یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرح جامع شهر اصفهان با الگوی طراحی مکانیزم تدوین شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در نگارش طرح تفصیلی شهر باید به الگو طراحی مکانیزم توجه ویژه‌ای شود تا طرح جامع در مقام اجرا به مشکل بر نخورد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 97762
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳

کرونا :

طرح جامع شهر اصفهان با الگوی طراحی مکانیزم تدوین شود

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، مهدی طغیانی در جلسه هم‌اندیشی پیرامون طرح جامع شهر اصفهان با تاکید بر اینکه در طرح جامع، باید هویت فرهنگی و تاریخی شهر اصفهان حفظ شود، گفت: بسیاری از بافت‌های تاریخی و محله‌های خاص اصفهان مثل جوباره و دردشت در معرض نابودی است. این در حالی است که کشورهای همسایه از جمله ترکیه و امارات در حال ساخت بافت‌هایی با شمایل تاریخی هستند.

این نماینده مجلس ادامه داد: در شرایطی که کشورها به دنبال ساخت بافت هایی با شمای تاریخی هستند ما در اصفهان اقداماتی انجام می دهیم که منجر به از بین رفتن بافت تاریخی چند ۱۰۰ ساله اصفهان می شود.

وی ادامه داد: از سویی دیگر موضوعی جدید در دانش اقتصاد به نام «طراحی مکانیزم» شکل گرفته که می‌گوید برای طرح‌های اجرایی باید مکانیزم بر اساس داشته‌های موجود طراحی شود تا آن طرح با موفقیت به ثمر بنشیند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد: در نگارش طرح تفصیلی شهر باید به الگو طراحی مکانیزم توجه ویژه‌ای شود تا طرح جامع در مقام اجرا به مشکل بر نخورد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi