سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

روایت فرماندار از آتش‌سوزی‌های امسال در باشت و اقدامات انجام شده

نادر گرامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ فقره آتش سوزی در باشت رخ داده است.  وی بیان کرد: این تعداد آتش سوزی در مناطق مختلف باشت اعم از شلال دان، حاشیه شهر باشت، زمین های کشاورزی (پسماند و کاه و کلش) منطقه تفریحی رودرونه، روستای

اختصاصی کرونا

کد خبر : 94313
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹

کرونا :

روایت فرماندار از آتش‌سوزی‌های امسال در باشت و اقدامات انجام شده

نادر گرامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ فقره آتش سوزی در باشت رخ داده است.

 وی بیان کرد: این تعداد آتش سوزی در مناطق مختلف باشت اعم از شلال دان، حاشیه شهر باشت، زمین های کشاورزی (پسماند و کاه و کلش) منطقه تفریحی رودرونه، روستای شاه بهرام و کوه لار بوده است.

فرماندار باشت تصریح کرد: در این آتش سوزی حدود ۱۰۰ هکتار از مراتع، عرصه‌های منابع طبیعی و محیط زیست که عمدتاً در بخش مراتع و زمین‌های کشاورزی( کاه و کلش) در آتش سوخته است.

 گرامی عنوان کرد: از این میزان آتش سوزی حدود ۴۰ هکتار آن در جنگل ها و عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست بوده است.

 وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون افزون بر۱۳۰ کیلومتر آتش بُر در مناطق مختلف باشت ایجاد شده است.

 فرماندار باشت خاطرنشان کرد: حدود ۴۵ کیلومتر از این میزان آتش بر درحاشیه محور باشت گچساران، حد فاصل شلالدون تا شهرک صنعتی خان احمد و منطقه حفاظت شده خامی ایجاد شده است. 

گرامی بیان کرد: این آتش بُر ها به منظور پیشگیری و کاهش میزان خسارت ناشی از آتش سوزی های احتمالی در فصل خشک با توجه افزایش سطح علوفه در مراتع شهرستان ایجاد شده است.

فرماندار باشت با اشاره به اینکه حدود ۳۵ دستگاه دمنده در اختیار منابع طبیعی محیط زیست و فرمانداری این شهرستان است، گفت: این تعداد دمنده نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری داشته است.

  گرامی ادامه داد: کمبود نیروی قرقبان منابع طبیعی، محیط زیست یکی از مشکلات اصلی در حفظ عرصه‌های طبیعی باشت است.

سیگنال حرف های متناقض روسیه و عربستان به بازار نفت
دنبال کنید

 وی افزود: از دیگر مشکلات و کمبودهای باشت در بحران آتش سوزی می توان به کمبود خودروهای کمک دار، موتور سیکلت، نبود سالن مدیریت بحران و نبود بالگرد و پد هلیکوپتر اشاره کرد.

فرماندار باشت ادامه داد: میزان جنگل و مراتع باشت ۱۰۶ هزار کیلومتر مربع است که از این میزان ۷۴هزار متر مربع جنگل و ۲۷ هزار مترمربع آن مرتع است.

پایان پیام/۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi