پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

مثنوی هفتاد من مشکلات بیمارستان امام خمینی دهدشت

 کرونا کهگیلویه- سیده مریم پیروزان، بارها مشکلات بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت در رسانه‌ها خبرساز شد و در آخرین نشست خبری رییس شبکه بهداشت با رسا‌نه‌ها، منصور تقوی گفته بود که عمر این بیمارستان به ۴۰ سال برمی‌گردد و این بیمارستان و تمام سیستم‌های آن فرسوده هستند. هم‌چنین طبق بررسی و پیگیری‌های خبرنگار‌ فارس، اکثر بخش‌های

اختصاصی کرونا

کد خبر : 94051
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۴:۰۷

کرونا :

مثنوی هفتاد من مشکلات بیمارستان امام خمینی دهدشت

 کرونا کهگیلویه- سیده مریم پیروزان، بارها مشکلات بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت در رسانه‌ها خبرساز شد و در آخرین نشست خبری رییس شبکه بهداشت با رسا‌نه‌ها، منصور تقوی گفته بود که عمر این بیمارستان به ۴۰ سال برمی‌گردد و این بیمارستان و تمام سیستم‌های آن فرسوده هستند.

هم‌چنین طبق بررسی و پیگیری‌های خبرنگار‌ فارس، اکثر بخش‌های این بیمارستان، از سی‌سی یو، زنان، دیالیز، اطفال و حتی اورژانس داخلی با مشکلات و کمبود تجهیزات عدید‌ه‌ای روبه‌رو هستند.

به گفته پرستاران این بیمارستان، اگر تجهیزاتی وجود دارد اکثرا غیرقابل استفاده و از رده خارج هستند.

یکی از پرستاران اورژانس داخلی این‌گونه عمق فاجعه را بیان کرد که ما دو دستگاه نوار قلب داریم، هر دو دستگاه خراب هستند، مجبور شدیم کابل‌های یک دستگاه را با صفحه مانیتور دستگاه دیگر به هم وصل کنیم که بتوانیم نوار قلب بیماران را انجام دهیم.

کمبود فضا جهت بستری بیماران که گاهاً برخی بیماران روی برانکارد در راهرو می‌خوابند، نداشتن ویلچر، نداشتن نیروی بیماربر، عدم تهویه مناسب و خرابی دستگاه پمپ انفوزیون به عنوان دیگر مشکلاتی بود که از پرستاران شنیدم.

اکثر پرستاران و حتی برخی پزشکان مشکلات موجود را فریاد زدند اما بنا به چه دلایلی حاضر نبودند که از جانب آن‌ها این مشکلات رسانه‌ای شود جای سوال است!، آن‌ها بر این باور بودند که اگر حرف بزنیم باید از فردا جوابگو باشیم و مشکلاتی از لحاظ اقتصادی و کاری برایمان ایجاد می‌شود.

یکی از بیماران بخش دیالیز این‌گونه مشکلات این بخش را توضیح‌ می‌دهد که نزدیک ۱۰۰ بیمار دیالیزی هستیم که هر نفر در هفته باید سه جلسه چهار ساعته دیالیز شویم، یعنی روزانه ۳۳نفر در سه شیفت و هر شیفت ۱۱ نفر.

دعوت از خیران برای سپرده‌گذاری در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کهگیلویه و بویراحمد
دنبال کنید

وی افزود: اما کل بیمارستان امام خمینی(ره) تنها ۶ دستگاه سالم داره و بقیه دستگاها خراب هستند.

این بیمار دیالیزی ادامه داد: پرسنل دیالیز مجبور هستند به جای چهار ساعت هر نفر را دو ساعت دیالیز کنند و چون پروسه دیالیز کامل انجام نمی‌شود همه بیماران دچار سردرد سرگیچه تهوع و تنگی نفس می‌شوند چرا که آب احتباس شده در بدن طی دوساعت کامل خارج نمی‌شود.

وی با بیان‌که تاکنون مراجعات زیادی از شب عید تا الان به رئیس بیمارستان و مدیر شبکه داشتیم گفت: یا می‌گویند پول نداریم یا می‌گویند قرار است بخش دیالیز را به بخش خصوصی واگذار کنند و نمی‌توانیم این‌جا هزینه کنیم.

این بیمار با بیان این‌که معلوم نیست بخش خصوصی چه موقع فعال شود گفت: اگر وضعیت همین‌طور پیش رود خیلی از بیماران مسن مشکلاتی برای آن‌ها پیش خواهد آمد.

در همین خصوص حسین واحدیان رییس بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: از ۶ دستگاه دیالیز بیمارستان سه دستگاه فعال و سه دستگاه دیگر غیرفعال هستند.

رییس بیمارستان امام خمینی دهدشت، مشکلات تجهیزات را به خاطر تغییر و تحول در دانشگاه علوم پزشکی عنوان و تصریح کرد: به همین دلیل درآمد بیمارستان با تاخیر پرداخت می‌شود.

وی با این‌که تجهیزات بخش دیالیز  توسط یک شرکت تامین می‌شوند گفت: تا زمانی که پول را پرداخت نکنیم موارد مصرفی ارسال نمی‌کنند، در حال حاضر هزینه تجهیزات مورد نیاز بخش دیالیز واریز شده و قرار است که شنبه به بیمارستان برسند و دستگاه‌ها ریکاروی خواهند شد.

 واحدیان هم‌چنین از واگذاری بخش دیالیز به بخش خصوصی خبر داد و اظهار کرد: تمام تجهیزات بخش خصوصی خریداری شده، مشکلات جزئی دارد و تا اواخر مردادماه وارد چرخه خواهد شد.

شب پنجم جشنواره موسیقی فجر| درخشش گروهی گمنام روی صحنه/ اجرای جوان‌ترین معلم عودجهان
دنبال کنید

انتهای پیام/۸۲۰۳۵


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi