سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

سراب رویاهای صهیونیستی اقلیم برای اکراد دردسرساز می شود/ بغداد درباره کرکوک با اربیل شوخی ندارد

برزگر کلشانی: سراب رویاهای صهیونیستی اقلیم برای اکراد دردسرساز می شود/ بغداد درباره کرکوک با اربیل شوخی ندارد سرویس سیاسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مسعودبارزانی برای تامین منابع درآمدی مورد نیاز چشم به ذخایرنفتی کروک دوخته است. شهروز برزگر کلشانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت:

اختصاصی کرونا

کد خبر : 36958
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱

کرونا :

سراب رویاهای صهیونیستی اقلیم برای اکراد دردسرساز می شود/ بغداد درباره کرکوک با اربیل شوخی ندارد
برزگر کلشانی:

سراب رویاهای صهیونیستی اقلیم برای اکراد دردسرساز می شود/ بغداد درباره کرکوک با اربیل شوخی ندارد

سرویس سیاسی
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مسعودبارزانی برای تامین منابع درآمدی مورد نیاز چشم به ذخایرنفتی کروک دوخته است.

شهروز برزگر کلشانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: مسعودبارزانی علی رغم نارضایتی کشورهای منطقه و بازیگران بین المللی روی همه پرسی اقلیم کردستان پافشاری می کند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: لجاجت های رهبراتحادیه میهنی کردستان هیچ نفعی برای مردم اقلیم ندارد زیرا علاوه بر از دست رفتن فرصت های اقتصادی،آنها در معرض تهدیدات امنیتی جدید قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه افزود: اگر ارتش عراق و نیروهای حشدالشعبی تحت کمک های مستشاری ایران نبودند امروز ابوبکرالبغدادی و داعش در اربیل حضور داشتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه طراحان همه پرسی اقلیم از تاریخ درس عبرت نگرفته اند،گفت: هرمنطقه ای که به سمت قومیت گرایی حرکت کرده با جنگ های نژادی خانمان سوزی مواجه شده است که آخرین نمونه آن در جریان فروپاشی یوگسلاوی و نسل کشی بوسنی به وقوع پیوست.

وی بیان داشت: آرزوها و رویاهای مسعود بارزانی شباهت زیادی به مواضع کارادزیچ پیش از وقوع جنگ بوسنی دارد و ما نگران تکرار حوادث خونین تاریخی در عراق هستیم.

برزگر کلشانی گفت: در خلال دو جنگ جهانی هزاران انسان قربانی رویکردهای فاشیستی و نژادپرستانه شدند اما مشاهده می کنیم که همان اشتباهات مجددا در حال تکرار است.

وی تاکید کرد: تروریست های تکفیری داعش قطعا از همه پرسی اقلیم کردستان نهایت بهره را کسب خواهد کرد و التهاب های دامنه داری در پی همه تجزیه عراق به وقوع خواهد پیوست.

وضعیت دریاچه ارومیه بحرانی شد/ کاهش ۶۶ درصدی سطح تراز
دنبال کنید

این نماینده مجلس دهم گفت: اکراد در ساختار حکومتی فدرال عراق از جایگاه خوبی برخوردار هستند و پست های مهمی همانن ریاست جمهوری در اختیار آنها قرار دارد اما  رویکرد بارزانی منجر به حاشیه رانده شدن اربیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: رویای سرزمین واحد با الگوگیری از رویاهای رژیم اشغالگر قدس منجر به حبس اکراد کشورهای منطقه خواهد شد. آنچه که مسعودبارزانی بیان می کند سرابی مرگبار است که تبعات ناخوشایندی برای اکراد در پی خواهد داشت.

برزگر کلشانی گفت: مردم عراق آماج هجمه روانی سنگینی قرار دارد که به سمت جنگ قومیتی ، نژادی و مذهبی سوق پیدا کنند و همه پرسی اقلیم کردستان توجیه شود.

وی تاکید کرد: بریتانیا ، آمریکا و رژیم صهیونیستی بانیان اصلی همه پرسی اقلیم هستند و مسعودبارزانی مجری توطئه آنها است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رویای صهیونیستی کشور کرد نه به لحاظ فاکتورهای داخلی برای تشکیل کشور مستقل برخوردار است و نه کشورهای منطقه چنین اجازه ای را به اربیل نمی دهند.

وی خاطرنشان کرد:مسعود بارزانی برای تامین منابع درآمدی مورد نیاز چشم به ذخایر نفتی کروک دوخته است اما بغداد با اعرام ارتش عراق نشان داد که با اربیل شوخی ندارد و حاضر به برخورد با پیشمرگه های کرد است./

پایان پیام

جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۱

شهروز برزگر

سراب رویاهای صهیونیستی اقلیم برای اکراد دردسرساز می شود/ بغداد درباره کرکوک با اربیل شوخی ندارد عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مسعودبارزانی برای تامین منابع درآمدی مورد نیاز چشم به ذخایرنفتی کروک دوخته است. http://media.icana.ir//Image/2016/06/201606104892053267_Thum.jpg£شهروز برزگر£ سراب,رویاهای,صهیونیستی,اقلیم,برای,اکراد,دردسرساز,می,شود/,بغداد,درباره,کرکوک,با,اربیل,شوخی,ندارد Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi