید سی عفیف رئیس کمیسیون امورخارجی مجلس ملی الجزایر نیز در این دیدار گفت: الجزایر میزبان هیأت‌های مختلفی از ایران بوده است و دیدارهای متعددی در بالاترین سطح میان دو کشور انجام شده است که این خود تاکیدی بر روابط قوی و دوستانه دو پارلمان است.

 

دیدار رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی الجزایر

 

وی در ادامه افزود: تبادل هیأت‌های پارلمانی‌ و مقامات دو کشور و همچنین فعالیت دیپلماتیک موجب نزدیک‍تر شدن هرچه بیشتر درک متقابل از ارزشها و دیدگاه‌های یکدیگر و تحقق اهداف مشترک خواهد شد.

رئیس کمیسیون امورخارجی مجلس ملی با اشاره به استقبال مجلس و دولت الجزایر از تقویت روابط فیمابین گفت: الجزایر به دنبال توسعه همکاری‌های خود با جمهوری اسلامی ایران در حوزه تجاری و اقتصادی است و در این مسیر علاوه بر تاکید بر اهمیت اجرایی شدن توافقات موجود، خواهان همکاری در حوزه‌های دیگری است که دو طرف توان و ظرفیت بالایی دارند.

شایان ذکر است آقایان دهقانی‌فیروزآبادی و صفاری‌نطنزی در این ملاقات حضور داشته و در خصوص نحوه توسعه روابط دوجانبه با همتایان خود گفتگو و مذاکره کردند./

پایان پیام   

 

شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۰

الجزایر به دنبال توسعه همکاری‌های خود با ایران در حوزه تجاری و اقتصادی است حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با عبدالحمید سی عفیف رئیس کمیسیون امورخارجی مجلس ملی مردمی الجزایر دیدار و گفتگو کرد. http://cdn.icana.ir/d/019/201901100302833126.jpg الجزایر,به,دنبال,توسعه,همکاری‌های,خود,با,ایران,در,حوزه,تجاری,و,اقتصادی,است Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi