جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

گردش مالی بیش از ۳هزار میلیاردی صنعت پرورش ماهیان سردآبی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا از یاسوج، سید احسان عسکری در بازدید از مرکز تحقیقات ژنتیکی ماهیان سردآبی استان با اشاره به عملیاتی کردن استراتژی توسعه ملی که به استان‌ها ابلاغ شده، گفت: یکی از این استراتژی‌ها فعال کردن زنجیره ارزش و تکمیل حلقه‌های ناقص زنجیره تولید است. معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود:

اختصاصی کرونا

کد خبر : 98008
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳

کرونا :

گردش مالی بیش از ۳هزار میلیاردی صنعت پرورش ماهیان سردآبی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا از یاسوج، سید احسان عسکری در بازدید از مرکز تحقیقات ژنتیکی ماهیان سردآبی استان با اشاره به عملیاتی کردن استراتژی توسعه ملی که به استان‌ها ابلاغ شده، گفت: یکی از این استراتژی‌ها فعال کردن زنجیره ارزش و تکمیل حلقه‌های ناقص زنجیره تولید است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: این استان به لحاظ برخورداری آب و ظرفیت اقلیمی و طبیعی که دارد توانسته ۲۲ هزار تن ظرفیت تولید ماهیان قزل‌آلا را عملیاتی کند البته این برنامه وجود دارد که به سقف ۳۰ هزار تن پرورش ماهیان سردآبی افزایش یابد.

وی ادامه داد: زنجیره تولید متشکل از چهارچوب‌های مختلفی است که حلقه‌های مختلف را بهم متصل می‌کند و مرکز تحقیقات ژنتیکی و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی استان از معدود مراکز در کشور است که در حال آماده سازی حلقه‌های اولیه، ثانویه و نهایی ماهیان سردآبی هستیم تا بتوانیم مدلی را برای کشور عملیاتی کنیم.

عسکری عنوان کرد: پرورش ماهیان سردآبی، تامین خوراک، تکثیر و تولید بچه ماهی موضوعانی است که باید در دستور کار قرار گیرد که اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی در مرحله اول باید کار علمی در مرکز تحقیقات ماهیان سردآبی صورت گیرد و منابع به این سمت سوق داده شود و در آینده شاهد خواهیم بود که یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه استان همین پرورش ماهیان سردآبی است.

وی عنوان کرد: گردش مالی صنعت پرورش ماهیان سردآبی در استان ۳.۳ همت است که قابلیت افزایش تا بیش از پنج هزار میلیارد تومان نیز وجود دارد.

تحقق اهداف سفر مستلزم نظارت‌های آینده است
دنبال کنید

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi