یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

برگزاری یادواره شهدای پد خندق در گلزار شهدای یاسوج

رضا پارسیان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار کرد: عملیات «پد خندق» از حماسه‌های ماندگار حضور فرزندان این استان در دوران دفاع مقدس است. مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه وبویراحمد گفت: حماسه پد خندق برگ زرینی در تاریخ این استان است که چهارم تیرماه سال ۶۷ در جزیره مجنون رخ داد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 94277
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴

کرونا :

برگزاری یادواره شهدای پد خندق در گلزار شهدای یاسوج

رضا پارسیان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار کرد: عملیات «پد خندق» از حماسه‌های ماندگار حضور فرزندان این استان در دوران دفاع مقدس است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه وبویراحمد گفت: حماسه پد خندق برگ زرینی در تاریخ این استان است که چهارم تیرماه سال ۶۷ در جزیره مجنون رخ داد.

وی افزود: رزمندگان در این عملیات غرورآفرین حضور گسترده و نقش محوری داشتند به طوری که ۱۱۹ نفر از رزمندگان دلیر این استان شهید، ۷۸ نفر از آن‌ها اسیر و ده‌ها نفر از این عزیزان جانباز شدند.

پارسیان نژاد افزود: در این عملیات ساعت‌ها فرزندان این استان در شرایط سخت جنگی در محور جنوب و جزایر مجنون مقابل رژیم بعث عراق تا آخرین فشنگ و نفس مقاومت کردند.

وی بیان کرد: سالروز این واقعه تاریخی فرصتی برای یادآوری این دلاور مردی‌هاست.

پارسیان‌نژاد از برگزاری یادواره شهدای پد خندق در تاریخ چهارم تیر ماه سال‌جاری با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جامعه ایثارگری، مسئولین و اقشار مختلف مردم در گلزار شهدای یاسوج خبر داد و گفت: امیدوارم بتوانیم با برگزاری چنین یادواره‌هایی روایت دقیق از ایثار، از خودگذشتگی و حماسه‌ دلیرانه فرزندان این مرز وبوم را به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

 به گزارش فارس، کهگیلویه وبویراحمد با ۳۳ هزار رزمنده، ۱۳ هزار نفر جانباز، یک هزار و ۸۰۰ نفر شهید و ۳۱۰ نفر آزاده در طول هشت سال دفاع مقدس نقش فعالی داشتند که حماسه پد خندق تاریخی‌ترین حضور آن‌ها در جبهه‌ها بوده است.

۵۶ نفر شهدای کهگیلویه وبویراحمد زیر ۱۵ سال سن داشتند که از نظر شرعی حتی به سن تکلیف هم نرسیده بودند، از میان شهدای استان ۳۰۰ نفر سرباز، ۲۷۰ نفر پاسدار و یک هزار و ۲۳۰ شهید نیز بسیجی بودند.

۱۴۸ انشعاب غیرمجاز آب در بویراحمد جمع آوری شد 
دنبال کنید

بیش از ۹۹ درصد شهدای کهگیلویه وبویراحمد در خط مقدم جبهه شهید شدند که ۶۰۰ نفر آنان دانش‌آموز و ۷۸ نفر دانشجو بودند.

کهگیلویه وبویراحمد در سال ۱۳۶۵ بیش از ۴۱۱ هزار نفر جمعیت داشت که اعزام ۳۳ هزار نفر نشان می‌دهد بیش از هشت درصد مردم به جبهه‌ها اعزام شدند.

انتهای پیام/۸۲۰۳۵


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi