شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳

صدور دستوراتی پیرامون رفع مشکل اُفت فشار آب محلات و روستاهای اهواز/ صدور مجوز جهت اختصاص کد واردات قطعی به گمرکات اروندکنار/آغاز اجرای عملیات بهسازی کانال‌های کشاورزی ایذه و باغملک/سفر وزرای کار و اقتصاد به مسجد سلیمان

اعضای مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی ضمن سرکشی به حوزه‌های انتخابیه و بازدید و بررسی مشکلات، نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه به منظور حل مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود برگزار کردند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 97579
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

کرونا :

صدور دستوراتی پیرامون رفع مشکل اُفت فشار آب محلات و روستاهای اهواز/ صدور مجوز جهت اختصاص کد واردات قطعی به گمرکات اروندکنار/آغاز اجرای عملیات بهسازی کانال‌های کشاورزی ایذه و باغملک/سفر وزرای کار و  اقتصاد به مسجد سلیمان

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت؛ اعضای مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی ضمن سرکشی از حوزه‌های انتخابیه و بازدید و بررسی مشکلات، نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود برگزار کردند.

در این گزارش اقدامات نمایندگانی همچون سیدکریم حسینی، جلیل مختار، عبداله ایزدپناه و علیرضا ورناصری قندعلی تشریح شده است.

 

پیگیری بهسازی معابر و آسفالت روستاهای اهواز

سیدکریم حسینی در مورد اقداماتی که در سرکشی اخیر به حوزه انتخابیه خود انجام داده است، گفت: در شهرستان حمیدیه افتتاح ۵ پروژه شهرداری را داشتیم، همچنین از پروژه‌های ورزشی که در این شهرستان در حال اجرا است، بازدید کردیم.  

سیدکریم حسینی در نطق میان دستور

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نشست با ساکنان محله نوساز اکباتان اهواز که با مشکلاتی در رابطه با آسفالت معابر، شبکه فاضلاب و احداث مدرسه مواجه بودند بنابراین در راستای پیگیری مطالباتشان از طریق مدیرکل نوسازی مدارس هماهنگی لازم انجام و مقرر شد در این منطقه جهت احداث مدرسه کلنگ‌زنی شود، همچنین برای رفع مشکلات مربوط به فاضلاب هم با مدیرعامل آبفای استان رایزنی شده و مقرر شد مشکلات منطقه در زمینه شبکه فاضلاب رفع شود از سوی دیگر برای رفع مشکلاتشان در زمینه آسفالت معابر هم پیگیری‌های لازم صورت گرفت که در اولین فرصت این مشکل هم رفع خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این مدت بهسازی معابر و آسفالت ۲ روستا از حاشیه اهواز همچون روستای جسانیه پیگیری شد و با هماهنگی بنیاد مسکن و فرماندار اهواز مقرر شد ظرف مدت یک ماه مطالعات اولیه برای اجرای این پروژه صورت گیرد و اقدامات لازم هم انجام شود. همچنین مشکلات تعدادی از روستاهای حاشیه شهر اهواز پیرامون آسفالت و بهسازی معابر با حضور فرماندار محترم اهواز بررسی شده و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: در مناطقی از اهواز هم مشکل اُفت فشار آب شرب ایجاد شده بود که به همراه مدیرآبفای شهرستان بازدیدهایی از این مناطق داشتیم و در نهایت این موضوع از سوی سازمان آبفای استان نیز پیگیری و بخش اعظمی از این مشکل در مناطق اهواز رفع شد.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، تاکید کرد: در این مدت بازدیدی نیز از روستاهای بخش غیزانیه داشتیم و مطالبه قدیمی مردم این منطقه پیرامون آسفالت راه دسترسی به روستاهای اهواز از جمله روستای روزنه را پیگیری کردیم و در نهایت با همکاری راهداری استان و جذب اعتباراتی که انجام دادیم ۲ پروژه در این زمینه افتتاح شد.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس یازدهم، یادآور شد: ۲ روستای بخش غیزانیه اعم از ملی‌گت و کوره سید یوسف نیز با مشکلاتی در خصوص آسفالت معابر و اُفت فشار آب شرب مواجه بودند که جهت رفع آنها پیگیری‌های لازم از طریق شرکت آبفای استان صورت گرفت و بخش اعظم این مشکلات حل شد و مابقی هم نیاز به انجام یکسری اقدامات از سوی شرکت آبفا دارد که در حال پیگیری هستیم.  

اجرای آیین کلنگ‌زنی پروژه تعریض جاده چویبده-آبادان

جلیل مختار پیرامون اقداماتی که در سرکشی اخیر به حوزه انتخابیه خود انجام داده است، گفت: پیگیری و بازدید میدانی در خصوص تسریع اجرای پروژه لوله‌گذاری خط انتقال آب شرب به دهستان نصار و نورآباد اروندکنار، همچنین بازدید از پروژه‌های عمرانی روکش آسفالت خیابان‌های کوی فرهنگیان و خیابان خاقانی آبادان، پروژه آبرسانی روستای شلهه ثوامر به طول ۲ کیلومتر، روند تکمیل پروژه عمرانی بخش مرکز ام آر آی بیمارستان شهید بهشتی آبادان و مکاتبه و پیگیری برای تامین اعتبار لازم برای این مرکز و بازدید میدانی از روند تکمیل بخش آنژیوگرافی(قلب) بیمارستان طالقانی از جمله اقداماتی بود که در این مدت انجام دادیم.

جلیل مختار در نطق میان دستور

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های لازم برای شبکه فاضلاب مناطق شطیط، کوی قدس، کوی ولی عصر، کوی ملت، فیه و ایستگاه( ۱۲-۹ ) از محل تهاتر نفت با قرارگاه خاتم الانبیاء و اصلاح شبکه آب شرب سلیچ شرقی و غربی و فیه(لاله‌ها) از طریق تامین اعتبار از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت را نیز به نتیجه رساندیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده مجوز اختصاص کد واردات قطعی به گمرکات اروندکنار چویبده صادر شد. ضمن اینکه در حال پیگیری برای احداث و تعویض خط انتقال و شبکه فاضلاب شهر آبادان نیز هستیم.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس یازدهم، یادآور شد: اخذ مجوز اولیه و تخصیص اعتبار ماده ۵۶، تخصیص آب مورد نیاز ۷۰۰ هکتار زمین جهت کاشت علوفه سایت دامپروری در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی در بخش کشاورزی و دامپروری، اجرای آیین کلنگ‌زنی پروژه تعریض جاده چویبده-آبادان و برگزاری مراسم افتتاح پروژه ساماندهی کریدور خطوط لوله نیز از دیگر اقداماتی بود که در این مدت انجام دادیم.

عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مالزی، خاطرنشان کرد: شرکت در نشست دو جانبه در کشور مالزی جهت روابط علمی دانشگاه‌های دو کشور در بخش انتقال دانش و همکاری پارک‌های علم و فناوری از دیگر برنامه‌هایی بود که در تیرماه به نمایندگی از سوی مجلس شورای اسلامی در دستورکار داشتیم.  

 

کلنگ‌زنی برای احداث ۳ پروژه سالن ورزشی در باغملک

عبداله ایزدپناه در خصوص اقداماتی که در سرکشی اخیر به حوزه انتخابیه خود انجام داده است، گفت: کلنگ‌زنی برای احداث ۳ محور روستایی حوزه انتخابیه اعم از محور روستایی شان بچه به مرز کهکیلویه و بویر احمد در منطقه سید صالح و جاده باغملک به ابوالعباس و جاده روستاهای علی آباد در شهرستان ایذه با پیگیری هایی که انجام داده بودیم، انجام شد و منابع مالی لازم برای اجرای این پروژه‌ها را نیز از طریق وزارت راه و شهرسازی و منابع لازم برای اجرای پروژه جاده باغملک به ابوالعباس را نیز از محل اعتبارات وزارت نفت تامین کردیم.

عبدالله ایزدپناه  عبدالله ایزد پناه

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این مدت ۳ پروژه سالن ورزشی را در شهر قلعه تل در باغملک، دهستان ابوالعباس و دهستان رودزیر از شهرستان صیدون کلنگ‌زنی کردیم تا بتوانیم نیاز جوانان این منطقه به سالن‌های ورزشی را رفع کنیم. همچنین افتتاح بخش رادیولوژی درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان ایذه از دیگر اقداماتی بود که انجام دادیم.

وی تصریح کرد: در این مدت جلساتی نیز با مدیران استانی در حوزه نوسازی مدارس داشتیم چرا که در این منطقه تعدادی مدرسه وجود دارد که باید قبل از مهرماه تحویل داده شوند و نیاز ضروری این منطقه است و بررسی‌هایی که در این زمینه داشتیم، نشان داد روند احداث این مدارس هم در سطح شهر ایذه، هم باغملک و هم صیدون با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد در حال انجام است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، خاطرنشان کرد: ما در حوزه انتخابیه قریب ۳۰۰ کانال کشاورزی داریم که متاسفانه تاکنون بهسازی و کانال‌سازی نشده و سر دهنه‌هایشان که به رودخانه‌های پُرآبی متصل هستند عموما ساخته نشده‌اند.

وی افزود: در نهایت با اعتباراتی که از وزارت جهاد کشاورزی دریافت کردیم برای بهسازی ۴تا از کانال‌های بسیار مهم کشاورزی این منطقه پیمانکار تعیین کردیم و کلنگ‌زنی شدند تا این سردهنه‌ها ساخته شوند که این اقدام با استقبال بسیار خوبی از سوی کشاورزان نیز همراه شد چرا که به تحقق یکی از مطالبات جدی آنها منتهی خواهد شد.  

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس یازدهم، یادآور شد: در این مدت دیدارهای مردمی هم داشتیم که از صبح تا نیمه شب ادامه داشت و بعضا تا ۲ بامداد به طول می‌انجامید و نتایج بررسی مطالبات آنها را نیز جهت رفع مشکل به مسئولان دولتی ارجاع دادیم.

بازدید وزرای کار و اقتصاد از محل احداث پترو پالایشگاه و شهرک صنعتی مسجد سلیمان

علیرضا ورناصری قندعلی در بیان اقداماتی که در سرکشی اخیر به حوزه انتخابیه خود انجام داده است، گفت: در این مدت جلسه مشترکی با مسئولان مربوطه در سازمان آب و برق خوزستان، جهاد کشاورزی، شیلات و میراث فرهنگی استان برگزار شد که مصوبات ارزشمندی همچون صدور مجوز برای بهره برداری از ۲۹ روان آب حفر ۴۷ چاه و احداث۲۷ بند خاکی جهت توسعه کشاورزی چهار شهرستان در پی داشت.

علیرضا ورناصری قندعلی

نماینده مردم مسجدسلیمان و لالی و هفتگل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی نیز در این مدت به مسجد سلیمان سفر و از محل احداث پترو پالایشگاه بازدید کرد، همچنین در جلسه شورای اداری مصوبه هیئت وزیران برای احداث پتروپالایشگاه و توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی مسجد سلیمان تامین اعتبار برای، تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی فرودگاه مسجد سلیمان، اختصاص اعتبار برای تکمیل مجموعه ورزشی کارگران شهر مسجد سلیمان، تخصیص تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی و کشت گلخانه‌ای چهار شهرستان و پیگیری اعتبارات احداث جاده مسیر اهواز، مسجدسلیمان و اندیکا اعلام شد.

وی تصریح کرد: وزیر اقتصاد نیز با سفر به مسجد سلیمان از شهرک صنعتی این شهر به صورت میدانی بازدید به عمل آورد، همچنین جلسه شورای اداری برگزار شد و در آن توزیع اعتبارات ارزش افزوده و عوارض آلایندگی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های ۴ شهرستان، موافقت برای پرداخت تسهیلات به صنایع خرد و تولیدکنندگان جهت رونق بازار موافقت با راه‌اندازی اداره امور مالیاتی شهرستان اندیکا، موافقت با پرداخت تسهیلات به کارخانه سیمان کارون جهت راه‌اندازی فاز دوم موافقت با تبدیل شهرک صنعتی شماره ۲ زیلایی به منطقه ویژه اقتصادی مسجد سلیمان به عنوان مصوبات این سفر اعلام شد.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، خاطرنشان کرد: در این مدت نهمین جلسه شورای اشتغال استان ویژه ۴ شهرستان حوزه انتخابیه در معاونت اقتصادی استانداری خوزستان اهواز برگزار شد ودر آن روند پیگیری و همکاری سازمان‌ها و ادارات در تحقق پروژه‌های اشتغال مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت. همچنین در این جلسه مقرر شد بنیاد علوی نسبت به معرفی متقاضیان دریافت تسهیلات تبصره ۱۶ معرفی آنان به بانک جهت دریافت وام را انجام دهد. همچنین مقرر گردید فرمانداران لالی و اندیکا نسبت به واگذاری زمین برای احداث شهر شیمیایی اقدام و فرمانداری مسجد سلیمان و سازمان صمت استان خوزستان موضوع توسعه فاز ۲ سیمان کارون را به صورت ویژه پیگیری کنند. از سوی دیگر مقرر شد بنیاد برکت لیست تعاونی‌های متقاضی دریافت تسهیلات کشاورزی را در اختیار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قرار دهد و مدیریت درمان تامین اجتماعی استان نیز نسبت به تاسیس درمانگاه در شهر مسجدسلیمان اقدام کند. در ادامه مقرر گردید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لیست متقاضیان دریافت تسهیلات در ۴ شهرستان را به بنیاد برکت و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی کند. همچنین کارگاه قالی بافی (خانه فرش اندیکا) ویژه بانوان بد سرپرست و بی‌سرپرست راه‌اندازی شود.

وی افزود: در این مدت آقای خان محمدی رییس سازمان نوسازی مدارس کشور نیز بنا به دعوتی که از وی به عمل آورده بودیم به مسجد سلیمان سفر کرده و طی جلسه‌ای مشکلات ادارات آموزش و پرورش حوزه انتخابیه را بررسی کردیم و از جمله مصوبات این سفر این شد که در شهرستان لالی تکمیل مدرسه ۶ کلاسه شهید نادر جمالپور، تکمیل مدرسه ۶ کلاسه شهید منوچهر حاجی پور، تکمیل مدرسه شهید حسین فهمیده و تخریب و احداث مدارس سنگی (طرح شهید آرشام)، شهید قاسم خدادی ۶ کلاسه شهید عبدالله حاجی پور، مدرسه شهید کورش نیاکان، تعمیر سالن مدرسه شهید عبدالله حاجی پور و شهید چنگیز حاجی پور، توسعه ۲ کلاس در مدرسه نمونه دولتی شهید ذوالفقار کریمی،  اختصاص مبلغ ۱۵ میلیارد ریال بابت خرید تجهیزات آموزشی و اختصاص مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال جهت ساخت معلم سرا شهرستان لالی از محل مسولیتهای اجتماعی وزارت نفت انجام شود. همچنین برای ادارات عشایر چهار شهرستان تعمیرات اساسی مدرسه شبانه‌روزی عشایری مسجد سلیمان (ولی عصر)، احداث و الحاق ساختمان سلف سرویس و سرویس بهداشتی ۶ چشمه در مدرسه سرایدانش دلی عشایر مرکزی اندیکا و بررسی میدانی برای احداث دبیرستان شبانه‌روزی بخش چلو شهرستان اندیکا، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اندیکا و بخش چلو، لوله‌کشی مدرسه شهید علیمردان خان در اندیکا، اختصاص مبلغ ۲ میلیارد ریال برای خرید چادر و اختصاص مبلغ ۲۵ میلیارد ریال بابت خرید تجهیزات آموزشی در دستورکار قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، ادامه داد: در این نشست مقرر شد برای شهرستان مسجدسلیمان نیز تکمیل ۸ مدرسه نیمه تمام در حال ساخت، تکمیل استخر فرهنگیان و دیوار محوطه زمین ورزشی، تامین ۸ زمین برای مولدسازی، بررسی و احداث مدرسه دخترانه نمره ۲،  تجهیز و تعمیر دبیرستان شیخ انصاری، ساماندهی ۴۰ کلاس سنگی از محل طرح شهید آرشام، اختصاص ۵۰ میلیارد ریال بابت تهیه تجهیزات آموزشی و اختصاص مبلغ ۷۰ میلیارد ریال جهت تکمیل معلم سرا شهرستان مسجدسلیمان از محل مسولیتهای اجتماعی وزارت نفت انجام شود، همچنین برای شهرستان هفتکل تعمیر و تجهیز هنرستان خواهران هفتکل از محل اعتبارات استانی، تکمیل مدارس نیمه تمام شامل توحید دیمه، درب انصار نفت سفید، شهید قاضی، طباطبایی، ابوتباره شهید دستغیب کندک یک، شهید مفتح روستای عبادات دو، مقاوم‌سازی مدرسه رودکی با هماهنگی میراث فرهنگی استان، تعمیر و تجهیز مدرسه استثنایی هفتکل، بهسازی از محل طرح شهید عجمیان شامل مدرسه شبانه‌روزی امام خمینی (ره)، روستای الوانیه و روستای کاروانسرا، اختصاص مبلغ ۱۵ میلیارد ریال برای تهیه تجهیزات مدارس و اختصاص مبلغ ۲۰ میلیارد ریال جهت تکمیل معلم سرا شهرستان هفتکل از محل مسولیت‌های اجتماعی وزارت نفت محقق شود. از سوی دیگر مقرر شد برای شهرستان اندیکا هم  احداث ۳ پروژه ۶ کلاسه در منطقه کوشک، رفع نواقص تعهدات پیمانکار ساخت ۵۲ مدرسه مناطق زلزله‌زده اندیکا، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شامل مدارس سعدی سید، رجب شهید عباس اسدی، انقلاب حاجی آباد، صفی‌آباد، گله، توک قلعه، خواجه شیرین، آب شیرکش‌آباد، پیرمحمود، بهرام‌آباد و تعمیرات دیوار حصار ادارات آموزش و پرورش اندیکا و عشایر، همچنین تعمیر یا احداث ۲۰ چشمه سرویس بهداشتی، اختصاص مبلغ ۲۰ میلیارد ریال بابت خرید تجهیزات آموزشی، اختصاص مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال جهت ساخت معلم سرا شهرستان اندیکا از محل مسولیت‌های اجتماعی وزارت نفت انجام شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم، تاکید کرد: در این مدت آقای احمدی لاشکی معاون وزیر آموزش و پرورش نیز بنا به دعوتی که از وی به عمل آورده بودیم به منظور شرکت در مراسم بزرگداشت مقام معلم و دو مراسم در شهرستان‌های اندیکا و مسجد سلیمان به مسجد سلیمان سفر کرد.

ورناصری اظهار کرد: آقای دکتر عمو عابدینی معاون وزیر علوم و تحقیقات نیز پیرو دعوتی که از وی به عمل آورده بودیم در مسجد سلیمان حضور پیدا کرد و رفع نیازمندی‌های دانشگاه فرهنگیان و احصاء رشته‌های مورد نیاز دانشگاه‌های حوزه انتخابیه و احصاء رشته‌های مورد نیاز شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجد سلیمان جهت تاسیس آموزشکده فنی از مصوبات این سفر بود.

وی افزود: شرکت در آیین افتتاحیه فرهنگسرای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هفتکل، برگزاری جلسات شورای اداری استان در شهرستان‌های لالی، اندیکا و هفتکل با حضور استاندار، معاونان استاندار و مدیران کل استان و مدیران شهرستان‌های فوق،  سرکشی به تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا، دیدار با فعالان فرهنگی (خواهران و برادران) ۴ شهرستان حوزه انتخابیه، حضور در جلسه ماهانه با مدیران ادارات آموزش و پرورش و مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان چهار شهرستان حوزه انتخابیه به منظور پیگیری مسائل و مشکلات، بازدید از گردان سلمان و دیدار با کارکنان، بازدید از اداره زندان شهرستان و برگزاری جلسه با مدیران زندان، بازدید از تمرین تیم کشتی و برگزاری مراسم تقدیر از ورزشکاران تیم گلف شهرستان مسجدسلیمان به عنوان قهرمانی در لیگ برتر از دیگر اقداماتی بود که در این مدت انجام دادیم.

ورناصری ادامه داد: همچنین حضور در ششمین جلسه پیگیری مصوبات سفر وزیر میراث فرهنگی به حوزه انتخابیه در سازمان میراث فرهنگی استان خوزستان از دیگر اقدامات انجام شده بود که در آنها معاونت‌های استان و سرپرست ادارات ۴ شهرستان به ارائه گزارش‌هایی پیرامون اقدامات انجام شده و اعتبارات اخذ شده در مواردی همچون موزه و شهرموزه مسجد سلیمان، تملک زمین کارگاه‌های صنایع دستی، ساماندهی و مرمت‌های محوطه و بناهای بازارچه‌های صنایع دستی، احداث بوم گردی برای ۴ شهرستان و احداث مناطق گردشگری ساحلی در پشت سدهای منطقه مرمت آثار تاریخی ۴ شهرستان حوزه انتخابیه پرداختند و در نهایت با توجه به بررسی‌های صورت گرفته عملکرد مدیرکل و معاونانش در طول یکسال اخیر در خصوص پیگیری مصوبات سفر وزیر به حوزه انتخابیه ضعیف ارزیابی شد.

نماینده مردم مسجدسلیمان و لالی و هفتگل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی، در تشریح جزییات سفر دبیرکل جمعیت هلال احمر به حوزه انتخابیه خود، بیان کرد: این سفر که بنا بر دعوتی که از وی به عمل آورده بودیم، صورت گرفت ۹ مصوبه داشت که شامل تخصیص ۱۰ دستگاه کولر برای سینما هلال مسجد سلیمان، تخصیص خودرو آمبولانس و خودرو کمک‌دار در آینده با اولویت شهرستان‌های حوزه انتخابیه، خرید تجهیزات برای جمعیت هلال احمر چهار شهرستان، تخصیص یک دستگاه آمبولانس به شهرستان هفتکل، صدور مجوز ساخت پایگاه امدادی لالی (آرپناه)، اندیکا (آبژدان) و هفتکل و تخصیص اعتبار برای ساخت ساختمان اداری هلال احمر مسجدسلیمان می‌شود.

وی با اشاره به سفر معاون وزیر دفاع سردار طلایی نیک به این منطقه اظهار کرد: در این سفر که بنا بر دعوتی که از وی به عمل آورده بودیم، صورت گرفت مصوبات مهمی از جمله تفکیک سند شهرک ولیعصر و شهرک پرواز، تعیین تکلیف شهرک خیبر و انتقال سند فرودگاه مسجدسلیمان و تعیین تکلیف زمین ۲۷ هکتاری شهر هفتکل متعلق بهارتش جهت واگذاری برای توسعه شهر هفتکل داشت.

ورناصری با اشاره به سفر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به حوزه انتخابیه خود، بیان کرد: در این سفر که بنا بر دعوتی که از وی به عمل آورده بودیم، صورت گرفت مواردی همچون تخصیص سهمیه قیر رایگان به ۴ شهرستان حوزه انتخابیه جهت بهسازی روستاها، استمرار نظارت جهت تسریع در تکمیل واحدهای نیمه تمام شهرک امام رضا(ع) در مسجد سلیمان، تصویب تسهیلات تکمیلی و بلاعوض واحدهای نیمه تمام شهرک امام رضا (ع)، تشکیل قرارگاه مسکن به منظور پیگیری مشکلات مناطق زلزله زده مسجدسلیمان و اندیکا، مقاوم سازی مسکن روستاهای ۴ شهرستان، بررسی مشکلات شهرکهای امام رضا (ع)، امام حسین (ع) و شهرک ولیعصر (عج) با حضور رئیس بنیاد مسکن، کشور، رئیس بنیاد مسکن استان، فرمانداران و نماینده حوزه انتخابیه به تصویب رسید.

وی افزود: در این مدت پیگیری مستمر خاکبرداری و تسطیح محل احداث حسینیه هیئت رزمندگان اسلام و باغ موزه دفاع مقدس در خرداد ماه و تیرماه توسط قرارگاه عمران وابسته به دفتر نماینده، سرکشی به پروژه‌های آبرسانی در شهرستان‌های مسجد سلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا به همراه نماینده قرارگاه محرومیت‌زدایی حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام را نیز در دستورکار داشتیم.

ورناصری در تشریح جزییات جلسات شورای اشتغال و عمران ۴ شهرستان حوزه انتخابیه، تاکید کرد: این جلسات با حضور فرمانداران، شهرداران، بخشداران، مدیران و روسای ادارات مجری پروژه‌های عمرانی و اشتغالزایی و مدیران قرارگاه‌ها از جمله عمران میراث فرهنگی، کشاورزی و وابسته به دفتر نماینده حوزه انتخابیه تشکیل شده و طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی حوزه انتخابیه مورد پیگیری ماهیانه قرار گرفت.

وی افزود: آغاز بکار احداث ساختمان بیمارستان نفت با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت (آقای خجسته مهر) و ریاست سازمان بهداری و بهداشت وزارت نفت (آقای دکترهاشمی) نیز از دیگر اقداماتی بود که در این مدت انجام دادیم.

لازم به ذکر است این عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس یازدهم، در تیرماه به عنوان نماینده پارلمان جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در سمینار ۲۰۲۳ اوپک سفری نیز به وین اتریش داشته است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi