جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرکل وزارت کشور: دولت سیزدهم صفر کردن ناترازی بودجه را هدف‌گذاری کرده است

به گزارش کرونا از یاسوج، عبدالله مرادی مدیرکل سیاسی و انتخابات وزارت کشور در دومین همایش آموزش منطقه ای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری که با حضور استان های خوزستان، هرمزگان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد برای اولین بار در شهر یاسوج برگزار شد، با بیان اینکه بار

اختصاصی کرونا

کد خبر : 94310
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸

کرونا :

مدیرکل وزارت کشور: دولت سیزدهم صفر کردن ناترازی بودجه را هدف‌گذاری کرده است

به گزارش کرونا از یاسوج، عبدالله مرادی مدیرکل سیاسی و انتخابات وزارت کشور در دومین همایش آموزش منطقه ای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری که با حضور استان های خوزستان، هرمزگان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد برای اولین بار در شهر یاسوج برگزار شد، با بیان اینکه بار اصلی زحمات دولت بر دوش فرمانداران است، گفت: دولت سیزدهم زمانی سر کار آمد که چرخ زندگی مردم، چرخ سانتیفیوژ و چرخ تولید در کشور از حرکت ایستاده بود و روابط خارجی با کشورهای آمریکای لاتین، اروپا، شرق آسیا و همسایگان که قرن ها روابط دوستانه داشتیم تخریب شده بود.

مدیرکل سیاسی و انتخابات وزارت کشور افزود: در حوزه مسائل اقتصادی انباشت ۱۴۰۰ همت و تورم بالا، رشد صفر درصدی، کمبود کالاهای اساسی و از همه مهمتر روند فرسایشی سرمایه اجتماعی دیگری معضلاتی بود که دولت آیت الله رئیسی در ابتدای تشکیل با آن مواجه بود.

وی عنوان کرد: در ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم مهمترین برنامه ای که دنبال کردیم و امروزه رئیس جمهور پرچمدار آن هستند اینکه آرامش سیاسی بدون هیاهو و غوغا سالاری به کشور بازگردد که با تقوای سیاسی که رئیس جمهور داشت شاهد حاکم شدن آرامش سیاسی بر کشور هستیم، و این آرامش سیاسی را در حوزه سیاست خارجی هم شاهدیم.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه در کنار آرامش سیاسی دولت سیزدهم دو قطبی که در گذشته ایجاد شده بود کنار گذاشته شد، گفت: ویژگی مشخص گفتمان دولت تعامل میز و میدان بود نه آنقدر پشت میز بمانند که میدان را فراموش کنند نه اینکه در میدان از کارهای خود غافل شدند که نمونه بارز آن وزیر کشور است که مرد میدان در زمان بحران ها و میز است که همه مسئولان کشوری تا فرمانداران و بخشداران این ویژگی را مدنظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه مسئله میز و میدان و آرامش سیاسی به سرمایه اجتماعی باز می گردد گفت: در دهه ۹۰ سرمایه اجتماعی سیر نزولی داشت بنابراین در دولت سیزدهم باید به سمت رضایت‌مندی مردم به وسیله کارآمدی دولت پیش برویم.

مرادی ادامه داد: دولت سیزدهم علی رغم همه مشکلاتی که در بودجه وجود دارد اما ناترازی گذشته را مدیریت کرد و به سمت صفر کردن این ناترازی گام برداشته است، البته ادعا نمی کنیم که تورم کنترل شده اما دولت در مسیر کنترل تورم است.

مرادی با بیان اینکه مسئله آب خوزستان، سنندج و آبادان و انتقال آب به حوزه مرکزی ایران در این دولت انجام شده و یا اینکه کار با شتاب در حال انجام است، گفت: در بدهی دولت به بانک مرکزی، ارزی و سایر ابعاد پولی و مالی و زیرساخت های آب، برق و گاز کارهای خوبی انجام شد و تلاش می کنیم ابعاد این کارهای بزرگ در سفره مردم دیده شود و رضایت مندی به خانه های آنها بازگردد.

تحریم‌ نفت ایران با هدف بازاریابی برای‌ شیل آمریکا/ چگونه معامله کلان ایران و غرب به‌ هم خورد
دنبال کنید

مدیرکل سیاسی و امنیتی وزارت کشور در بخش دوم سخنان خود با بیان اینکه به آنچه پشت سر گذاشتیم اشاره شد اما چه چیزی در سال انتخابات پیش رو داریم گفت: در انتهای سال انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را داریم، دشمن مدت ها است در تلاش برای ناامید کردن مردم است.

مرادی ادامه داد: دشمن تخریب شدید رسانه ای و روانی را برای هدف قرار دادن مشارکت مردم در انتخابات آغاز کرده به همین دلیل مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری موضوع مهم راهبردهای انتخابات را مطرح و مشارکت را در کنار سلامت، رقابت و امنیت را به عنوان چهار مولفه اصلی انتخابات تعریف کردند.

وی بیان کرد: دولت و وزارت کشور در راهبرد مشارکت، راهبرد از پیش نوشته شده ای ندارد و اینکه فرمانداران انتظار داشته باشند راهبردی را وزارت کشور تهیه و در اختیار آنها قرار دهد چنین چیزی وجود ندارد چرا که راهبرد مشارکت در انتخابات را تک تک شما فرمانداران باید بنویسید.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران باید راهبرد مشارکت با استفاده از حلقه های میانی برای جذب آرای مردم را بنویسند گفت: مسئله مشارکت با نگاه حلقه های میانی رای ساز مورد توجه باشد.

مدیرکل سیاسی امنیتی وزارت کشور افزود: باید تلاش کنیم و از همه اقشارهای مختلف میانی برای حضور حداکثری در پای صندوق رای هم به عنوان رای دهنده و هم انتخاب شونده دعوت شود و هیچ سازمانی نباید درمشارکت حداکثری در انتخابات مغفول بماند.

وی ادامه داد: نکته ای که باید مد نظر باشد اینکه مشارکت تنها وظیفه وزارت کشور نیست و همه دستگاه های اجرایی باید به میدان بیایند و برای حضور حداکثری مردم در انتخابات پایان سال وظیفه بپذیرند که ساز و کار استفاده از ظرفیت همه وزارتخانه ها در عرصه انتخابات مشخص شده است،ضمن اینکه در شورای اداری استان و شهرستان این مهم مورد توجه باشد.

مرادی با اشاره به اینکه موضوع مهم جهاد تبیین نباید به فراموشی سپرده شود، گفت: رای دهی مردم باید آگاهانه باشد، ضعف بزرگی که وجود دارد اینکه رای دهی هیجانی، طایفه ای و جفرافیایی است که بر رای دهی سیاسی غالب شده است، لذا در این خصوص با مردم صحبت کنید.

کوه پهن گچساران در آتش می‌سوزد / اعزام نیروهای امدادی به منطقه
دنبال کنید

وی بیان کرد: اجازه ندهید کاندیدها انتخابات وعده های محقق ناشدنی بدهند که همین موضوع امروزه نارضایتی ها را افزایش داده است، لذا حتما روی مسئله رای دهی آگاهانه مردم و وعده های محقق شدنی کاندیداها کار شود.

وی با اشاره به اینکه در گفت و گو با جریانات سیاسی هیچ خط کشی سیاسی اصولگرایی و اصلاح طلبی نداشته باشید، گفت: درب دفتر فرماندار بر روی گروه های مختلف سیاسی باز باشد و در محل کارتان با همه آنها گفت و گوی موثر و حداکثری داشته باشید .

مرادی خواستار ایجاد ارتباط موثر فرمانداران با شورای تامین شد و گفت: از همین امروز با مجموعه شورای نگهبان و هیات نظارت بر انتخابات برای همگرایی بیشتر جلسه داشته باشید.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور به در پیش بودن ماه های محرم و صفر اشاره و عنوان کرد: در آستانه ماه محرم و صفر از ظرفیت این دو ماه برای پالایش روحی و اخلاقی و دینی در جامعه استفاه شود.

وی با تاکید بر سلامت در انتخابات گفت: همانطور که مسئله مشارکت در انتخابات مهم است مسئله سلامت انتخابات نیز حائز اهمیت است و به فرموده مقام معظم رهبری تک تک رای مردم حق الناس است.

مرادی خطاب به فرمانداران گفت: هیچ گونه سوء گیری انتخاباتی نسبت به نامزدهای انتخابات از فرمانداران پذیرفتنی نیست چرا که وظیفه داریم انتخابات را در سلامت کامل برگزار کنیم.

وی از فرمانداران خواست از هرگونه رفتاری که شائبه انتخاباتی ایجاد می کند و در موضع تهمت قرار می گیرند پرهیز کنند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور فرمانداران را به پرهیز از شرکت در جلسات انتخاباتی توصیه کرد و گفت: یقین بدانید اگر در آستانه انتخابات احساس شود فرمانداری به سمت کاندیدایی گرایش دارد و ممکن است سلامت انتخابات خدشه دار شود شب انتخابات هم که باشد این فرد را تغییر خواهیم داد لذا مجددا توصیه می شود فرمانداران رفتاری نداشته باشند که در معرض اتهام قرار بگیرند.

وی در پایان با اشاره به موضع گیری وزارت کشور در انتخابات پایان سال گفت: وزارت کشور متولی هیچ جریان خاص سیاسی در انتخابات اسفند ماه سال جاری نیست. 

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi